Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VP44/PSG5 vikakoodien luku suoraan ohjainlaitteelta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    VP44/PSG5 vikakoodien luku suoraan ohjainlaitteelta

    En muista nähneeni täällä juttua/ohjetta tästä joten laitetaas kun tuli tämä opiskeltua inttternetistä. Jos pumpun aikoo huollattaa joka tapauksessa liikkeessä niin ei tästä varmaankaan mitään apua ole, ohje on ehkä enemmänkin pelle pelottomille.

    VP44-syöttöpumpun PSG5-ohjainlaitteesta, joka on syöttöpumpun päällä, pystyy lukemaan ohjainlaitteeseen tallentuneet vikakoodit. Nämä on sellaisia koodeja joilla mahdollisesti pystyy tulkitsemaan syöttöpumpun sisäisen vian aiheuttajan huomattavasti paremmin kuin auton moottoriohjaimelta vikakoodeja lukemalla. Osaava diesel-huolto tietysti lukee koodit myös, mutta se vaatii auton tai pumpun toimittamisen huoltoon. Nähdäkseni pumppuun pystyy tekemään joitain huoltoja irroittamatta pumppua autosta (mm. kääntökulma-anturi) joten sellaisessa tilanteessa tästä voi hyötyä.

    Alkuperäinen ohje löytyy täältä nimimerkki 'mage':n kirjoittamana: http://www.digital-kaos.co.uk/forums.../t-189136.html

    Lukemiseen tarvitsee: läppärin, KWP71 Diag -softan, KKL-kaapelin (kiinan vagcom piuha) ja muutaman custom johdon tekemisen. Mulla oli lisäksi apuna sellainen OBD2->2x2 adapteri joka helpotti noiden custom johtojen kytkentää.

    KWP71 diag -softa löytyy täältä: http://download.fiatforum.bg/Diagnos.../kwp71diag.zip
    VP44/PSG5 pinout: https://diagwiki.wdfiles.com/local--...ding/fip06.PNG

    Kytkennät
    - Syöttöpumpusta irroitetaan auton johtosarjan liitin. Autoon ei siis tarvitse laittaa virtoja koodinlukemisen suorittamiseksi.
    - Kytketään 12v jännite PSG5-ohjainlaitteeseen (pinnit 7 + ja 6 -)
    - OBD2-liittimen K-linjan pinni 7 kytketään PSG5-ohjainlaitteen liittimen K-linjaan pinni 9
    - Kytketään 12v jännite OBD2-liittimeen (pinnit 16 + ja 4/5 -)
    ^ Kaksi viimeistä kohtaa on helpompi tehdä sen 2x2 adapterin kanssa

    Tietokoneella
    - KWP71 softa tulille
    - Valitaan com-portti eli se portti mihin KKL-kaapeli asentui
    - Mun piti laittaa "Set DTR (+12V)" päälle jotta toimi, alkup. ohje ei tätä kertonut
    - Baudinopeudeksi 9600
    - Prot subtype: KWP71
    - ECUn osoite: 0xF1
    - Open com port
    - Start comm
    - Read faultcodes

    Ohjelma antaa aika reilun tulostuksen "koodeja", mutta ilmeisesti vain ensimmäinen koodi on oikea vikakoodi ja tämäkin sillä oletuksella että tallentuneita koodeja luettavassa ohjainlaitteessa ylipäänsä on. Ainakin itsellä järkevän oloisen koodin state oli 1 kun muiden state oli 0.

    Omasta vikakoodinluvusta kuva: https://imgur.com/a/mZlXHEP

    Löysin eräästä pdf:stä kasan koodien selityksiä. Ilmeisesti lista on ajettu jonkun translaten läpi kun ymmärrettävyys on hieman kyseenalainen. Kannattaa googletella vaihtoehtoisia selityksiä jos omasta pumpusta joku tietty koodi löytyy.

    You may receive the following error codes during reading. This error description and duties regarding
    explanations strung.

    Error code: 50/51
    Error description: Solenoid valve power amplifier failure
    Action: replace with pump control unit (PSG) solenoid

    Error code: 52
    Error Description: rotational angle sensor (IWZ system) error
    Action: correct the error code has no impact on the state szivattyúfunkcióra, but if other error codes also exist,
    these should be removed first.

    Error code: 53
    Error Description: drum rotation angle sensor / system failure IWZ
    Action: If the 57 error code persists, this should be remedied soon.
    - The drum rotation angle sensor PSG to flow solder points forraszzuk again
    - The drum rotation angle sensor / PSG was replaced
    - The cam ring to replace the pump.

    Error code: 54/55
    Error Description: PSG temperature sensor exceeded the maximum value (the sign outside the border)
    What to do: you have to consider that the actual temperature is greater than 100 ° C or lower than -50 ° C,
    whether or not, for the PSG was replaced.

    Error code: 56
    Error Description: The supply voltage is out of limits
    What to do on the test adapter 6 (-) and 7 (+) connector to measure the voltage.The value for the 12-15V. If you
    do not reach the required value, then you need to consider the car's on-board network.

    Error code: 57
    Error Description: pre-injection adjustment control, residual control deviation
    What to do:
    You have to consider that
    - The fuel filter is clogged whether
    - Bad fuel to refueling,
    - Air in the fuel system.
    The pump should be examined to
    - The seal leaks between the pump house and the PSG 5,
    - The split sieve overflow valve and the dirty,
    - Pre-injection adjuster piston slide valve and the regulator needs to be,
    - Cam ring pin is broken.

    Error code: 58
    Error description: Solenoid quantitative error
    Action needs to be investigated
    - Signs of quantitative magnetic valve engine is cold, it is in order and the current signal
    - Whether there is air in the fuel system.

    Error code: 59
    Error Description: Error injection start
    What to do on the test adapter 6 (-) and 7 (+) connector should be checked for voltage supply at different
    speeds and on electricity consumers.
    The nominal value: 12-15V.
    When it reaches the set value, then you need to consider wear and tear on the pump.

    Error code: 5/5 b
    Error Description: engine crankshaft speed error signal
    Action: You must connect the oscilloscope to the test adapter 8 and 6 connectors
    Should be added to the signal of the crankshaft the engine is running (the signal is coming through the engine
    control unit!) -
    - If the signal is not right, inspect the crankshaft sensor and wiring
    - If the signal is OK, replace the PSG-5 five

    Code 5c / 5d
    Error Description: CAN-bus error
    What to do:
    - Examine examining the PSG and the engine control unit adapter for 1 and 2 wire connector on the CAN
    termination resistor. To do this, always disconnect the harness connector at the PSG.
    - The engine is running (according to Table of Contents 5.1 tests), measure the voltage between the 1 and 3, and
    2 and 3 connectors (for both controller switch back).
    The nominal value: 2.4 to 2.6 V
    If the values are wrong, then you have to consider that the CAN wires are not swapped to.
    Note:
    The CAN-H (2-3) is always greater than the CAN-L (1-3) during operation is always less than 2.5 volts. If it does
    not work there is no difference in the data, or if the difference is reversed (eg CAN-H is slightly less than 2.5 V)
    can occur, concluded that the two lines cross.

    Code 5e
    Error Description: Error self-inspection
    Action: Replace the PSG is
    Viimeksi muokannut peiponen; 14.8.2020, 23:09.
Working...
X