Alkuperäinen kirjoittaja Turjake
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 BiTdi viritys
Collapse
X
-
Darksiden dynossa suoran putken vaikutukset olivat siis turbojen ylimenokohdassa vedon tasoittuminen, muutama lisähevonen ja jos oikein tulkisin kaverin mutinoita, niin tuumi, että noilla EGT(pakolämpö) luvuilla pystyisi syöttämään lisää soppaa n.385hp paikkeille, muttei halunnut vielä viedä konetta rajoille, kun seuraavaksi on isomman turbon vuoro...
Summa summarum, kyllä sieltä lisähummia löytyy suoralla putkella, mutta katsastuksia varten pitää jaksaa sitten jumpata palikkaa pois & paikoilleen ja samalla pitää ohjelmakin pysyä perässä...
Comment
-
Lisäksi nuo lisähummat tulee hitokseen kalliiksi. Kun vertailu tehdään esim. pelkän softavirityksen jälkeen saataviin lisätehoihin.
Vaihtoon menee paljon palikoita, cooler, rail-paineanturi, dp+dpf muutos, ilmansuodatinkotelo(ehkä), suuttimet(ehkä), turbot yms.. Noihin muutoksiin ei pari touhutonnia riitä.
Eli kun miettii, mitä asiansa osaava softaaja tekee n.500€ työllä, ja sillä saatava tehon kasvu. Versus tämän jälkeen saatava tehon kasvu palikoiden vaihdoilla. Niin homman mielekkyys katoaa, ainakin itsellä, suhteellisen nopeasti.
Comment
-
Nuo pakolämmöt moni on maininnut haasteeksi... Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, millaisiin lopputehoihin Brittipojat päätyvät päivitetyllä ahdinsetillä...
Ja se, että jatkavatko esim. juurikin suutinten vaihdolla CVUA/B vielä ja vesimetanoli-ruiskulla yms. Kyllähän tuossa potentiaalia vielä olisi...
Comment
-
Kertokaapas tyhmemmälle että mitä asioita näistä pakolämmöistä voi päätellä? Minulla on A4 uudemmalla B9-korilla, jossa (3,0TDi) yksiturboinen 200kw CRTC-kone. Moottori on ohjelmoitu Erikoismoottori-Airaksisen softalla ja pakolämmöt huitelee täydellä kaasulla 890 asteen tietämillä? Autoa ei ole penkitetty. Voiko noista pakolämmöistä päätellä auton teholukemia? Ja olikohan se ruiskutusmäärälukema (mean injection quantity) n. 90 paikkeilla. Olisikohan tuossa vielä potentiaalia ilman putkistomuutoksia? Millaisilla pakolämmöillä aletaan liikkua jo riskirajoilla kestävyyden suhteen? Ihan tyytyväinen olen tuon auton kulkupuoleen 1700rpm yläpuolella, mutta koko ajan tuntuu että auto kaipaisi sitä toista turboa ja lisäherkkyyttä alakierroksille. Bi-turboa tästä ei realistisilla keinoilla saa, mutta saisiko alapään herkkyyttä isommalla coolerilla ja isommilla suuttimilla?
Ja vielä kiinnostaisi tietää sellainen asia, että onko näissä bi-turbo-koneissa sama reagointi-viive liikkellelähdössä kuin tässä yksiturboisessa? Sellainen puolen sekunnin dead spot ennenkuin auto herää kiihdytykseen? Koska vähän houkuttaisi hieman isompikokoinen auto ja sen myötä tuo bi-turbo.Viimeksi muokannut JKK74; 2.11.2020, 15:42.
Comment
-
Pakolämmöistä ei voi päätellä tehoja. Jos tuntuu nuhaiselta alle 1700rpm niin pienemmällä ahtimella herää alempaa, mutta eri asia onko vaihdossa mitään järkeä. Ei saavuteta myöskään coolerilla tai suuttimilla alakierrosherkkyyttä. Onkohan tohon malliin saatavilla vaihdelaatikko softaa? Sillä voi saada käytöstä terävämmäksi vaikka tehoja ei lisääkkään.
Comment
-
Täällä allekirjoittunut on kovin tuota 8HP softaa ja sen erinäisiä muutoksia testaillut jo pidempään omassaan. Kelpaa ainakin itselle vallan hyvin nyt ja kehtaa sitä asennella muillekin, muutamalle nyt laittanutt ja palaute ollut kyllä kovin positiivista. Eihän se alkup. tosiaan huono ole, mutta eihän se haittaa jos paremman haluaa ja on ollut aikaa testailla ;)
Comment
-
https://www.hptuners.com/mpvi2/
Voihan noita laatikoita säädellä mieleisekseen kunhan laittaa kättä syvemmälle taskuun ja ostaa siihen kuuluvat välineet.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Keke67 Näytä viestiEi ole saatavilla softaa. Toi Audin orkkis softa on tosi kuminauhamainen. Vrt Bmw ja puhumattakaan ohjelmoitua, mitä valitettavasti saa vain Bemareihin.
Juu se piti vielä mainita, että mulla on vielä tuossa B9:n ZF 8HP-lootassa TMC Motorsportin tekemä vaihteistosofta:
https://www.tmcmotorsport.com/autofl...gearbox-tuning
Ilmeisesti toistaiseksi ainoa Euroopassa, joka myy kaupallista ratkaisua Audin 8HP-laatikoihin. Ja kyllähän se hieman muutti vaihteiston toimintaa nopeammaksi ja paremmaksi (kun oikein kuvittelee). Ilmeisesti softan myötä poistui joidenkin vaihteiden väännönrajoitukset, joka teki pienen (kuvitellun) boostin kulkuun alakierroksilla. Ja positiivisena puolena auto vaihtaa säpäkämmin 8-vaihteelta pienemmälle ohituksiin lähdettäessä. Tai sitten se vaihtoi säpäkämmin jo ennenkin dynamic-moodilla. Mutta ei tuo softa tästä laatikosta missään tapauksessa BMW-laatikon veroista tehnyt. Ei sinne päinkään. Ehkä odotin enemmän...Viimeksi muokannut JKK74; 3.11.2020, 00:13.
Comment
-
Tuosta SSP:stä selvinnee.Attached Files
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Akseli Näytä viestiKertokaapas tyhmemmälle että mitä asioita näistä pakolämmöistä voi päätellä? Minulla on A4 uudemmalla B9-korilla, jossa (3,0TDi) yksiturboinen 200kw CRTC-kone. Moottori on ohjelmoitu Erikoismoottori-Airaksisen softalla ja pakolämmöt huitelee täydellä kaasulla 890 asteen tietämillä? Autoa ei ole penkitetty. Voiko noista pakolämmöistä päätellä auton teholukemia? Ja olikohan se ruiskutusmäärälukema (mean injection quantity) n. 90 paikkeilla. Olisikohan tuossa vielä potentiaalia ilman putkistomuutoksia? Millaisilla pakolämmöillä aletaan liikkua jo riskirajoilla kestävyyden suhteen? Ihan tyytyväinen olen tuon auton kulkupuoleen 1700rpm yläpuolella, mutta koko ajan tuntuu että auto kaipaisi sitä toista turboa ja lisäherkkyyttä alakierroksille. Bi-turboa tästä ei realistisilla keinoilla saa, mutta saisiko alapään herkkyyttä isommalla coolerilla ja isommilla suuttimilla?
Ja vielä kiinnostaisi tietää sellainen asia, että onko näissä bi-turbo-koneissa sama reagointi-viive liikkellelähdössä kuin tässä yksiturboisessa? Sellainen puolen sekunnin dead spot ennenkuin auto herää kiihdytykseen? Koska vähän houkuttaisi hieman isompikokoinen auto ja sen myötä tuo bi-turbo.
Sen sijaan toi ruiskutusmäärä jotain jo voi kertoakkin ellei mee "voimasavuna" ilmaan.
Itelläki bitdi ahdistaa jos paljon antaa runtua kesällä, nousee pakolämmöt yli 900 ja sit ilmeisesti softa alkaakin jo himmaan menoa ettei sula koko paska.
vähän yli 100 on mulla max ruiskutus eikä savuta.
tehdassäädöissä taitanee olla jotain vähä yli 80 toi ruiskutusmäärä biturboissa (230kw 650nm)
Comment
-
Viitsitkö laittaa tänne näkyville orkkis välijäähdyttimen kennon mitat? Näkis kuinka lähelle tai kauas noi mainosprosentit menee oikeisiin nähden.
Alkuperäinen kirjoittaja https://www.wagner-tuning.com/product/audi/audi-a7-c7-typ-4g/competition-ladeluftkuehler-kit-audi-a6-c7-30bitdi-200001103-1.htmlThis competition intercooler has the following core size (610mm x 440mm x 65mm= 17,446L / 24Inch x 17,3Inch x 2,56Inch = 1064,62Inch³), providing 178% more frontal area and 158% more volume compared to the stock mounted intercooler. Our engineers have increased the intercooler core size and efficiency, as well as improving the end tank design to remove any OEM bottlenecks, resulting in increased flow rating and charge cooling properties. Despite of it´s size the weight of the complete intercooler is only 9,1kg.
Comment
-
Jatketaanpa niistä pakolämmöistä. 2012 CGQB-moottori kyseessä. Välkyn laittaman SSP:n mukaisella paikalla n:o 2 ei ole lämpötilantunnistinta.
Eikö tuossa CGQB:ssä ole 2-anturia ollenkaan, vai missä se sijaitsee? VCDS kertoo anturin 2 lämpötilaksi jatkuvan 222 c, joka ei tietystikään voi pitää paikkaansa.
Voisko joku CGQB:n omistaja tsekata omastaan noita anturitietoja, kiitos?
Comment
Comment