Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Taas MAF rikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Taas MAF rikki

    Reilu vuosi sitten vaihdoin maffin (Motonetin halpa kopio) ja taas tuntuu sille että on risa. Saako noita korjattua ite mitenkään vai haenko suosiolla uuden Pörhöltä ?

  • #2
    Pierburgin kun hommaat, niin kestää varmasti pisimpään.
    Joskus niitä haukkuivat "ikuisiksi", mutta kyllä nekin joskus hajoaa.

    Comment


    • #3
      Missä niitä myydään?

      Comment


        #4
        Tilasin Boschin Maffin motonetista, sanoivat kyllä tulevan Boschilta.

        Ei muuten mitään, mutta tässä taannoin surffasin netissä ja kiinasta löytyy täydellisiä Boschin kopio-maffeja alkuperäisine laatikoineen ja numeroineen. Eivät muuten maksaneet 1000kpl:tä mitenkään paljon.

        Pierpurggia ainakin pd passattiin saa Motonetista myös, on hieman kalliimpi.

        Comment


        • #5
          Itellä hajosi AFN:n putkesta juuri äskettäin Pierburgin MAF. Ajettu 275tm, eli kestää 2-3x kauemmin kuin Bosch. Suosittelen!

          Liitin on tosin erilainen eli joutuu värkkäämään, että saa pelaamaan Boschin tilalla. Jos saa.

          Comment


          • #6
            Juu, se on vissiin Mersuun tarkoitettu tuo Pierburg mutta pienellä värkkäämisellä sen saa istumaan.
            Varmaan lähes joka varaosaputka noita myy, Motonetista saa sitä mitä on sillä hetkellä siellä tarjolla.
            Merteililtä kannattanee kans kysyä mitä merkkiä niiden maffit on:
            [COLOR=#22229c]http://www.merteil.fi/[/COLOR]

            Comment


            • #7
              Merkkiliikkeessä Pierburgin MAF maksoi 134,6€. Vastaavasti Osaset tarjosi samaa osaa 169€, Motonet 148€ ja AD 199€.
              Viimeksi muokannut turbokiisseli; 18.12.2007, 16:18.

              Comment


              • #8
                En jaksa rueta liitintä tinailemaan kun tallissa on taivas kattona... Eli taidan hakea VAG-osan. Pörhöllä maksaa 132e, ilmeisesti vaihto-osa. Vai onko jossain muulla Oulu-Raahe kaupoissa halvemmalla?
                Viimeksi muokannut ville.fi; 18.12.2007, 11:00.

                Comment


                • #9
                  Ei siinä mistään tinailusta olekaan kyse.
                  Ilmeisesti joku muoviklipsin leikkaaminen tms.
                  Kannattaa ilman muuta käydä kattomassa mikä se Pörhön värkki on, jos kerran Pierburg maksaa merkkiliikkeessä tuon verran.
                  Se liitinkin kai pitäis silloin mennä modaamatta paikalleen.

                  Comment


                  • #10
                    Saa niintä oikeitakin Pierren maffeja VAG:iin, tässä oikea malli. Hinnat näyttää olevan vaan menneet Suomessa hulluiksi, viimeksi kesällä noita sai Saksasta alle kuudella kympillä....

                    http://www.carparts-cat.com/webdata0...22684.08.0.JPG
                    Viimeksi muokannut Mika; 18.12.2007, 13:54.

                    Comment


                    • #11
                      Täälläkin aito Pierburg asennettu Audilla Rüdersheimissa n. 100tkm kohdalla. Kerran vuodessa teen puhdistuksen CRC Air Sensor Cleanerillä, katellaan kestoa.

                      Comment


                      • #12
                        Menin Oulun Pörhöltä hakemaan osaa 06A 906 461, mutta kaveri halus myydä osan 028 906 461. Sitä myös mun akte sanoo, mutta mitähän eroa noissa on? Hinta ero oli kait jotain 20e jälkimmäisen hyväksi, 130-110e.

                        Oulun Pörhö ei halunnut myydä mulle osaa ilman vaihtopalikkaa, eikä heillä kuulemma Raahesta kulje kama :( Enkä kerennyt Raahen tänään.

                        Ois kait pitäny suosiolla mennä hakeen peiruburkki MB-Osasta...

                        Pierburg katalooki: http://www.kolbenschmidt.cz/administ...load/emise.pdf
                        Viimeksi muokannut ville.fi; 18.12.2007, 19:27. Perustelu: Lisätty linkki

                        Comment


                        • #13
                          Hurjia hintoja, joskus reilu vuosi takaperin Enkun Autovaraosa Tuusulassa myi 1.9tdi -01 Golfiini maffin 86€. "Mersun maffina" myi joten lieneekö ollut Pierburg, kehuttiin ainakin kestäväksi.
                          Niin ja se muutos oli tosiaan pientä modausta muovinipsuihin. Kesto noin 3 sekuntia.

                          Comment


                          • #14
                            Eipä olekkaan MAF risa

                            Ei ollut Raahen Pörhön hyllyssä osaa, laittovat tilaukseen. Löysin pelkän anturin Varaosaportista, 65e. Anturi oli samanlainen kuin Motonetin versiossa, luultavasti halpa kiinalainen kopio.

                            Mutta vika ei korjaantunut! Eli väärä diagnoosi :(

                            Erona edelliseen MAF-vikaan on siinä että nyt stratatessa tyhjäkäynti "ryntää" ja pakoputkesta pölähtää sankka savu. Alle ~2500 kierroksen auto toimii kohtuudella, mutta sen jälkeen pitää vauhita pitää lypsää tosissan. Kaasupolkimen pano pohjaan ei auta, tuntuu että paremmin saa vauhita kun varovasti houkuttelee...

                            Mistä lähteä etsimään vikaa ? VAG-Comia ei ole (tai on mutta ei usb-kaapelia).

                            Lämpöanturi? Ahtopaineanturi? Pumppu? Turbo?

                            Comment


                              #15
                              VAG-Comia ei ole (tai on mutta ei usb-kaapelia).
                              Haeppa se USB-kaapeli. Turha ilman vikakoodia rueta arvailemaan. Ja jos vikakoodia ei VAG-COM anna, niin sekin jo rajaa vikaa johonkin.

                              Comment


                              • #16
                                Joo, kyl se pitäis VAG-COMilla päästä lokittamaan maffin arvoja, sekä katsoo vikakoodit.
                                Jos tilaa kaapelin, niin sitä odotellessa voi kattoo mahdolliset ahtovuodot ja sen "lintuverkon/kanaverkon" ilmaputsarikotelon pohjasta.

                                Comment


                                • #17
                                  Juu, pitäs kait se kaapeli hommata, tai USB-sarjaportti sovitin.

                                  Mutta irrotin puhan anturista jonka kuvittelisin olevan ahtopainetta varten (imusarjalle menevässä putkessa). Mitään muutosta ei ollut... Voisko siinä olla vika?

                                  Comment


                                    #18
                                    Mikäs kone sulla nyt on? TDI joo mut AFN, AJM, ATJ ?

                                    Otit siis letkun irti N75:lta vai?

                                    Comment


                                    • #19
                                      AFN mulla on. Ei se taida olla N75, siinä ei ole letkua vaan johtoliitin...

                                      Comment


                                        #20
                                        Arvaus: pumpun ajoitus myöhäisellä?

                                        Comment


                                          #21
                                          Otit varmaan MAP:lta johdon irti? Ei pitäs toimia oikeen hyvin kun boksi ei saa ahtopainetietoa.

                                          Kannattaa tarkistaa ajotus, 1Z:ssa joka on pitkälti sama kuin AFN, oli hieman samanmoistsa ongelmaa kun alaratas oli päässyt löystymään.

                                          Myös alipaineletku voi olla jostain irti, pistää auton vikatilaan. Kuten myös ahtovuoto. Jos oot ilmanputsarikoteloa irrotellu niin tarkista klemmarit jne. Passatissa tuo oli syynä erääseen temppuiluun.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vika löyty

                                            Heh, kävin Pörhöllä pyytämässä koodien lukua. Kun ajoin etupihalta kohti takaovea, tuntu vika korjaantuneen.

                                            Vikamuisti luettiin ja löyty syy. Ei oo tainnu tulla kellään mieleen.... Sammutin-solenoidi jumissa! Eli ei oo saanut ainetta, ja tuo starttauksen ryntäyskin kuuluu asiaan kun sammuttaessa ei sammukkaan normaaliin tapaan.

                                            Uusi solenoidi tilattu ~50e, vikamuistin luku 0e. Kiitoksia Raahen Pörhölle!

                                            Comment


                                              #23
                                              Tuohan on ON/OFF katkaisin. Eli joko käy tai ei..
                                              Tai niin sen pitäisi olla.

                                              Katkaisee polttoaineen syötön.

                                              Kai samalla tarkistettiin varmuuden vuoksi ajoitus?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei katottu ajotusta, mutta kyllä se tuossa vika on. Volkkarimiehetkin havainnu samaa:

                                                http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...ight=fuel+shut

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Jaa katos vaan. Sekin voi temppuilla tolleen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ja joku oli kommentoinut mun blokiin että Biltemastakin saa nykyään MAFfeja, 65e / kpl. Juuri tuota mun palikan koodia en tosin löytänyt (281 002 217)

                                                    http://www.biltema.fi/osteri/data/ta...ramittarit.pdf

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mistä tuo pysäytinsolenoidi N109 löytyy AFN:stä?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Pumpun päässä liitin ylöspäin se oli ainakin äiteen Octaviassa AGR-koneessa. En tiedä onko pitkittäismoottorisessa samalla lailla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Testailin Golffia tänään ja ilmeisti Pierpurggi on ehtoo puolella.
                                                          Pyynti 3000rpm-> kaasu pohjas 847g ja Maffin ilmottamat on alle.

                                                          Mahtaako selvitä putsaamalla vai pitäskö ihan uus pistää?
                                                          Mulla on tuossa tuo Passatin eli PD:n Maffi ja siinä on kyllä sama liitin. En ole sovittanu vielä, josko sopis tai saati toimis tuolla. Ei sekään ihan uus ole, max 1000g arvoja antaa vain (Uusi antaa yli 1200g)

                                                          Edit: Joo ei. Eihän nuo ole yhtään samanmoisia PD koneisen ja 1Z/AHU/AFN jne koneisen Maffit. Kuumalanka tuo vanhee taitaa olla ja uudempi ei.
                                                          Viimeksi muokannut Puuhapete; 27.1.2008, 16:15.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Koita ensin puhdistaa jollain siihen soveltuvalla aineella, esim. elektroniikkaosien puhdistukseen tarkoitettu spray.

                                                            Jos ei auta, niin kokeile reiän porausta tai boosterin rakentamista.
                                                            Nykyään kun ei tartte vaihto-osaa viedä marmorille, mikäli sieltä ostaa uuden (kannattanee varmistaa asia kuitenkin ensin).

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X