Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 3.0 TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 3.0 TDI

    Hei

    Onko 190000 km Audi A4 3.0 TDI Quattrolla paljon? :)
    Itse olen aina pelannut bensakoneilla ja tuo tuntuu isolta kilometrimäärältä, mutta miten asian laita on tuossa dieselissä.

    Kiitos ja hyvää joulua kaikille.
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 14.12.2007, 13:36.

  • #2
    Ei se paljoa ole kilometreinä dieselille, mutta tuo taisi tulla markkinoille joskus 3 vuotta sitten että on siinä jollakulla ajoja ollut auton ikään nähden =)

    Jos on ollut taksina, itse kiertäisin kaukaa.Maantieajossa=kaupparatsulla olleena ei varmaan mitään ongelmaa ole vaikka pois ostaisit jos hinta on sopiva.
    Kuitenkin kannattaa miettiä,että niveliä yms voi alkaa poksumaan kohta.

    Comment


      #3
      Omassani on noin 140 tkm, tosin A6, mutta eipä tuo kovin tunnu vaikuttaneen autoon tai koneeseen.

      Jarrupalat on vaihdettu kertaalleen ja toisen etupyörän laakeri sekä tietysti se hemmetin ketjunkiristin (ilman vaurioita). Eli jos ketju yhtään kolisee käynnistettäessä niin se on 2.7/3.0 TDI-koneissa tyyppivika, joskaan EI KAI kovin vaarallinen, mutta ääni ei ole terve.

      2.5 TDI AFB, joka on kaikkien puheiden mukaan todellinen moottorihimmelien äiti (osittain pitää paikkansa) kesti kuitenkin 360 tkm. Tosin siinä on jo silloin omat riskinsä.

      Comment


        #4
        Kun autolla vedetään kilometrejä tolla vauhdilla, se tarkoittaa niiden keräämistä valtatiellä. Siellä auto on aina käyntilämpöinen ja kierroksia sen verran että voitelua piisaa. Myöskään kytkintä ja vaihteistoa ei tarvitse kuluttaa pitkällä matkalla. Jos taas tehtaalla olisi ollut materiaali- tai asennusvirhe, se olisi jo ehditty korjata.

        Näinpä olen aina pitänyt tuollaisen auton ostoa varmana valintana.

        Comment


          #5
          Kannattaa tarkistaa kuitenkin ettei ole taksi jos tullut paljon kilsoja mittariin vuodessa. Semmosiin ei kovin helpolla kannata lähteä.

          Maantiellä pysyy systeemit paremmassa kuosissa.

          Mikäs siinä, kyllä tuolla ajelee, jos kilsoja ei tule enään samaan tahtii. Muuten 3-4:ssä vuodessa menee 350-400tkm rikki. Siinä matkassa voi jo jotain joutua vaihtamaan.

          Comment


            #6
            Mikäs noissa ex-takseissa rasittaa?


            Yhden sellaisen olen omistanut, eikä siinä ainakaan mitään erikoista ollut.
            Sisustakin hiton hyvässä kunnossa 330tkm ajettuna, oli vielä ollut pääkaupunkiseudulla taksina.

            Comment


              #7
              <offtopic>

              Yleisesti ajo noin 98% prosenttia kaupunki- ja lyhytajon sekoitusta. Poislukien yksittäiset taksiyrittäjät maaseudulla yms. Varsinaisia kylmäkäynnistyksiä ei varmaankaan paljoa tavallista käyttöä enempää tule, mutta nurkka-ajohan käy tekniikan päälle eri suhteessa vaikkei edes ajettaisi muuten kovaa (jatkuvat käynnistykset ja liikkeellelähdöt).

              Toki huollotkin suoritetaan merkkiliikkeissä "tavallista tallaajaa" useammin, johtuen osin takuista, taksit harvoin ovat muutamaa vuotta kauemmin ajossa. Lisäksi olettaisin, että merkkiliikkeet antavat taksiyrittäjille vähän eri kaliiberin laadulla palveluita. Nopeus on varmasti eri luokkaa, sekä asiakaspalvelu yleensäkin, sillä taksiyrittäjäthän / -yritykset vaihtavat autoa keskimääräistä kuluttajaa tiheämpään tahtiin ja merkkiliikehän oletettavasti haluaa seuraavankin auton pysyvän edustamiensa merkkien listalla. Tiheämpi vaihtoväli ja suurempi vuosittainen kilometrimäärä vain puoltaa takseille "eri palvelua".

              Kaikki tämä arvio kuitenkin on omaa mutua, ei herneitä tai 'asiakas on aina samanarvoinen' -avautumista, kiitos.

              </offtopic>

              Comment

              Working...
              X