Uutta ostamassa ja tuli mielen että kuinkas usein noita huolletaan ja paljon ottavat suunnilleen?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 määräaikaishuoltojen hinnat
Collapse
X
-
300 ei ole paha...jos siis sisältää myös "osat"...
No siis tuo 2.0 TDI kiikarissa. Ja ilman DPFää. Ja manuaalina.
Jahas noissa on siis joku tietokone joka ilmoittaa milloin pitää viedä huoltoon ja vaihtoväli "vähän vaihtelee".
Onkos ne siis periaatteessa noin 30tkm välein ja välillä lyhempikin väli jos tietsikka niin ilmoittaa. Onko näissä joka toinen "isompi" ja kallinpi ja jokatoinen enämpi öljynvaihtopainotteinen?
Mitenkäs onko noissa mitään yllätyshuoltoja esim. onko vielä vaihdettava jakopäänhihna alle 100tkm välein?
Tosin kuitenkin pidän autoa vaan 2-3v ja ajan vaan sen 20-25tkm/v.
-----------------------------
Mitenkäs muuten vanteiden pulttijako onko se 5x112 näissä? 8.5x19 ET48 näkyy ainakin käyvän jo tehtaalla. Ajattelin 255/30/20 tai 255/35/20 kumeja siihen katsoa sen tehtaan 770e urheilualustan yhteyteen...Viimeksi muokannut Zl-1; 13.12.2007, 21:59.
Comment
-
Juu, noin 300€ piti tuon pikkuhuollon olla. Tietokone tuon huoltovälin laskee ja ainakin tuolla dpf:llä näyttää huoltoväliksi jäävän 20tkm, mikä on varsin vähän ja johtuu vain tuosta tukkeesta. Joka toinen huolto sitten vähän isompi ja hihna 120tkm:ssä muistaakseni.
Jako on tuo 5 * 112.
Comment
-
Lähes OT: Lappua lattiaan aina kun voi, niin pitää DPF:n ja muunkin koneen puhtaampana ;) Tosin huoltoväli saattaa sitten tuosta ajotyylistä vastaavasti lyhentyä (ja renkaat on kierrätystavaraa). Jotkut italodieselit osaa polttaa DPF:n itse puhtaaksi syöttämällä hurjasti dieseliä aika-ajoin. Ekakerralla voi luulla, että syttyi pirssi palamaan, kun konepellin välistä pukkaa rasvasavua.
Comment
-
Sehän se onkin tuo ongelma, kun vekotin polttelee itseään puhtaaksi, jolloin huoltoväli lyhenee ja kulutus nousee. Polkimen lattiassa pitäminen ei auta, parhaita esimerkkejä on ollut, kun motarin päässä käynnistyy poltto-ohjelma, vaikka juuri on vedetty reipasta 130+ km/h nopeutta väli hki-lusi.
Comment
-
90 ja kaikki osat kannattaa kerralla vaihtaa. Myös se vesipumppu. Merkkarissa homma maksaa merkkarin osilla noin tonnin kaikkineen. Silloin saa 2 vuoden takuun osille ja töille.
Jos "pajalla" ei saa alle puolen hinnan niin enpä (itse) ottaisi riskiä.
Voi kai sen itsekin tehdä, mutta ei ole aina tainnut kertalaakista onnistua. Tuskin päivässä kukaan ensikertalainen sitä tekee. Merkkarissa menee kokeneelta vaihtajalta noin 4-5 tuntia erikoistyökaluilla hyvin harjoiteltuna.
Comment
-
Samoin jos auto on automaattivaihteinen saattaa mennä helposti sormi suuhun YKK:aa etsiessä. Ainakaan omasta A4:stä en löytänyt merkkiä vauhtipyörästä. Auto on DMX-tyypin automaatilla.
Merkkiosien takuuhan on aina tuon 2v.
Comment
-
Jaa eikö merkkihuolto tee enään ohjeitten mukaan, eli pura ensin puoli autoa?
Tekee siis samoin kuten mikä tahansa Bossi tms huolto kellä on ohjeet.
En kyllä suosittele tuollaisia hommia ekakertalaiselle tai edes semmoselle joka ei V-koneisiin ole ennen koskenut.
Mutta ei se lopullinen hintaero taida olla mikään älytön, joten voihan sitä käydä hakemassa 2 vuoden takuun mieltä helpottamaan.
Puoleen hintaa tuon remontin teettäminen saattaa olla haasteellista jos vaihtaa oikeasti kaikki osat.
Comment
-
170E no se on jo pilkkahinta...
Soitin tänään Audi Centteriin Espooseen...sanoivat että 15-30tkm / 1-2v / kun tietsikka sanoo on huoltoväli. Ja että about joka toinen on pienempi ja joka toinen suurempi. Arveli että pienempi on yleensä noin 250-300e ja suurempi 400-450e. Jakopäänhihna vaihtuu uusissa 120tkm kohdalla ja on about 600e. Eli aivan kohtuuhinnat on eli ei ainakaan minua estä Audiin siirtymästä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viestiPEHRI hei.
Onko autosi manuaali vai automaatti ?
Comment
Comment