Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAB kampi-/nokka-akselin stefat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAB kampi-/nokka-akselin stefat

    Elikkäs profiilin kulkineessa on transportterin moottori vm -94 tyyppiä AAB. Kyselin tuohon kahdesta varaosaliikkeestä kampiakselin jakopään puoleista stefaa sekä nokka-akselin stefoja kumpaankin päähän. Ensimmäinen varaosaliike antaa nokka-akselin stefan sekä kampiakselin stefan. Stefat erilaisissa pakkauksissa. Nokka-akselin stefa läpinäkyvässä muovipakkauksessa ja kampiakselin stefa pahvilaatikossa.. En avannut pahvilaatikkoa mutta oletan että stefat eivät ole samanlaisia koska olisivat muuten tod näk samanlaisessa pakkauksessa ja ymmärsin myyjän puheesta että eivät ole samat. Menen sitten etsimään tätä toista nokka-akselin stefaa eri liikkeestä koska en saanut sitä ensimmäisestä. Kysäisen toisesta paikkaa ohimennen, että millainen stefa tulee kampiakseliin. Tämän myyjän mukaan kampiakselin jakopään puoleiseen päähän tulee sama stefa kuin nokka-akseliin. Tämäpä vasta kummallista. Hänen mukaansa volkkareissa nämä stefat ovat tyypillisesti samat. Kumpi herroista puhuu palturia?

    #2
    Viitos koneissa on erillaiset stefat keskenään.
    Vanhempiin nelosiin taas sitten käy sama stefa kampi, apu ja nokka-akselille.

    Comment


    • #3
      Kampurassa jakopäässä: Inner Diameter 35 mm, Outer Diameter 48 mm, Width 10 mm
      Nokassa: Inner Diameter 32 mm, Outer Diameter 47 mm, Width 10 mm

      eli ihan eri tiivisteet ovat.

      Comment


      • #4
        Kiitos vastauksistanne. Sain kuin sainkin oikeat osat. Todella helpottavaa kuulla. Eli juuri noilla mitoilla mitä Mika kirjoitteli. En tiedä mitä toinen myyjä sit ajatteli. Katsoi varmaan nelospyttysen koneen tiedoilla kampiakselin stefan. Sikäli hassu että kuitenkin nokka-akselin stefa tuli oikein ja eli siis vitoskoneen mukaan (vai onko niin että nelos ja vitoskoneissa on nokka-akselin stefa sama?).

        Laturin ja ohj. tehostajan hihnojen kans oli jotain häikkää kans. Audin moottorin tiedoilla möivät liian lyhyet hihnat. Laturin hihna taisi vielä olla liian kapea. Loppujen lopuksi sain:
        Lauturille: 11,9*805
        Tehostajalle: 13*1050
        Ovatko nämä nyt transportterin (AAB moottorin) vai audin? Ts onko laturi ja ohj. tehostaja audin vai transportterin? Nuo lukemat katsoin siis paikallaan olevista hihnoista ja vaihdoin aikaisemmin ostamani liian lyhyet hihnat uusiin.

        Comment


          #5
          Nokan stefa molemmissa sama.

          Comment


          • #6
            Hihnat ovat Audin, koska sinulla on käytössä Audin tehostaja sekä ohjaukselle että hydraulitehosteisille jarruille. Onko AAB:n kannessa (turha) alipainepumppu tai peitelevy sen paikalla? Alipaineita tarvitaan Transportterin jarruille ja C4 100 (AAS) Audin jarruille. Öljyn mittatikku on myös vaihdettu koneen puolelta toiselle, koska kallistus on toiselle puolelle Audissa. Samoin öljypohja vaihdettu, venttiilikopan kansi mahdollisesti myös. Startti on myös tullut puolelta toiselle, ehkä vaihdettu sekin Audista. Laturi on Audissa alempana jne. Vaihto-osat on todennäköisesti luovuttanut 2,0D tai TD.

            Comment


            • #7
              Hienoa. Alakaa pikkuhiljaa selviämään mikä auto mulla on =)
              Kannessa on peitelevy pumpun paikalla. Mikäli en väärin muista niin kone on kallistettu menosuuntaan nähden oikealle. Startti on vasemmalla puolella ja laturi oikealla alhaalla (menosuuntaan nähden). Venttiilikopan kannessa lukee audi joten se varmaankin on vaihdettu (sama koppa/kansi audin ja transportterin koneissa?).

              Tässä pari päivää sitten auto ei lähtenyt aamulla käyntiin. Starttasi vaan ei sytyttänyt. Pienen ilmausoperaation ja syöttöpumpun magneettiventtiilin purkamisen jälkeen syyksi paljastui hehkun sulake!:D Täytyy sanoa että tunsin itseni aika tyhmäksi mutta tuo tuli kyllä viimeisenä mieleen. Tiedoksi vaan jos jollakulla on samanmoisia ongelmia (kerrasta poikki tyyliin) et kantsii alotella se tarkastus siitä sulakkeesta. Lämpötilan muutaman asteen pakkasella ja auto oli ollu ehkä tunnin tolpassa vaan eipä etes luvannu. Tuostapa tulikin mieleen että missäköhän mahtaa sijaita hehkun rele? Mahdollisesti sulakerasiassa taikka kuljettajan jalkatilan yläpuolella (siellä on pari relettä.. mitä lie?).

              edit: startti ja laturi kummatkin moottorin oikealla puolella
              Viimeksi muokannut jasyk; 3.1.2008, 12:05.

              Comment

              Working...
              X