VCDS kertoi että
Onko kukaan purkanut ja pohtinut mikä tuosta turboa ohjaavasta servosta yleensä rikkoutuu?
Omassa (Quattro avant, 2006 ja 340tkm) on tullut vikaa päälle nyt satunnaisesti ja internet ei antaudu kertomaan tyypillisintä syytä servon rikkoutumiseen.
Epäilen että servon sisäisellä moottorilla on tunnit täynnä ja alkaa pätkimään. Diagnostiikka huomaa tämän ja heittää pyyhkeen (limp mode) kehään. Vikavalo ei aina syty mittaristoon mutta VCDS löytää vikakoodin aina.
Elektroniikka näytti olevan hartsiin valettu niissä muutamissa videonpätkissä mitä löysin.
Toimii aina startin jälkeen epämääräisen ajan, toimiessaan on normaalisti vetoja eikä kuulu mekaanisia ääniä. (Konepeltiä en ole vielä avannut koska autot korjataan nykyään pelkästään internetillä...)
Ennenkuin avaan sen konepellin (pandoran lippaan) niin pohdin:
Vaihtoehtoja näyttäis olevan:
Voiko servon irrottaa turbon ollessa kiinni autossa?
Muita ideoita/ajatuksia/linkkejä muiden pohdiskeluihin?
Koodi:
0013128 P3348 - 005 Electrical malfunction J724 "Control Circuit for controller for Turbocharger"
Omassa (Quattro avant, 2006 ja 340tkm) on tullut vikaa päälle nyt satunnaisesti ja internet ei antaudu kertomaan tyypillisintä syytä servon rikkoutumiseen.
Epäilen että servon sisäisellä moottorilla on tunnit täynnä ja alkaa pätkimään. Diagnostiikka huomaa tämän ja heittää pyyhkeen (limp mode) kehään. Vikavalo ei aina syty mittaristoon mutta VCDS löytää vikakoodin aina.
Elektroniikka näytti olevan hartsiin valettu niissä muutamissa videonpätkissä mitä löysin.
Toimii aina startin jälkeen epämääräisen ajan, toimiessaan on normaalisti vetoja eikä kuulu mekaanisia ääniä. (Konepeltiä en ole vielä avannut koska autot korjataan nykyään pelkästään internetillä...)
Ennenkuin avaan sen konepellin (pandoran lippaan) niin pohdin:
Vaihtoehtoja näyttäis olevan:
- Varmista että vika ei ole turbossa:
- kokeile painaa servon vipua esim. ruuvarilla, jos liikkuu ok niin ei todennäköistä että turbon mekaniikka syynä.
- kokeile onko turbon akselissa (päittäis)välystä (pura putkisto ja koita sormella)
- Varmista että vika ei tule johdotuksesta/liittimestä
- tämä tarvitsee schemoja mitkä löytynee Audin online palvelusta?
- Osta uusi (juuri oikeanlainen) servo
- vaihda se
- koodaa se marmorihallin huollossa koska se on ainoa paikka mistä sitä yksisarvisen hikeä sinne voi valuttaa erityisellä laitteella
- ...you need a VAS 6395A in order to do this...
- autolla ei voi (kunnolla) ajaa (ilman limp modea) ennenkuin on koodattu?
- Vaihda turbo kaikkine ohjaimineen
- Vaihda quattro
Voiko servon irrottaa turbon ollessa kiinni autossa?
Muita ideoita/ajatuksia/linkkejä muiden pohdiskeluihin?
Comment