Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 dieselöinti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 dieselöinti

    Aika hypoteettinen tilanne, mutta onko kellään kokemusta hommasta? kyseessä olisi ensimmäisen korimallin A8 4.2 bensakoneella, tilalle 2,5 TDI.

    Taitaa mennä helvetin hankalaksi? Onko se sama kone kuin A6:sessa?

    #2
    En tiedä hankalaksi, tietty hommaa varmasti on.
    A8:ia kun on saanut v6 TDI:nä eli ainakin 180hv versiona niin miksei sitä voisi dieselöidä.
    Vaadittavasta työmäärästä ja vaihdettavista osista en osaa sanoa.

    Comment


    • #3
      Ainakin ensimmäisenä tulee mieleen ettei vetolinjaston kokonaisvälitys ole optimaalinen diesel-koneelle. Automaatilla vaihteiden väitykset ovat samat, näin ollen etu- ja takatasauspyörästöjen välitykset olisivat eri ja näin ollen vaihdettava?

      Comment


      • #4
        Eikös olis helpompaa hankkia ihan suoraan diiselillä oleva kasi?

        Comment


        • #5
          Eikös olis helpompaa hankkia ihan suoraan diiselillä oleva kasi?
          Niinpä.Wanha myyntiin ja Saksasta uutta tilalle, vuodenvaihteen jälkeen on halpaa tuoda kiisseleitä. (itsekin saan muuten uudella verosysteemillä = noin 2200? säästöä näinkin edulliseen autoon)

          Comment


          • #6
            joo, kyllähän se helpompaa olisi, mutta sovellettuja verotuksia ei löytynyt tullista(nopeesti vilkastuna)ja liikkeissä myynnissä olevista pyydettiin noin 25000E!!! Eli jos tulli päättää ko. auton verotusarvoksi ~23 000-26 000 e niin veroa joutuis maksamaan noin 10 000 e...+ auto euroopasta n. 7000-8000 e. bensan saa veroineen ~8000 e. Epäilisin että pääsee tuntipalkoille jos tekee muutoksen itse.

            Comment


            • #7
              Kyllä tulli tuntuu vähän alakanttiin pistävä nuo verotusarvot, jos 25k€ on liikkeissä hinta, tulli pistänee jollain 20-22k€ verot, ja kun tuommoinen jonkun 180g?? CO2:ta tuottaa, varmaan jotain 23% vero+alv =noin 5.5k€
              Jos 8000 maksaa Saksassa, tulis semmoinen 14k€.

              Siis ymmärsinkö oikein, että autoa sulla ei vielä ole?
              Bensa 8k€+ V6 naku moottori 2.5k€?+kaikki vaihdettavat tilpehöörit ja paljon työtä=11k€+++


              Enemmän noihin valtamerilaivoihin ja koneiden sovitukseen perehtyneet korjatkoon =)

              edit_ei taida ihan 180g CO2:ta riittää, mutta alle 25% verolla mennee kuitenkin?
              edit_2 kirjotusvihreet

              Comment


              • #8
                Samalla vaivalla, tai ainakin lähes, saisi toki samantien BXX-genren moottorin jota ei uhkaa kallis remontti. ;> Eikä taida 132kW tehoversiota löytyä A8:n nokalta tuon ikäisistä?

                Comment


                  #9
                  No jos autoa ei ole vielä ostettu, niin bensakasin hankintaa + sen dieselöintiä ei kyllä puolla mikään muu kuin harrastustoiminta, jota siinä varmasti riittääkin ihan kotitarpeiksi. Saattaa siinä jokusen euron tietty säästääkin, mutta kantsii muistaa, että auto on sitten tekniikanvaihto ja sellaisen myynti sitten joskus voi olla hyvinkin visainen tehtävä.

                  Comment


                  • #10
                    Myyntiinhän ei ollu tarkoitus autoa pistää. Se on kyllä varma että iltapuhteita kyllä riittää, mielenkiintoinen aihe kuitenkin..

                    Täytyy vähän tarkkailla kun se verouudistus astuu voimaan, mihin suuntaan ne verot elää. Joku sano 2500e nakukoneesta, mahtaako olla vähän yläkanttiin?vanhoja vehkeitä kuitenkin.ja eestistä / euroopasta vielä ehkä halvemmalla.(ja bensakoneenkin saa varmaan myytyä jollekin)

                    Sain sellasen käsityksen noista myynti-ilmoituksista että A8 olemassa myös etuvetona?onkohan perää?

                    Mikäs toi BXX-kone on? valaiskaa vähän...

                    Comment


                    • #11
                      Mikäs toi BXX-kone on? valaiskaa vähän...
                      Uudemman sarjan 2.5V6 tdi, joissa ongelmia aiheuttaneet nokka-akselit ovat korvattu rullanokilla. "Vanhan mallisia" moottoreita ovat AXX-sarja, tarkemmin ainakin AFB, AKE ja AKN. Uudemmat tulivat vuosimalleihin 2003 ja niiden moottorikoodit alkavat B:llä.

                      EDIT: Jos tuohon projektiin lähtee niin ei noita nokka-akseleita kannata pelätä, uudet tarvikeosat eivät kuitenkaan tuon projektin kustannuksiin hirveitä lisää ja vaihtuvat siinä samalla muiden töiden ohella. :)

                      Comment


                      • #12
                        Mites nuo AFB, AKE ja AKN-moottorit onko ne peruskoneina ihan samoja? ja minä vuosina niitä on käytetty? mahdollisesti jo vanhoissa 100:sissa?

                        Onko vaihteistopulttien jaosta tietoa, bensa ja diesel sama??

                        Comment


                          #13
                          Nuo mainitsemasi koneet ovat V6 2.5tdi, alkaen vuodesta -98.


                          Sitä ennen oli 2.5tdi audeissa -89 alkaen 5-syl rivimoottori.
                          Esim. AAT ja AEL.
                          Pitkälti samoja koneita käytetty myös volvoissa ja transportereissa.

                          Edit. Jos multa kysyttäisiin, niin laita ehdottomasti tuollainen 5-sylinterinen. :)

                          Comment


                          • #14
                            Onko vitosen ja kutosen tehoista tietoja?

                            Comment


                            • #15
                              Vitonen muistaakseni tehokkain versio 140 hepoa C4 koppaisessa, kutosissa 150(vai 155?)/180...
                              Ja sitten on noita 100hv trasnportterivirityksiä tuosta vitosesta =D

                              Comment


                                #16
                                Tranporttereista löytyy 88, 102 ja 150heppaisia.

                                Tuosta Audin / Volvon käyttämästä 140hv koneesta saa lastulla ~200hv. :)

                                Comment


                                  #17
                                  No jos moisen sekasikiön myynti edes on ajatuksena niin 5:lla varustettu voi olla vielä haasteellisempi kuin v6:lla varustettu, kun jälkimmäinen sentään alkuperäisempi ratkaisu.

                                  5:nen ja A8:n tippiloota? Tai sitten taitaa vaihtua vielä enemmän tavaraa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No toi lastutettu vitonen ja tiptronic kuulostais ihan hyvältä. Tarviiko tiptronic alipaineita tai muita tietoja koneen kuormituksesta tai kierrosluvusta? Mitenkähän ajotietokone suhtautuu tekniikan päivitykseen vai onko se yhteensopiva dieselin boxin kanssa ja saa tarvittavat tiedot?

                                    Onko vaihteistopulttien jaosta tietoa, bensa ja diesel sama??

                                    Comment


                                    • #19
                                      Päästönormit rajaa moottorikandidaatit aika tehokkaasti. Sopiiko R5-dieselin ikä ja päästöluokka tähän? Eihän kasia tullut sillä varustettuna ulos tehtaasta?

                                      Määräykset AKEn sivuilla
                                      http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...t/Moottori.htm

                                      Lennokas mutta periaatteiltaan ekologinen projektiaihio :)
                                      Viimeksi muokannut jamietti; 4.12.2007, 12:13. Perustelu: url

                                      Comment


                                        #20
                                        Nettiauton A8:sit näkyvät olevan -94 alkaen.
                                        Löytyipä samalla projektiaihiokin: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=941982


                                        R5 2.5tdi:tä on ollut Audilla -97,
                                        Volvolla -01 ja Vw:llä -03 asti.

                                        Comment


                                          #21
                                          Voi olla hieman liikaakin projektia tuossa autossa, tiedä sitte.
                                          Ollut kyllä niin kauan myynnissä, että lieneekö enään kasassa.

                                          Samalla sitten hakee jonkun halvan ulkomailta, esim konevammaisen ja tekee siitä kuin vaihtaa ensin muutamalla tonnilla osia+ sen koneen tarvitsemat tavarat.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X