Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI CRTE sivuääni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    150tkm ja moottori jumiin. Tilalle käytetty 100tkm ajettu = tulevat kilometrit jännittäisi ainakin itseäni. Hintakin tuntuu melko pitkältä. Mites tehdas kunnostettujen saatavuus?

    Comment


    • #62
      CRTE tulee tilalle ja tuo on purkuautosta kunnostettu moottori, jolla huoltohistoria kunnossa ja on testattu myyjällä ja sille on 6kk takuu. Alle 10tkm ajettu kone on käytännössä n. 10k + työt ja uusi 15k.

      AC:lta sama setti 22k.

      Comment


      • #63
        150tkm sisäänajettu uudehko saksalaispremiumi, vieläpä 3.0 V6 Q ylpeydenaihe jne.
        Käytetty ihan AC:lla diagnosoitavana silloin kun ei vielä ollut liian myöhäistä.
        Ilmeisesti huollettu myös ajallaan.
        Eikä tehdas tule mitenkään vastaan. Huh.
        Ei kai auta kuin pitää aina 10k€ sukassa mukana kun ohittaa rekkoja maanteillä..

        Comment


        • #64
          Nyt on auto ollut 1½ viikkoa ajossa. Tuo suhjuttava sivuääni on poistunut josta olen videotkin laittanut.

          Yllätyksenä tuli, että ketju ei ollut hypännyt. Täystuhon aiheutti 2- ja 3-pytyn kiertokangen laakerien jumiutuminen. Kampiakseli ja kaikki sen laakerit myös solmussa eli varsin selvä voiteluhäiriö ollut kyseessä. Kiva olisi tuo saada selville ihan lopullisesti, että mikä tuon on voinut aiheuttaa, mutta romuksi menee vanha motti.

          Comment


            #65
            Pääsee viemään tuon oman autonkin kiristimen vaihtoon, samalla vaihetaan ketju + hilppeet kun moottori otetaan pois kuitenkin. Mulla siis 2016 vuoden 3.0 tdi, moottorityyppi CZVA.
            Taitaa olla kyllä sellanen juttu että kiristin hajoaa enemmin tai myöhemmin kaikista näistä. Mulla tutuilla vastaavia A6 4G 3.0 tdi vekottimia kahdella, toiseen vaihettiin jo ja toinenkin rallattelee.
            Hyvä testi tehdä kiristimelle/ketjulle on laittaa vaihden D: lle jarru pohjaan ja kaasulla kuormittaa, niin nätisti pärähtää/ rätisee...vaarana tietenkin et voi tulla pahamieli:(

            Comment


            • #66
              307tkm ajettu Audi ja kylmällä koneella käyntiääni on videon mukainen. Ikinä ei kylmänä eikä kuumana kuulu käynnistäessä mitään ketjun raklatusta tai muutakaan ylimäärästä ja lämpimänä käy muutenkin nätisti. Oisko tuo kuitenkin venynyt ketju vai voiko johtua jostain muustakin? Vedot yms on tallella.

              Linkkeinä on moottorin ääni kylmänä ja kuumana.

              Kuuma moottori: https://youtube.com/shorts/zyfk8RQ8b...4Hz1mc3jOWv5vO
              video, jakaminen, kamerapuhelin, videopuhelin, maksuton, lataa

              Comment


              • #67
                Nyt ois edessä paluu bemarin ja volvon kautta Audin rattiin. Onko CRTE koneissa parannettu versio josatin vuosimallista lähtien? Olen tässä kahden vaiheella, ostaisko 2017 vai uudemman 2019 mallisen A6:sen.

                Comment


                • #68
                  Oliko tämä pätkä jo täällä nähty:
                  https://www.youtube.com/watch?v=pjiqSLAAIfY

                  Comment


                    #69
                    On se täällä, mutta eri ketjussa, https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...51#post1965451
                    Hyvä olla myös tässä, joten annetaan olla.

                    Comment


                    • #70
                      Tähän samaan aiheeseen on tullut toinenkin video.
                      https://www.youtube.com/watch?v=5t4lY1dfNhM

                      Aikaisemmassa videossa kerrotaan puolen tunnin jälkeen, että nostivat tyhjäkännin öljynpainetta ohjelmallisesti.

                      Joten kävin omasta autosta mittaamassa oljynpaineen 3.0 tdi [DDVB] 2019.
                      Nettopaine tyhjäkäynnillä 1,15 bar ja 2000 kierrosta 2,6 bar.
                      Kaikissa tapauksissa "Oil pressure switch valve activation-Bits 0-7" näytti 0 arvoa.

                      Tarkoittaako tämä, ettei oljynpaineen rajoitus ole käytössä ja ohjelmoinnilla ei pysty painetta lisäämään?
                      Noillakin paineilla tietysti pärjää kun muistaa ajoittain kierrättää moottoria.

                      Onko nyt kyseessä enemmän aikaisemman mallisukupolven ongelma?

                      Comment

                      Working...
                      X