Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0TDI CRTE sivuääni

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tuo on hinta pelkän kiristimen vaihdolle. Mutta onhan niitä toki halvempiakin paikkoja.

    Comment


      #32
      Kiristimen vaihto on kallis, koska autosta pitää pudottaa laatikko pois kiristin vaihdettaessa.

      Comment


      • #33
        Jollain 70€/h pajalla tarvikeosia käyttäen hinnasta saanee puolet pois. Audicentteri orggisosilla on toki varmempi työn jäljen ja laadun suhteen, ja 2v takuu työlle ja osille.

        Comment


          #34
          Tai sitten kyselee Viron puolelta merkkiliikkeestä tarjousta ja säästää useita satoja jos ei jopa tonneja.
          Viimeksi muokannut vV8m5; 3.9.2019, 14:08. Perustelu: Merkkiliike tarkennus

          Comment


          • #35
            Kallista on ja eipä taida vaihtoehtoja olla kuin tehdä tuo remppa.
            Aikaisemmin ollut itsellä A3 ja A5 ja niissä ei ollut mitään vikaa, nyt sitten osui "paska tuulettimeen". Sen takia tuli vielä ostettua A6 3.0TDI koneella kun on pitänyt aina 3 litraista konetta hyvässä maineessa.

            Comment


              #36
              Audicenterillä Oulussa ottavat moottorin kokonaan irti ko hommaa varten. Saako noita tarvikeosinakin?

              Comment


                #37
                Ebaysta ehkä ties mitä harakiri-osia, autodoc ja spareto ei ainakaan anna mitään tarvikeosia jakopäähän noin uusille. Virossa merkkiliikkeet tosiaan tekee hivenen edullisemmin alkuperäisosilla, ainakin muutamia vuosia sitten tehnyt ja rahallinen säästö huomattava.

                Alkuperäinen kirjoittaja jupepaak Näytä viesti
                pitänyt aina 3 litraista konetta hyvässä maineessa.
                Lue tuolta Esson baarista 'Audi A6 (C7) ostoa harkitsemassa'. Jos ei pitkiä aikoja rahise kylmästartissa jakopää tai vanhoilla öljyillä niin ehkä sillä vielä useamman kymmenen tkm ajelee ennenkuin remont ajankohtainen.


                E. Korjataanpa; etsin oopee sun rekkarilla noita osia eikä sillä näyttänyt mitään, mutta erikseen pelkällä ajoneuvon malli-haulla löytyykin (eli hivenen virheellistä infoa antaa rekisteritunnuksella haettaessa) :
                https://www.autodoc.fi/autonosat/jak...-0-tdi-quattro

                Esim. FebiBilstein jakoketjusarja:
                https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/7643572
                Sopivuus:
                • AUDI A4 B8 Sedan (8K) (Valmistusvuosi 11.2011 - 12.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A4 B8 Allroad (8K) (Valmistusvuosi 01.2012 - 05.2016, 245 HV, Diesel)
                • AUDI A4 B8 Avant (8K) (Valmistusvuosi 11.2011 - 12.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A5 B8 Coupe (8T) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A5 B8 Cabriolet (8F) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A5 B8 Sportback (8T) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A6 C7 Sedan (4G) (Valmistusvuosi 11.2010 - ..., 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A6 C7 Allroad (4G) (Valmistusvuosi 01.2012 - ..., 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A6 C7 Avant (4G) (Valmistusvuosi 05.2011 - ..., 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A7 Sportback (4G) (Valmistusvuosi 10.2010 - ..., 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A8 D4 (4H) (Valmistusvuosi 07.2010 - ..., 204 - 258 HV, Diesel)
                • AUDI Q5 (8R) (Valmistusvuosi 11.2008 - ..., 240 - 258 HV, Diesel)
                • AUDI Q7 (4L) (Valmistusvuosi 11.2007 - 08.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
                Toinen FeBin ketjusarja:
                https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/9806728
                Sopivuus:
                • AUDI A4 B8 Sedan (8K) (Valmistusvuosi 11.2011 - 12.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A4 B8 Allroad (8K) (Valmistusvuosi 01.2012 - 05.2016, 245 HV, Diesel)
                • AUDI A4 B8 Avant (8K) (Valmistusvuosi 11.2011 - 12.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A5 B8 Coupe (8T) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A5 B8 Cabriolet (8F) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A5 B8 Sportback (8T) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
                • AUDI A6 C7 Sedan (4G) (Valmistusvuosi 11.2010 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
                • AUDI A6 C7 Allroad (4G) (Valmistusvuosi 01.2012 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
                • AUDI A6 C7 Avant (4G) (Valmistusvuosi 05.2011 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
                • AUDI A7 Sportback (4G) (Valmistusvuosi 10.2010 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
                • AUDI A8 D4 (4H) (Valmistusvuosi 07.2010 - ..., 211 - 258 HV, Diesel)
                • AUDI Q5 (8R) (Valmistusvuosi 11.2008 - ..., 240 - 313 HV, Diesel)
                • AUDI Q7 (4L) (Valmistusvuosi 11.2007 - 08.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
                Vertailun vuoksi, samat setti Sparetolta:
                https://spareto.fi/tuotteet/45008-jakoketjusarja
                https://spareto.fi/tuotteet/49400-jakoketjusarja
                Viimeksi muokannut vV8m5; 4.9.2019, 12:00.

                Comment


                  #38
                  • AUDI A6 C7 Sedan (4G) (Valmistusvuosi 11.2010 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
                  • AUDI A6 C7 Allroad (4G) (Valmistusvuosi 01.2012 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
                  • AUDI A6 C7 Avant (4G) (Valmistusvuosi 05.2011 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
                  Ennen osien tilaamista kannattaa varmistaa näiden sopivuus CRTE-koneeseen. Teholukemien perusteella nuo vaikuttaisi olevan vanhemmalla konesukupolvella olevien pre-facelift koneiden osia vaikkakin CRTE-kone osuu tehohaarukkaan.
                  Viimeksi muokannut Ilkka L; 5.9.2019, 14:29.

                  Comment


                    #39
                    Juuri näin. Faceliftiin on jotain muutosta tehty, ainakin siihen surullisen kuuluisaan kiristimeen on lisätty jousi (josta ei apua kuitenkaan tunnu olevan).

                    Comment


                    • #40
                      Omaani vaihdatin nyt öljyt. Sivuääni hävisi kokonaan. Ajellaan ja seurataan alkaako ääni taas kuulumaan..

                      Comment


                      • #41
                        Tässä kun on taas tätä tekniikan edelläkävijää tullut ihmeteltyä niin huomasin seuraavaa. Eli kuskin puolelta on moottori tyyppikilven vierestä melkoisen märkä. Ei ole aikaisemmin ollut. Kuva liitteenä. Mistähän tuohon pääsee valskaamaan? Tämä tuskin liittyy tuohon sivuääneen millään tavoin.

                        Taitaa olla myös kausittainen laakerinvaihtoaika. Sellainen rummutus ja humina konsertti alkanut tällä viikolla.

                        Comment


                          #42
                          Sopivasti suuttimen alta märkä. Tuleeko katkua hyttiin tyhjäkäynnillä? Justiin pari viikkoa sitten vaihtelin omaani suuttimien tiivisteet, samalla tavalla oli märkänä alapuolelta.

                          Comment


                          • #43
                            Kyllä välillä tulee jos auto on parkissa / valoissa. Millainen tuo on hommana?

                            Comment


                              #44
                              Jos työkalut pysyy kädessä ja on tähän vuoden aikaan lämmin tila touhuta niin ei kummoinenkaan homma. Vetovasara kannatanee hankkia varuiksi.

                              https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ll%C3%A4/page3

                              Comment


                                #45
                                Vetovasara kannattaa ehdottomasti varata. Suuttimen päässä on M14 x 1,5 ulkokierre. Minulla oli juurikin se vuotanut suutin tosi tiukassa, muut lähti ihan käsipelillä. Polttoaineen paluulinjan hatut kannattaa nostaa varoen, ensin nuppi ylös. Yksi hattu mureni minulla käsiin. Jokin aserassi, imuri ja siihen ohut letku viriteltynä on ehdottomat kanavien puhdistukseen. Suuttimen kuparitiivisteeseen on hyvä laittaa öljyä tms hieman että se pysyy varmasti paikallaan asennusvaiheessa. Uudet pultit ja momentti 10Nm. Kuskin puolella pitää hieman paisuntasäiliötä ja johtoja siirtää edestä. Vänkärin puolella ilmanputsarin kotelo pois ja johtoja siirrellä edestä.

                                Tässä hyvä video aiheeseen tutustumiseen etukäteen: https://youtu.be/0vM3jNzUPoM
                                Viimeksi muokannut oopee; 3.11.2019, 00:34.

                                Comment


                                • #46
                                  Kiitos oopee ja vV8m5. Osat varmaan kannattanee hakea marmorilta? Ilmeisesti hyllytavaraa kun niin paljon näitä menee :D

                                  Comment


                                    #47
                                    Minä tilasin autodocista kun ei ollut kiirettä, mutta tuskin ne maksaa kovin paljoa Audinkaan tiskillä, kait. :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Mä tilasin tällaisen vetovasaran ja hyvin lähti tällä;
                                      https://www.tooloutlet.fi/fi/Kaikki+...ch++Lucas/3419

                                      Pitäisi sopia useimpiin 3.0 tdi:n suuttimiin.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kävin kyselemässä hintoja marmorilta osille ja näytin samaa kuvaa kuin tuossa ylempänä. Sanoi, että ei kannata ruveta itse hommiin kun autolla on vasta 140tkm ajettu. Menee 100% tehtaan piikkiin mikäli vika on suuttimissa tai suuttimen tiivisteissä. Aikaa ei pitäisi mennä kuin reilu tunti, että selviää onko suutin joka vuotaa joten tällä mennään.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Täälläkin häiritsevä sivuääni samanmoisesta moottorista. Tosin kylmäkäynnistyksen yhteydessä sirittää. Ääni tuntuisi tulevan tuolta turbon laitamilta, moottorin takaosasta.

                                          Oletko kiinnittänyt huomiota moottorin äänimaailmaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä?

                                          Alla ääninäyte;

                                          https://youtu.be/tEz5A_6Pg80

                                          Comment


                                          • #51
                                            Olen kiinnittänyt juu, mielestäni ei mitään erikoista kylmänä. Ajattelin itse pyytää 150tkm huollon yhteydessä tarkistamaan ainakin kaksoismassan ja nokat.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Joko Takkella selvis mikä siinä on vialla? Mulla on samanlainen kosla samoilla äänillä varustettuna 140tkm. mittarissa. Kuulema ketjun kiristäjä ja oikean puolen pakonokka-akseli uusissa..

                                              Comment


                                              • #53
                                                Juuri kävi 150tkm huollossa ja ei ole autossa kuulemma mitään vikaa. Näillä mennään :)

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Mitenkähän se tuommoinen CRTC-koneinen B9 on altis näille vaivoille. Taitaa olla ihan sama pata jollain nyanssierolla? Ei kai se muu auta kun korvalla kuuntelemaan mahdollisia tarjokkaita. Yhden ketjurempan 1 gen 3.0 TDI B7:n teettäneenä en mielellään lähtisi toista kertaa siihen peliin.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tutkimattomat ovat CRTE:n tiet.

                                                    Pääsiäissunnuntaina se sitten vihdoin tapahtui. Ohitustilanteessa auto hyytyi ja moottori sammui. Pääsin liukumaan bussipysäkille asti ja mietin, että nyt hajosi jotain ja kunnolla. Kerran koitin startata, mutta ei inahtanutkaan. Ei muuta kuin veli-Falck paikalle ja lavetille.

                                                    Kaksi päivää hikoilua ja ajatusleikkiä mikä mahtoi pettää, kunnes K-Caaran kuninkaallisesta huollosta soittivat tänään, että motti jumissa ja vikakoodien perusteella jakopää voisi olla aiheuttaja. Käytännössä siis vanhan moottorin kunnostus tai vaihtokoneen osto euroopasta edessä. Autolla kilometrejä tällä hetkellä 168tkm ja Audi nostaa kädet pystyyn.

                                                    Olkoon tämä opetuksena muille, että jos on pienintäkään epäilystä niin kannattaa maksaa tuosta perusteellisesta tutkimisesta. Minulle Laakkosella kerrottiin, että auto kunnossa kun öljynpainetta nostamallakaan ei ääni muuttunut. Tämä selvästikään ei pitänyt paikkaansa. Nyt pitäisi löytää jostain Kanta-Häme / Pirkanmaa / Uusimaa akselilta luotettava moottorikorjaamo, joka auton ottaisi korjatakseen. Uskoakseni vanhan korjaamisessa ei ole järkeä, sillä käytetty vaihtomotti tulee helposti edullisemmaksi?

                                                    VMP.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Èi taida olla ihan onnistunein moottori tämä CRTE Audilta, kun niin paljon täälläkin kaikenlaista isompaa vikaa. 2.5 V6 TDI taisi aikanaan olla samaa luokkaa ;).

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Niin, nyt alkaa tämän tuoreemman sukupolven dieseleissä olemaan jo enemmän autoja joissa kilometrejä alla ja näin myös ongelmia. Hämeenlinnan AC sanoi, että on ensimmäinen CRT* mylly mikä heille tulee, jossa on täystuho. Jakopäitä ovat kyllä tehneet.

                                                        Näillä näkymin menee tämä auto Tammerdieselille ja vaihtomoottori autoon. Eniten koko hommassa ketuttaa kyllä tuo marmorin suhtautuminen asiaan.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Meinataanko sitä siis avata lainkaan?
                                                          Onko siis venttiilit kohdanneet männät vai mitä?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kaksi moottorikorjaamoa ja AC molemmat sitä mieltä, että on entinen vehje kun 140km/h vauhdista kaasupohjassa kilkannut.

                                                            Pyydän kyllä purkaessa tarkistamaan vielä missä kunnossa moottori on, suuttimet täytyy vissiin purkaa ja sitten saa venakopat pois. Vaihtomoottori, jolla ajettu sellanen 100tkm + työt on n. 10k€. Vaihto pitäisi olla melko yksinkertainen mikäli olen ymmärtänyt oikein. Vanha pois ja uusi sisään, suuttimia mahdollisesti joutuu säätämään?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Tuleeko käytetty CRTE tilalle?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X