Tuo on hinta pelkän kiristimen vaihdolle. Mutta onhan niitä toki halvempiakin paikkoja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0TDI CRTE sivuääni
Collapse
X
-
Kallista on ja eipä taida vaihtoehtoja olla kuin tehdä tuo remppa.
Aikaisemmin ollut itsellä A3 ja A5 ja niissä ei ollut mitään vikaa, nyt sitten osui "paska tuulettimeen". Sen takia tuli vielä ostettua A6 3.0TDI koneella kun on pitänyt aina 3 litraista konetta hyvässä maineessa.
Comment
-
Ebaysta ehkä ties mitä harakiri-osia, autodoc ja spareto ei ainakaan anna mitään tarvikeosia jakopäähän noin uusille. Virossa merkkiliikkeet tosiaan tekee hivenen edullisemmin alkuperäisosilla, ainakin muutamia vuosia sitten tehnyt ja rahallinen säästö huomattava.
Alkuperäinen kirjoittaja jupepaak Näytä viestipitänyt aina 3 litraista konetta hyvässä maineessa.
E. Korjataanpa; etsin oopee sun rekkarilla noita osia eikä sillä näyttänyt mitään, mutta erikseen pelkällä ajoneuvon malli-haulla löytyykin (eli hivenen virheellistä infoa antaa rekisteritunnuksella haettaessa) :
https://www.autodoc.fi/autonosat/jak...-0-tdi-quattro
Esim. FebiBilstein jakoketjusarja:
https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/7643572
Sopivuus:
- AUDI A4 B8 Sedan (8K) (Valmistusvuosi 11.2011 - 12.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A4 B8 Allroad (8K) (Valmistusvuosi 01.2012 - 05.2016, 245 HV, Diesel)
- AUDI A4 B8 Avant (8K) (Valmistusvuosi 11.2011 - 12.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A5 B8 Coupe (8T) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A5 B8 Cabriolet (8F) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A5 B8 Sportback (8T) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A6 C7 Sedan (4G) (Valmistusvuosi 11.2010 - ..., 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A6 C7 Allroad (4G) (Valmistusvuosi 01.2012 - ..., 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A6 C7 Avant (4G) (Valmistusvuosi 05.2011 - ..., 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A7 Sportback (4G) (Valmistusvuosi 10.2010 - ..., 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A8 D4 (4H) (Valmistusvuosi 07.2010 - ..., 204 - 258 HV, Diesel)
- AUDI Q5 (8R) (Valmistusvuosi 11.2008 - ..., 240 - 258 HV, Diesel)
- AUDI Q7 (4L) (Valmistusvuosi 11.2007 - 08.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/9806728
Sopivuus:
- AUDI A4 B8 Sedan (8K) (Valmistusvuosi 11.2011 - 12.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A4 B8 Allroad (8K) (Valmistusvuosi 01.2012 - 05.2016, 245 HV, Diesel)
- AUDI A4 B8 Avant (8K) (Valmistusvuosi 11.2011 - 12.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A5 B8 Coupe (8T) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A5 B8 Cabriolet (8F) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A5 B8 Sportback (8T) (Valmistusvuosi 10.2011 - 01.2017, 204 - 245 HV, Diesel)
- AUDI A6 C7 Sedan (4G) (Valmistusvuosi 11.2010 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
- AUDI A6 C7 Allroad (4G) (Valmistusvuosi 01.2012 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
- AUDI A6 C7 Avant (4G) (Valmistusvuosi 05.2011 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
- AUDI A7 Sportback (4G) (Valmistusvuosi 10.2010 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
- AUDI A8 D4 (4H) (Valmistusvuosi 07.2010 - ..., 211 - 258 HV, Diesel)
- AUDI Q5 (8R) (Valmistusvuosi 11.2008 - ..., 240 - 313 HV, Diesel)
- AUDI Q7 (4L) (Valmistusvuosi 11.2007 - 08.2015, 204 - 245 HV, Diesel)
https://spareto.fi/tuotteet/45008-jakoketjusarja
https://spareto.fi/tuotteet/49400-jakoketjusarjaViimeksi muokannut vV8m5; 4.9.2019, 12:00.
Comment
-
- AUDI A6 C7 Sedan (4G) (Valmistusvuosi 11.2010 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
- AUDI A6 C7 Allroad (4G) (Valmistusvuosi 01.2012 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
- AUDI A6 C7 Avant (4G) (Valmistusvuosi 05.2011 - ..., 204 - 313 HV, Diesel)
Viimeksi muokannut Ilkka L; 5.9.2019, 14:29.
Comment
-
Tässä kun on taas tätä tekniikan edelläkävijää tullut ihmeteltyä niin huomasin seuraavaa. Eli kuskin puolelta on moottori tyyppikilven vierestä melkoisen märkä. Ei ole aikaisemmin ollut. Kuva liitteenä. Mistähän tuohon pääsee valskaamaan? Tämä tuskin liittyy tuohon sivuääneen millään tavoin.
Taitaa olla myös kausittainen laakerinvaihtoaika. Sellainen rummutus ja humina konsertti alkanut tällä viikolla.
Comment
-
Jos työkalut pysyy kädessä ja on tähän vuoden aikaan lämmin tila touhuta niin ei kummoinenkaan homma. Vetovasara kannatanee hankkia varuiksi.
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ll%C3%A4/page3
Comment
-
Vetovasara kannattaa ehdottomasti varata. Suuttimen päässä on M14 x 1,5 ulkokierre. Minulla oli juurikin se vuotanut suutin tosi tiukassa, muut lähti ihan käsipelillä. Polttoaineen paluulinjan hatut kannattaa nostaa varoen, ensin nuppi ylös. Yksi hattu mureni minulla käsiin. Jokin aserassi, imuri ja siihen ohut letku viriteltynä on ehdottomat kanavien puhdistukseen. Suuttimen kuparitiivisteeseen on hyvä laittaa öljyä tms hieman että se pysyy varmasti paikallaan asennusvaiheessa. Uudet pultit ja momentti 10Nm. Kuskin puolella pitää hieman paisuntasäiliötä ja johtoja siirtää edestä. Vänkärin puolella ilmanputsarin kotelo pois ja johtoja siirrellä edestä.
Tässä hyvä video aiheeseen tutustumiseen etukäteen: https://youtu.be/0vM3jNzUPoMViimeksi muokannut oopee; 3.11.2019, 00:34.
Comment
-
Mä tilasin tällaisen vetovasaran ja hyvin lähti tällä;
https://www.tooloutlet.fi/fi/Kaikki+...ch++Lucas/3419
Pitäisi sopia useimpiin 3.0 tdi:n suuttimiin.
Comment
-
Kävin kyselemässä hintoja marmorilta osille ja näytin samaa kuvaa kuin tuossa ylempänä. Sanoi, että ei kannata ruveta itse hommiin kun autolla on vasta 140tkm ajettu. Menee 100% tehtaan piikkiin mikäli vika on suuttimissa tai suuttimen tiivisteissä. Aikaa ei pitäisi mennä kuin reilu tunti, että selviää onko suutin joka vuotaa joten tällä mennään.
Comment
-
Täälläkin häiritsevä sivuääni samanmoisesta moottorista. Tosin kylmäkäynnistyksen yhteydessä sirittää. Ääni tuntuisi tulevan tuolta turbon laitamilta, moottorin takaosasta.
Oletko kiinnittänyt huomiota moottorin äänimaailmaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä?
Alla ääninäyte;
https://youtu.be/tEz5A_6Pg80
Comment
-
Joko Takkella selvis mikä siinä on vialla? Mulla on samanlainen kosla samoilla äänillä varustettuna 140tkm. mittarissa. Kuulema ketjun kiristäjä ja oikean puolen pakonokka-akseli uusissa..
Comment
-
Mitenkähän se tuommoinen CRTC-koneinen B9 on altis näille vaivoille. Taitaa olla ihan sama pata jollain nyanssierolla? Ei kai se muu auta kun korvalla kuuntelemaan mahdollisia tarjokkaita. Yhden ketjurempan 1 gen 3.0 TDI B7:n teettäneenä en mielellään lähtisi toista kertaa siihen peliin.
Comment
-
Tutkimattomat ovat CRTE:n tiet.
Pääsiäissunnuntaina se sitten vihdoin tapahtui. Ohitustilanteessa auto hyytyi ja moottori sammui. Pääsin liukumaan bussipysäkille asti ja mietin, että nyt hajosi jotain ja kunnolla. Kerran koitin startata, mutta ei inahtanutkaan. Ei muuta kuin veli-Falck paikalle ja lavetille.
Kaksi päivää hikoilua ja ajatusleikkiä mikä mahtoi pettää, kunnes K-Caaran kuninkaallisesta huollosta soittivat tänään, että motti jumissa ja vikakoodien perusteella jakopää voisi olla aiheuttaja. Käytännössä siis vanhan moottorin kunnostus tai vaihtokoneen osto euroopasta edessä. Autolla kilometrejä tällä hetkellä 168tkm ja Audi nostaa kädet pystyyn.
Olkoon tämä opetuksena muille, että jos on pienintäkään epäilystä niin kannattaa maksaa tuosta perusteellisesta tutkimisesta. Minulle Laakkosella kerrottiin, että auto kunnossa kun öljynpainetta nostamallakaan ei ääni muuttunut. Tämä selvästikään ei pitänyt paikkaansa. Nyt pitäisi löytää jostain Kanta-Häme / Pirkanmaa / Uusimaa akselilta luotettava moottorikorjaamo, joka auton ottaisi korjatakseen. Uskoakseni vanhan korjaamisessa ei ole järkeä, sillä käytetty vaihtomotti tulee helposti edullisemmaksi?
VMP.
Comment
-
Niin, nyt alkaa tämän tuoreemman sukupolven dieseleissä olemaan jo enemmän autoja joissa kilometrejä alla ja näin myös ongelmia. Hämeenlinnan AC sanoi, että on ensimmäinen CRT* mylly mikä heille tulee, jossa on täystuho. Jakopäitä ovat kyllä tehneet.
Näillä näkymin menee tämä auto Tammerdieselille ja vaihtomoottori autoon. Eniten koko hommassa ketuttaa kyllä tuo marmorin suhtautuminen asiaan.
Comment
-
Kaksi moottorikorjaamoa ja AC molemmat sitä mieltä, että on entinen vehje kun 140km/h vauhdista kaasupohjassa kilkannut.
Pyydän kyllä purkaessa tarkistamaan vielä missä kunnossa moottori on, suuttimet täytyy vissiin purkaa ja sitten saa venakopat pois. Vaihtomoottori, jolla ajettu sellanen 100tkm + työt on n. 10k€. Vaihto pitäisi olla melko yksinkertainen mikäli olen ymmärtänyt oikein. Vanha pois ja uusi sisään, suuttimia mahdollisesti joutuu säätämään?
Comment
Comment