Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audia etsimässä, apua kaivataan (A4 95-99 1.9 tai 2.5 TDI quattro)
Äidilläni leikattiin äskettäinpolvi ja onneksi se oli vasemman puoleinen. Kytkinjalkanahan se ei enää toimi eli automaatti hakusessa. Auto pitäisi olla nelkku b5 korinen.
Edellinen ajokki oli nelkku 2.8 v6 joka palo
Kannattaisiko nykyään enää bensakoneena ostaa vai kiisselikö samantien?
Quattro vai ei sillä ei ole väliä. Tuo 2.8 oli vajaavetoinen.
Nettiautosta voi vaikka linkkejä laittaa jos hyviä ehdotuksia löytyy. Budjetti on se ~14-15 000 €
Pistäkää vaikka omat myynti-ilmoitukset esille jos niin haluatte :)
Kyllä se melkein 1.8T kannattaisi hankkia, verotus kun muuttu päästöjen mukaan ja menovesikin taitaapi kallistua vielä.
edit: niin siis jos ei kilometrejä tule yli 15000 vuodessa.Jos tulee niin sitten 1.9 nakua peliin.116hp pumpparilla+lastu alkaa kerkiämään.
(edit 2 äidinkieli)
Melkein suosittelen Saksanmatkaa, silloin saa muuttuvan verotuksen kokonaan hyödynnettyä.Periaatteessahan se veromuutos ei näy kotimaisten vaihtoautojen hinnassa paljoakaan,koska koskee vain niitä mistä ei veroja ole Suomeen maksettu=uudet ja tuontiautot
juu oli kesällä mamman auto parkissa. eräs 15wee pimu veti sit uudenkarhealla mopoautollaan viereen ja ihmetteli miksi savuaa niin kamalasti. hetken päästä se räjähti ja siinä samalla sitten audikin paloi. tyhmä saa olla ku ajaa savuttavan auton melkein täynnä olevalle parkkipaikalle. tyttö lähti vielä kaiken lisäksi paikan päältä karkuun. tuomio oli virkavallan välttäminen, paikalta karkaaminen ja isä sai tuomion karkuun lähtemisen yllyttämisestä. tyhmä perhe juu :)
A4 Avant 1.9 tdi olis myös kiikarissa. Paljon oli mainintaa eri moottorityypeistä/kirjainyhdistelmistä.Mistäs nuo konetyypit tietää?
vm-97-00 hakusessa.(uudemissa lastentaudit tietenkin korjattu jne.?) Suurella osalla ajettu reipas 300tkm ja enemmänkin.Kuinkas Audit kestää? Onkos turboja tarvinut uusia?Kansipaffeista olikin jotain mainintaa...
Koneet taitaa olla aika lujia?Ainakin sokota+muilla kansan autoilla pitkästi ajelleet.
Ja virithän tietenkin vaikuttaa kestävyyteen.
Vai onko Audien alusta enemmänkin huolen aiheena? "Huhuja" vain kuullut alustanosien kestävyydestä/murheista.
Kovia teholukemia lastuilla ottavat 1.9 tdi koneista "pienillä" turboilla....ainakin näiden juttujen mukaan..(turbot punaisena huutaa hoosiannaa... ?)
No tuon ikäisissä ei tainnu olla kuin kolmea konetta tarjolla.
66kW AHU, 81kW AFN ja 85kW AJM.
En tiedä oisko AHU noista kaikista varmin. Tehoja kuitenkin vähiten ja turbo hukkaportilla, joka toimii ylipaineella.
AFN:ssä ja AJM:ssä sitten turbo säätyvillä siivillä. Ja tuo on varmaan ainut asia mikä voi tehdä AFN:stä huonomman.
AJM:ssä on sit ollu tuota kansipaffihuolta eniten näistä.
Jotkut on uusinu turbon 150tkm:n kohdalla, jotkut ei vielä 400tkm ajettunakaan.
Itsellä oli kaksi yli 300tkm ajettua AHUa, kummassakaan ei koneen puolella isompia huolia.
Toinen pyki kun ahtoputket antoi periksi peräjälkeen ja toinen talvella kun löpösuodatin jäätyi ;)
Mä olen kyllä todella tyytyväinen AFN:ään, 135 hepoa tehoja ja 4,9 boksi katolla kulutti Rukan keikalla =)
Hihnat kun muistaa vaihtaa niin puoli miljoonaa pitäis ajella...
Passateissa vissiin enemmän kuin A4:ssä, mutta kyllä ne etupään tukivarret joskus pitää vaihtaa.Mulla ei murheita vielä, reilu 170 mittarissa. Osat (Febit Tepolta) reilu 300€ ja jossei itse viitsi niin ehkä 3h/puoli työtä liikkeessä?
Ei niissä vanhemmissakaan isompia ongelmia taida olla, keväällä 99 tuli facelifti kirkkailla umpiolla ja muutamilla muilla uudistuksilla = hienompi.
Turbo laukeaa kun laukeaa, ei ole auton kallein osa. Kyllä se normikäytössä yli 300tkm kestää.
Saksasta saa, sitten kun tulee vastaan S4 korisarjalla ja muillakin S-herkuilla varustettu 116 heppainen pumppusuutin TDI (josta saa helposti 350Nm irti), joutunee vakavasti harkitsemaan Saksanmatkaa (tarkoittaa että en enää selaile Mobilea huvikseni, vois iskeä autokuume =D )
Mutta aivan loistava autohan tämä on, ja OLLO:n xenoneilla tuli taas pykälän parempi.
Ei niitä tukivarsia kannata murehtia. Samat murheet on lähes kaikissa tuon ikäisissä A-sarjalaisissa ja myös Passatissa. Eli samoja osia kaikissa, poislukien joitain pieniä eroja. Rakenne sama.
AHU:n kallein osa taitaa olla suunnillee ruiskutuspumppu? Ei ihan halvalla semmosta saa, jos pragaa. Ei kauhean usein ole kuullut sen hajoavan.
AHU ja AFN ovat samoja peruskoneita. AHUn saa päivitettyä AFN:ksi.
Pumppusuutinkoneissa tuo kansitiivistehomma taitaa olla kans vähä tuurijuttu. Joillakin menee ja joillakin ei. Turbo varmasti jumittelee jossain vaiheessa.
Ja kun muistaa putsata imusarjan ja tulpata EGR:n niin kulkupuoli pysyy paremmassa hapessa.
Viimeksi muokannut Puuhapete; 27.1.2008, 15:29.
Perustelu: Edit: Kuka nyt AHU:a 1Z:ksi päivittäis..
Kiitos kommenteista.
Onkohan se tuo AHU... sokotan 90 heppanen versio (vm -98)? Kaveri ajanut 700 tkm mittariin,eikä vielä mitään ihmeellistä vikkaa.Kone toimii eikä syö öljyä jne.
Niin,vai onkos nuo aivan samoja koneita WAGGI kulkineissa??
Ja olisko tuo "maltillinen" teho/vääntö lukemakin syynä siihen,että ajaa piiiiitkään rauhallisia kilometrejä.
Ja kyllähän nuo uudemmat Audit tietenkin enemmän kiinnostaa...kaikki S- jotain alkavalla olevat Audit.
Mut,on vain Rinkuloilla keulassa hintaakin.(vaikka ne hypnoottisesti luokseen kutsuukin...)
Jep jep.Kyllä se teho ja vääntö "syö" nopeammin koneen+tukivarret,puslat,kytkimen jne..ja tietenkin.Suurin syy,ratin ja penkin välinen "hämmentäjä".
Hyvin menee,kun muistaa "RIPEÄSTI,MUTTEI REPIEN"!! :-)
Comment