Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5 TDI kylmänä käynnistäessä valkoista savua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.5 TDI kylmänä käynnistäessä valkoista savua

    Juu elikkä nyt ilmojen viiletessä aina aamuisin kun auto on seissyt yön yli ulkona niin käynnistäessä joutuu startata aavistuksen verran pitempään että lähtee käyntiin ja heti kun nousen takas ulos autosta niin pakoputkesta tulee pieni valkoinen savupilvi, missäköhän mahdollisesti jotain "vikana" ???

    #2
    Ajoituksen kanssa vois olla jotain. Tuleeko sitä vain pieni "pilvi" ja loppuu vain jatkuuko jonkun aikaa?

    Tässä taannoin tuo mun Golffi nimittäin päätti sekottaa jaon ja tuloksena oli ajaessa sinistä, mustaa ja valkoista savua aina välillä. Ei kaikkia tietenkään samaan aikaan :)

    Jos ei isompaa savutusta, eikä lämpösenä tule niin en olisi äärettömän huolestunut. Ruiskutuspumppuun tuo voisi viitata kuitenkin.

    Comment


    • #3
      pieni valkoinen savupilvi käynnistyksen jälkeen joka kyllä lakkaa samantien

      Comment


        #4
        Se on pakokaasua.

        Tsoukki tsoukki.

        Ehkä se kuuluu asiaan dieselin kanssa. Ei savua ilman voimaa. Armeijassa ainakin autokatos peittyi savuun (ja ympäristö kans) kun Maseja sahattiin käyntiin tammikuun pakkasilla.

        Jos hehkut on sököt niin savun määrä kyllä lisääntyy. Huonoilla hehkuilla lähtee huonosti käyntiin nimenomaan kylmänä. Kun pakkasta alkaa olla 10-15 C niin asia ns tulee selvemmin esille.

        Comment


        • #5
          Ei se ennen oo tommosta valkosta savua pölläyttänyt paitsi kun nyt ilmojen kylmetessä ja saanu pitempää startata että lähteny käyntiin...kai tässä täytyy sitten ensitöikseen hehkut vaihtaa

          Comment


            #6
            Kannattaa tarkistaa ajotus, se voi aiheuttaa sahaamista.
            Miksei myös jos saa ilmaa.

            Hehkuista ei kannata mun mielestä lähteä muutenkuin tulevia pakkasia silmällä pitäen. Näillä keleillä ne ei aiheuta vielä ylimäärästä sahaamista.

            Comment


            • #7
              siis pumpun ajoitus? eli täytynee sit taas huoltoon kiikuttaa ja maksaa ittensä kipeäks vai?

              Comment


                #8
                No ei se iso homma ole. Testerillä katotaa mitä ennakot näyttää.

                Osaavat muuallakin kuin merkkihuollossa katsoa.

                Comment


                  #9
                  Valkoinen savu yleensä viittaa jäähdytysnesteen pääsyyn palotilaan.

                  Comment


                    #10
                    Niin voishan sitä aluksi haistellä, että onko tuoksuuko "makealle".

                    Comment


                    • #11
                      Juu tuoksuu ns. "makealle" ja tänään aamulla n. klo 5.30 kun lähdin töihin oli -5.5 astetta pakkasta niin aikamoiset sinivalkoset usvat pöläytti putkista, käynnistys takkuaa myös edelleenkin ja on semmosta ihme ravistelua se käynnistäminen

                      Comment


                        #12
                        No mites olis jos nyt vaihtaisit tai vaihdattaisit vaan ne kaikki hehkut ensin. Oireet on kyllä aika tarkkaan hajonneiden hehkujen oireet. Just noin se tekee. 6:sta hehkusta todennäköisesti enää 2-4 kpl toimii, joten käyntiinlähtö on juuri tuollaista rykimistä ja yskimistä.

                        Ei kannata hajottaa kantta käynnistyksillä, jossa osa sylintereistä käy ja palaa ja osassa on vaan palamatonta ainetta, joka sitten kasaantuu ja lähtee sitten kerralla palamaan.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, no täytyypi huomenna mennä vaihattamaan tulpat, tai ainakin varaamaan aika jos eivät heti kerkeä...jos ei sitten joku teistä pk-seudulla asuvista haluaisi vaihtaa hyvällä hinnalla :) itselläni ei nimittäin ole hehkutulppien vaihdosta minkäänlaista kokoemusta/tietoa eikä työkalujakaan oikeen ole...pistä privaa tai tekstaa 0400-641385 jos sulta onnistuu hehkutulppien vaihto

                          Comment


                          • #14
                            Entäs voiko rikkinäiset hehkutulpat aiheuttaa sinivalkosta savua kylmänä käynnistäessä??? Huomiseksi varattu aika tulppien vaihtoon

                            Comment


                              #15
                              Osa hehkuista pimeenä. Jos on tasavirtaa mittaava pihtiampeerimittari, niin homma on diagnosoitu alle minuutin.
                              Hehkun tyyppi -> teho -> virta x tulppien määrä = mittarin (pitäisi olla) arvo

                              Comment


                                #16
                                MArko84: paraniko hehkujen vaihdolla ??

                                Comment


                                  #17
                                  Vai oliko sittenkin se perinteinen vika, eli moottorin lämpöanturi?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Just vein auton Rouhimolle Vartiokylään hehkutulppien vaihtoon, huomenna sen varmaa viimestään näkee että auttoko kun on seissy yön yli pihassa...kirjotellaan sit lisää

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nyt on hehkutulpat vaihdettu ja lähtee käyntiin kun palmun alta ilman minkäänlaista savun pölläytystä

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mitäs kustansi? Omaa näyttää vaivaavan samanmoinen onkelma..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Makso yhteensä 255e ELÄMÄ ON!

                                          Comment


                                            #22
                                            No Seinäjoella makso AFN:n passatin vastaava operaation 180e, joten ei tuo aivan kamala hinta ole.
                                            Toki ite tehtynä tai kyläsepällä ja osat motonetistä niin pääsee ehkä puolella.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hehkutulpat AFN:ään näyttäisi olevan Motonetissä 9,90€ / kpl ja vaihtoon menee se 15min kun itse tekee. Kokonaiskustannus siis noin 40€ :)

                                              V6:een näyttäisi olevan 16,90€ / kpl, eli silti päästään alle 80€.

                                              Comment


                                                #24
                                                Merkkiliikkeen hinnat tais olla yli 20 egee hekulle AFN:ään ja sieltä se moottorikoneistamo ne tais hakea.
                                                Ei ole mun autosta kyse.

                                                Oli hieman arveluttavan lujassa yksi hehku niin paikallinen korjaakja ei uskaltanu lähteä testaamaan korkkaako kierteet vai ei.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Joo ei vaan mee vaihtoon iha 15min AKE koneeseen mutta pääasia että nyt skulaa

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Mun 1.9TDI:hin on vaihdettu lämpöanturi 1.5v sitten mutta nyt ensipakkasten aikaan meinaa hehkuttaa tosi pitkään ja käyntiinlähtö jo nollassa asteessa on tuskaa ilman Webastoa. Mietin tuossa, että voihan tuo lt. anturi olla jo kaput -- onhan 1.5 vuotta jo pitkä aika moiselle -- toisaalta mietin myös, että olisiko jo syytä tarkastella 200tkm ajettuja hehkuja?

                                                    Voiko lt. anturia mitata tai sen kuntoa todentaa mitenkään kotikonstein, eli VAG-COM:illa tahi yleismittarilla?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mun 1.9TDI:hin on vaihdettu lämpöanturi 1.5v sitten mutta nyt ensipakkasten aikaan meinaa hehkuttaa tosi pitkään ja käyntiinlähtö jo nollassa asteessa on tuskaa ilman Webastoa. Mietin tuossa, että voihan tuo lt. anturi olla jo kaput -- onhan 1.5 vuotta jo pitkä aika moiselle -- toisaalta mietin myös, että olisiko jo syytä tarkastella 200tkm ajettuja hehkuja?
                                                      Lämpöanturista ei tietoa mutta 200tkm on paljon hehkuille. Itse vaihdoin pari viikkoa sitten 190tkm ajettuun 1.9TDI (AWX) koneeseen hehkut, puolet oli pimeänä. Uusilla hehkuilla lähtee nyt paljon tasaisemmin käyntiin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Starttaus ongelmia oli minullakin. Lähti vasta toisella yrityksellä käyntiin ja
                                                        pöläytti aina valkoiset savut ilmaan. Öljynvaihdon yhteydessä huomattiin että 5 hehkua oli pimeenä. Ihme vaan, että yhdelläkin hehkulla sain kumminkin aina audin käyntiin. Hehkut maksoi 18. 90 kpl + puoli tuntia töitä. Nyt lähtee ketterästi käyntiin, kaikki taas hyvin:)

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X