Juu elikkä nyt ilmojen viiletessä aina aamuisin kun auto on seissyt yön yli ulkona niin käynnistäessä joutuu startata aavistuksen verran pitempään että lähtee käyntiin ja heti kun nousen takas ulos autosta niin pakoputkesta tulee pieni valkoinen savupilvi, missäköhän mahdollisesti jotain "vikana" ???
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 2.5 TDI kylmänä käynnistäessä valkoista savua
Collapse
X
-
Ajoituksen kanssa vois olla jotain. Tuleeko sitä vain pieni "pilvi" ja loppuu vain jatkuuko jonkun aikaa?
Tässä taannoin tuo mun Golffi nimittäin päätti sekottaa jaon ja tuloksena oli ajaessa sinistä, mustaa ja valkoista savua aina välillä. Ei kaikkia tietenkään samaan aikaan :)
Jos ei isompaa savutusta, eikä lämpösenä tule niin en olisi äärettömän huolestunut. Ruiskutuspumppuun tuo voisi viitata kuitenkin.
-
Se on pakokaasua.
Tsoukki tsoukki.
Ehkä se kuuluu asiaan dieselin kanssa. Ei savua ilman voimaa. Armeijassa ainakin autokatos peittyi savuun (ja ympäristö kans) kun Maseja sahattiin käyntiin tammikuun pakkasilla.
Jos hehkut on sököt niin savun määrä kyllä lisääntyy. Huonoilla hehkuilla lähtee huonosti käyntiin nimenomaan kylmänä. Kun pakkasta alkaa olla 10-15 C niin asia ns tulee selvemmin esille.
Comment
-
No mites olis jos nyt vaihtaisit tai vaihdattaisit vaan ne kaikki hehkut ensin. Oireet on kyllä aika tarkkaan hajonneiden hehkujen oireet. Just noin se tekee. 6:sta hehkusta todennäköisesti enää 2-4 kpl toimii, joten käyntiinlähtö on juuri tuollaista rykimistä ja yskimistä.
Ei kannata hajottaa kantta käynnistyksillä, jossa osa sylintereistä käy ja palaa ja osassa on vaan palamatonta ainetta, joka sitten kasaantuu ja lähtee sitten kerralla palamaan.
Comment
-
Ok, no täytyypi huomenna mennä vaihattamaan tulpat, tai ainakin varaamaan aika jos eivät heti kerkeä...jos ei sitten joku teistä pk-seudulla asuvista haluaisi vaihtaa hyvällä hinnalla :) itselläni ei nimittäin ole hehkutulppien vaihdosta minkäänlaista kokoemusta/tietoa eikä työkalujakaan oikeen ole...pistä privaa tai tekstaa 0400-641385 jos sulta onnistuu hehkutulppien vaihto
Comment
-
Hehkutulpat AFN:ään näyttäisi olevan Motonetissä 9,90€ / kpl ja vaihtoon menee se 15min kun itse tekee. Kokonaiskustannus siis noin 40€ :)
V6:een näyttäisi olevan 16,90€ / kpl, eli silti päästään alle 80€.
Comment
-
Mun 1.9TDI:hin on vaihdettu lämpöanturi 1.5v sitten mutta nyt ensipakkasten aikaan meinaa hehkuttaa tosi pitkään ja käyntiinlähtö jo nollassa asteessa on tuskaa ilman Webastoa. Mietin tuossa, että voihan tuo lt. anturi olla jo kaput -- onhan 1.5 vuotta jo pitkä aika moiselle -- toisaalta mietin myös, että olisiko jo syytä tarkastella 200tkm ajettuja hehkuja?
Voiko lt. anturia mitata tai sen kuntoa todentaa mitenkään kotikonstein, eli VAG-COM:illa tahi yleismittarilla?
Comment
-
Mun 1.9TDI:hin on vaihdettu lämpöanturi 1.5v sitten mutta nyt ensipakkasten aikaan meinaa hehkuttaa tosi pitkään ja käyntiinlähtö jo nollassa asteessa on tuskaa ilman Webastoa. Mietin tuossa, että voihan tuo lt. anturi olla jo kaput -- onhan 1.5 vuotta jo pitkä aika moiselle -- toisaalta mietin myös, että olisiko jo syytä tarkastella 200tkm ajettuja hehkuja?
Comment
-
Starttaus ongelmia oli minullakin. Lähti vasta toisella yrityksellä käyntiin ja
pöläytti aina valkoiset savut ilmaan. Öljynvaihdon yhteydessä huomattiin että 5 hehkua oli pimeenä. Ihme vaan, että yhdelläkin hehkulla sain kumminkin aina audin käyntiin. Hehkut maksoi 18. 90 kpl + puoli tuntia töitä. Nyt lähtee ketterästi käyntiin, kaikki taas hyvin:)
Comment
Comment