Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 2.5 tdi AFB quattro -99, abs-yksikkö,ei kulje, savutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 2.5 tdi AFB quattro -99, abs-yksikkö,ei kulje, savutus

    Noniin ostin tuossa Avk:sta tommosen pelin ja olis pari kysymystä.
    Loota on tiptronic. Vähän taustaa: kun virrat laittoi päälle kuului kolme piippausta, huutomerkki- ja absvalo paloi. No otin abs-yksikön elektroniikkaosan pois, siellä oli ne kaksi paksumpaa johtoa irti. Vein sen jollekin tv-korjaajalle mutta se ei saanut niitä kolvattua ja sanoi, että siinä vieressä oleva hiuksen paksuinen johto oli myös irti. Niin kysynkin osaisko joku korjata sen??

    Toinen juttu kun kokeilin ajaa autoa kun abs-yksikkö oli irti en ennen ollut kokeillut. Niin en tiedä tapahtuuko tätä kun se on kiinni mutta auto ei kiihtynyt 70 km/h enempää ja kun saavutin sen 70 auto rajoitti kierrokset 3000 rpm. Kun virrat käänsi pois kierrokset nousi taas 3000 yli. Niin että voiko abs-yksikön pois olo tehdä sen? Onko kellekään käynyt moista? Vai tekeekö huutomerkki- ja absvalo sen?

    Niin sitten vielä auto savuttaa vaaleaa savua joka ei ole vesihöyryä. Voi savuttaa tyhjäkäynnilläkin ja kun ajaa hiukan aikaa niin ei taas savuta ja taas alkaa savuttaa. Mistä johtuu?

    No sitten vielä olisko kellään ylimäärästä keskuslukituksenmoottoria en tarvisi siittä kuin ne moottorin siivekkeet kun oli menneet säpäleiksi?
    koodi
    8D0 862 257

    #2
    Vein sen jollekin tv-korjaajalle mutta se ei saanut niitä kolvattua ja sanoi, että siinä vieressä oleva hiuksen paksuinen johto oli myös irti. Niin kysynkin osaisko joku korjata sen??
    Todennäköisesti ei pysty enää luotettavasti korjaamaan. Se ohuempi johdin ei ittekseen katkea, joten se on mennyt siinä korjausyrityksessä.

    ABS-yksikön poissaolo ei todennäköisesti aiheuta noita muita oireita. Lue vikakoodit, kuulostaa joltain moottorin anturivialta esim. MAF.

    Comment


      #3
      www.bba-reman.com

      Jos savu tulee konehuoneesta niin siellä vuotaa dieseliä jonnekin kuuman päälle = valkoinen savu

      Jos se tulee pakoputkesta niin etsi haulla "savutus ja ratkaisu"

      Comment


        #4
        Luulen, ettei BBA-Reman halua valmiiksi räplättyjä bokseja, mut eipä se kysyminen mitään maksa.

        Varaosakanavan kautta saa varmaan uuden boksin halvimmalla.

        Comment


        • #5
          Missäs toi MAF on tossa AFB-koneessa?

          Comment


            #6
            Ehkä kannattaa hankkia joku tee-se-itse kirja, jolla selviää aika pitkälle.

            MAF on ennen turboa olevassa isossa muoviputkessa nyrkin kokoinen pyöreä putken pala, johon tulee kylkeen johto. Yleensä siinä lukee Bosch. Tavallisesti kahdella lemmarilla kiinni, kun irrottaa niin suodattimen puolella on vielä ritilä.

            Comment


              #7
              Mitäs autolle oli sattunu, että oli avk:lle joutunu? Voisko osa ongelmista johtua aiheutuneista vahingoista vai onko ne vain kosmeettisia?
              Viimeksi muokannut Puuhapete; 30.10.2007, 21:08.

              Comment


              • #8
                Joo no pitääpi koittaa semmonen kirja hommata.
                No se oli vasempaan etu kulmaan töytästy, että voihan ne juu siittä johtua mutta kyselinki , että mikä siellä olis hajalla.
                No sitten vielä osaisko joku neuvoo et minkä numeron abs-yksikkö autoon käy? Onko nelivedolle oma ja mikä sen numero on?
                Omassa yksikössä lukee numerot 8E0 614 111A se pitääpi kai olla sama? Mutta sitten tossa sähköisessä osassa on omansa 273 004 284. Varaosahaussa on 273 004 281 tämmösellä numerolla myynnissä yksikköjä että mitä eroa näillä on?

                Pitääkö kumpikin numero olla sama vai käykö että toi 8E0 614 111A on vain sama? Jos se sähköinen tulee siinä mukana?
                Toivottavasti joku sai selvää mitä koitin höpöttää..

                Comment


                  #9
                  Varmaan jossain muussa threadissä sitten tullut vastaan tuo vasemman nurkan kolhu kun se ei tuossa alussa ollut. Ei täällä sentään selvänäkijöitä vaikka töiden puolesta kristallipallo olikin pakko hankkia ;)

                  Mitähän tavaraa siellä olisi, välijäähy, öljynlaudutin tms?
                  ASR/ESP liittyy myös tuohon abs-yksikköön, joten sama pitäis olla?

                  Comment


                  • #10
                    Niin siis turbon välijäähdytin siellä on ja se on uus. Mites muuten sieltä coolerin putkesta löyty öljyä onko se tavallista?
                    Ja sitte kaikkee muuta hilpettä on vaihdettu. Mutta ei pitäisi siellä olla enää mitään rikki. Niin tarkotin sitä että ohan se kolari voinut aiheuttaa tän abs-yksikönkin hajoomisen ja muita juttuja siinä törmäyksessä mutta ei suoranaisesti mitään niinku puristanu hajalle.

                    Comment


                      #11
                      Tuo savutus, onko se normaalia dieselin katkua vai haiseeko oudolle.
                      yksi mikä voisi temppuilla on pumppu ja ennakosäätö.

                      Huutomerkki voisi tarkoittaa ongelmaa moottorin puolella ja tällöin mentäisiin limp-modeen. Ei kulje mihinkää silloin.

                      Nyt kyllä kannattaisi investoida vag-com:iin, sen verran tuossa tuntuu olevan ongelmia. Tai sitten luetuttaa koodeja jossain korjaamolla.

                      Comment


                        #12
                        ABS:stä pitää vaihtaa vain se sähköosa. Kysy Bosch-myyjältä niin se tietää mikä käy vaihtona. Mekaanisiin osiin ei tarvitse/kannata puuttua/vaihtaa.

                        MAF:n vaihto on ylivoimaisesti halvin ja helpoin tapa saada vika varsin todennäköisesti poistumaan. Se ei kestä kuitenkaan kuin 100 tkm keskimäärin, joten se on kulutusosa. Muiden vikakohteiden kanssa on turha alkaa puuhaamaan ennen kuin MAF on vaihdettu/varmistettu. Maksaa yleensä noin 100 eur, eli eipä tuon koneen kanssa sen halvempaa remonttia sitten olekaan tiedossa.

                        Comment


                          #13
                          Lämpimän AFB-koneen savutus johtuu usein tukkeutuneesta öljyhuohottimen suodattimesta. Kampikammioon tulee painetta joka puhaltaa höyryt polttoon eikä kiertoon. On juuri sellainen tyhjäkäynnillä tuleva aika ajoin savuttava ilmiö. Helpoin todeta öljytikun reiästä.

                          Comment


                          • #14
                            Noniin vaihdoin MAF:n uuteen ja nyt pelaa hienosti. Ei enää mene vikatilaan ja tehojakin löytyi lisää. Mielestäni savutuskin lakkasi.

                            Comment


                              #15
                              Hmm. juuri ostin A4 avantin, niin bensakoneseen tottuneena kummastelin kovin reipasta
                              savuttelun määrä kaasua painaessa. Tulee kahden putken täydeltä mustaa kun avaa
                              hanoja tahi mennään matalilta kierroksilta kiihdyttää. Setä kertoi, et tuo runsas savutus
                              johtuisi lastusta, kun on kiisselin-syöttö vähän runsaampaa (tjsp). Tehoista en osaa
                              sanoa, että ovatko kateissa, mut kyl tuo aika hyvin liimaa perseen penkkiin kun lähtee.

                              Voiskohan tässäkin topikissa mainittu huohotin olla syypää myöskin?
                              Vai onkos muillaki lastuttajilla savutusongelmaa?
                              (toki ymmärrän että kiisseli savuaa kun sitä polkaisee, mut ei ehkä tarvis ihan
                              näin paljoa)

                              :)

                              Comment


                                #16
                                Savutus lastutuksen jälkeen riippuu lastun parametreistä. Itselläni ei pikkudieselissä juuri näkyvää savua tule, pieni harso vain. Näkyy peileihin ainoastaan kun aurinko paistaa sopivasti takaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Viherpiipertäjät taas kauhistelee kun töihin lähtiessä pihalla on musta savuverho. :)
                                  Mites toi savutus käytännössä esim. päästömittauksiin vaikuttaa?

                                  Comment


                                    #18
                                    Riippuu, savuttaako auto ahdoilla vai jo ennen ahtoja. Katsastuksessa paikallaan ryntäytyksessä eivät ahdot juuri nouse, joten ei koneelle yleensä silloin anneta paljoa keittoakaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      No mitä tos oon merkille pistänyt, et jos polkaisee "tallan lattiaan", niin silloin savuaa.
                                      Savua ikäänkuin tulis aina silloin kun kone joutuu tekee kovemmin töitä, esim. vitosella lähtee 60km vauhdista kiihdyttää (kierrokset jossain tonnin paikkeilla) niin savua tulee.
                                      Eli ennen ahtamistakin kuormalla savuaa.

                                      Ehkä se on sit normaalia. :)

                                      Tosiaan jos ajelee vaan hissukseen pintakaasulla, niin ei savuile.

                                      Comment


                                        #20
                                        Pakoputkeen kerääntyy kyllä nokea aika tehokkaasti, joka sitten sopivassa kohdassa pakenee pois.
                                        Tai sitten ainetta vaan menee liikaa turbon painamaan ilmamäärään nähden. Näinhän ainakin käy aina raskaammalla kalustolla kun turbo alkaa olla lopussa.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tjoo nyt kun tos tuli testattua, niin vähän tuntuu kyl puhdittomalta ja tos 3500 kohdalla loppuu hönkäys kokonaan. Eli tos jos kävis ensihätään tuon MAF:n uusimassa - ei siitä
                                          ainakaan haittaa ole. :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Hmm. No eipä tuolla koneella yli 3000 rpm kierroksilla oikeastaan mitään tekoa muutenkaan ole eikä varsinkaan yli 3500. Dieseli ei muutenkaan enää ehdi syttyä yli 4000 rpm ollenkaan. Kannattaa kuitenkin muistaa, että siinä koneessa on vaan se 150 hv...

                                            Mutta MAF:n vaihto on tämän koneen halvin remontti melkein aina.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tjoo en tiedä sit niin, mut toi kyl kiertää aika näppärästi nyt 4500.
                                              Tuli tosiaan vaihdettua öljyt, ilma- ja öljysuodattimet, niin katosi toi savutus
                                              paljonkin pienemmäksi ja kiertääki paremmin. Seuraavaksi sitten selvästi
                                              turbo vaihtoon, kun nyt näyttää tolle föönille riittävän 220kkm :)

                                              edit: Täsmennetääs vielä että kulkupuoli on vieläkin vähän kadoksissa, mutta
                                              tilanne parani huomattavasti edellisillä toimenpiteillä.
                                              Viimeksi muokannut diffas; 2.1.2008, 21:39.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kuuppa, oletkos saanut ABS:n toimiin ja miten?
                                                nm. sama ongelma

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Vastataan Kuupan puolesta sen verran, että noi -99 yksiköt saa toimimaan korjaamalla ne maadoituslangat yksikön sisältä. Audi kauppaa siihen korjauksena uutta yksikköä. Varaosakanavan kautta saa halvemmalta kuin marmoritiskiltä. Käytettyä ei välttämättä kannata hommata, kun siinä voi olla sama tyyppivika ja laueta nopeasti.
                                                  esim www.bba-reman.com/ korjaa noita. Itsekin olen niitä kourallisen räpeltänyt vaihtelevalla menestyksellä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eikö tuo ollut myös niin että Audilta saa vain koko ABS-yksikön hintaan n. 1 500 EUR plus-miinus pari sataa mallista riippuen, mutta Tepon kautta tai Boschin varaosakanavista saa myös pelkän yksikön kylkeen kuuluvan tietokoneen, jossa vika useimmiten piilee?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Niin siittä boksista oli mennyt yksi pienempikin johto poikki en tiedä oliko mennyt korjauksen aikana tai jo ennemmin mutta katsoin parhaaksi hankkia uuden. Ostin tepolta nyt pelittää.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        boksista oli mennyt yksi pienempikin johto poikki en tiedä oliko mennyt korjauksen aikana tai jo ennemmin
                                                        Ne ei katkea itsekseen, niinkuin se "isompi" johdin.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X