Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2,5 Tdi 0-100 35 Sekunttia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2,5 Tdi 0-100 35 Sekunttia

    tuntuu että autosta voimat lähtenyt ,vikamuistin lukeminen:imusarjapaine säätöraja ylittynyt mitähän se tarkoittaisi? kiitos

    #2
    Ilmamäärämittari luultavimmin rikki. Jos vikamuistia pääsette lukemaan niin katsokaa myös MAF arvot kaasu pohjassa ajettaessa.

    Comment


      #3
      Vikakoodi viittaisi että menee liian suurien ahtojen takia vikatilaan.

      N75 viallinen / turbon siivet jumii ...

      Comment


      • #4
        Korjaamo tilasi jonkun johdon tai mittarin, asentavat ensi keskiviikkona. Asentaminen kuulemma kestää vähän aikaa, mutta en tiedä mikä johto se on.
        Jos vika korjaantuu ilmoitan täällä. Osa maksaa kuulemma vähä yli sata euroa, Kiitos Neuvoista.

        /Edit: Muokkasin tekstin vähän helpommin luettavammaksi muutaman välimerkin lisäyksellä.
        Viimeksi muokannut kalsket; 28.10.2007, 20:28.

        Comment


        • #5
          Yksi Kysymys Vielä Tarkoittaako Maf Ilmamäärämittaria?? Kiitos

          Comment


          • #6
            Kyllä vain.

            Comment


            • #7
              MAF = Meter, Air Flow. Tarkoittaa.

              Comment


                #8
                Maffivika vetää vikakoodin vääristä ahdoista. Jos VNT jumittaisi niin 0-100 olisi paljon vähemmän... Ei ilmaa -> Ei kakkua koneeseen -> ei ahtoja vaikka lämä lattiassa -> vikakoodi ahdoista.

                Tätä olen itse monesti ihmetellyt miksi Boschi ei ole tehnyt vikakoodia "hiipuvalle" maffille. Kaikki tarpeellinen tieto ECUlla on sen päättemiseksi (kaasu%, rpm, ahto yms)

                Comment


                  #9
                  Antti: MAF = Mass Air Flow

                  ;)

                  Comment


                    #10
                    Vika voi olla niinkin yksinkertainen, että alipainepuolella on vuoto.

                    Kantapään kautta koettua ja todistettua. Vikakoodia en muista tarkasti.
                    Englanninkielinen vikakoodi olisi jotenkin selkeempi, suomennokset on tunnetusti hieman hapuilevia.

                    Kuinka pahasti tuntuu että ei ole vetoja? Alipainevuoto tai ahtovuoto voi pistää koneen vikatilaan, jolloin ei vetoja ole.
                    Omassa se tuntuu siten, että ottaa just ja just sen noi 100 vauhtia, mutta eipä se kulutakkaan juuri mitään sitten.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä autossa on viele veto mut ei normali,sit silloin aja automatille tuntu että vaihtet mene 2-3-4 nin nopeasti että kierros mittari ei mene yli 2!jos painakaasu pohjan sit kierrokset mene 3-3,7 ja jää hudoman eikä ole kunno veto sit piennen kasun ja vaihte mene isompan,kyllä auto kulke viele, mot.tielleki pysty ajaman 120km.vauhtille, mutta sihän vauhtin tuleminän kestä.

                      Comment


                        #12
                        Jos ei lykkää mustaa pakoputkesta älyttömästi, niin arvaisin vnt:n jumittelevan tai sen ohjauksen jumittelevan. Voihan se MAF myös olla rikki, tuskin on vaihdettu aikaisemmin?
                        Ahtovuotokaan ei ole mahdottomuus. Joillakin on ollut katalysaattorikin tukossa, joskin sitten tulee mustaa.

                        joku noista ehkä? :)

                        Comment


                          #13
                          Pahanlaatuinen maf-vika on helppo todeta, kun ottaa siltä johdon irti.
                          Tämä siis ainakin 1.9tdi-koneissa.

                          Comment


                            #14
                            2.5:ssa ei maffin pistokkeen irroittamisella löydä tuon laatuista vikaa (esim MAF arvot 200-400). Tippi laatikoille tekee juuri tuota että osakaasulla saa kierrokset sinne 2-3000 ja lattiassa kickdownilla tonnin enemmän.

                            Mutta helponta tuo on ilman arvailuita katsoa testerillä yksi veto niin sen näkee siitä. Se vika voi olla mikä tahansa aiemmin mainituista mutta ilman testeriä sen löytäminen on vaan hieman hankalampaa...

                            Comment


                            • #15
                              A4 2,5 Tdi 0-100 35 Sekunttia

                              NYT AUTO ON KUNNOSSA, maf oli rikki vanha on ollut alkupäreinän,autolla ajattu 211tkm.uusi maf hinta oli 113? vaihto työ 27? yht.140? kiitos

                              Comment


                                #16
                                Juuri tuli omassa autossa todistettua että MAF voi mennä entiseksi jo 23tkm kohdalla. Kyseessä oli Boschin tekele ja samanmerkkinen uusi meni tilalle.

                                Comment


                                  #17
                                  Yksi Kysymys Vielä Tarkoittaako Maf Ilmamäärämittaria?? Kiitos
                                  Ei tarkoita, vaan ilmamassamittaria. Ilmamassa != ilmamäärä

                                  Comment

                                  Working...
                                  X