Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT koneen tehon lisäys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Niin, eli mitä se tietää sylinterimäärästä? Itse boxi käy kun laittaa ohjelmasta raksin 5zyl kohtaan?

    Comment


    • käypikö tämmösen osakoodin omistamat suuttimet aatuun?
      074 130 201 C

      Comment


        ETKA-kuvan mukaan noi suuttimet näyttäis samanlaisilta kuin muutkin jakajapumppu-tdi suuttimet, että sen perusteella vois ajatella että käy.

        dera: kerro tästä toki lisää?

        Comment


          Mullon noita AEL suutinkärkiä vielä 14kpl, jos joku kaipaa.

          Toki jos haluaa suurempia tehonkasvuja niin kannattaa katella isompia suuttimia.

          Comment


          • Racet kannattaa laittaa ihan suoraan niin sitten on potentiaalia paljon pidemmällekin

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
              ETKA-kuvan mukaan noi suuttimet näyttäis samanlaisilta kuin muutkin jakajapumppu-tdi suuttimet, että sen perusteella vois ajatella että käy.

              dera: kerro tästä toki lisää?
              Siellä boksissa on ihan konfiguraatioarvo joka kertoo montako sylinteriä autossa on.

              Comment


                Ok. Mihin tuo konfiguraatioarvo vaikuttaa? Liittynee vissiin ruiskutusennakon tunnistamiseen/neulannousuanturin antamaan signaaliin?

                Comment


                • mitkä suuttimet ois semmoset mitkä voi ostaa huonommalla budjektilla? ebaysta kattelin jotain suihkuja jotka ois ollu 108€ 5klp suomeen tuotuna. Niille pitäs löytää vielä joka asentaa ne.

                  Comment


                    Suutinkärjissäkin on eroja. Minä laittaisin tuohon vähintään ASLA 150P502:t, jotka on siis AEL suutinkärjet.

                    Jos haluaa olla varma, että saa laatua, niin Suomestakin löytyy edullisesti. Ei tosin ihan tuohon hintaan.

                    Comment


                    • minä kahtoin 520 kokoja eli oliko näissä reikä koko 0,260 en muista ihan tarkalleen

                      Comment


                      • minkälaiseen hinta haarukkaan sitä suomesta saa.

                        Comment


                          Ei tuota jälkimmäistä numeroa kannata tuijottaa kovin tarkasti. Se ei kerro isommista reijistä.
                          150P520 taitaa olla pienemmillä reijillä, eli tuo AHU/1Z jne suutin, kuin 502. Reikäkoko 0.205 kun 502:ssa on .216
                          Eroa on myös siinä onko kyseessä DSLA vai ASLA tms.
                          Ja jotta olis vielä sekavampaa niin Racet, PP520 etc on ihan eri kamaa sitten.

                          Mulla on oma lehmä ojassa, kun on pari AEL suutinkärkisarjaa vielä ylimääräsenä ja tokihan niistä jossain välissä haluaa päästä eroonkin :)
                          Vähän juttua halvoista Ebay suuttimista http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=229988
                          Viimeksi muokannut Puuhapete; 4.3.2010, 11:01.

                          Comment


                          • mulle kyllä riittäs nuo aelinki suuttimet mutta jos reilulla 100 saan toista kautta ja siellä on kokoja mistä valita niin otan halvemmat.
                            toki suuttimissa on eroa mutta tämän hetkinen budjekti määrää laadun :D
                            tuolla aijempana on ollu juttua siitä että eri merkkisillä ja saman kokosilla suihkuilla on ollu penkissäki huomattavaa teho eroa jos muistan oikein.

                            Comment


                              Melkein kannattaa silti ostaa kerralla hyvät, vaikka helppohan noita sinänsä on vaihdella. Racet on itsellä enkä niistä nyt mitään varsinaista huonoa sanottavaa keksi paitsi että kaksoismassa pärisee melkoisen herkästi.

                              Comment


                              • ootko sinä ite vaihtanu nuo?

                                Comment


                                  Joo, kaverin kanssa vaihdettiin. Vartin homma kun on kunnollinen ulosvetäjä, eli suutinputken mutteri hitsattu vetovasaraan.

                                  Comment


                                  • tarkistitko avautumis paineita? vai ihan vaan uus suutinrunkoon ja takasi koneeseen?

                                    Comment


                                      Niin siis en suuttimia itse rakentanut, ainoastaan vaihdoin kootut ja tarkistetut suuttimet koneeseen. Se kärkien vaihto vaatii vähän enemmän aikaa ja tosiaan laitteet avautumispaineiden mittaukseen.

                                      Comment


                                        Suuttimien ja suutinkärkien vaihto on sitten hieman eri homma. Jälkimmäinen ei ole 15 min juttu :)

                                        Suuttimien irrotus ja asennus ei ole mikään kummonen homma joo. Suutinkärkien vaihto vaatii jo vähän enemmän välineitä.
                                        Jos ottaa hyvät niin ei ota riskiä. Suutinkärkien vaihto tai suutinten säätö ei ole ihan ilmaista.

                                        Täälläkin on parilla noi Firadit ja ei ainakaan mulle ole tullut valituksia niistä. Itellä ne on ollu Golffissa ja nyt tuossa omassa.

                                        Comment


                                          Täällä yksi tyytyväinen Peten asiakas. Jotain se kärjestä kertoo kun menivät ns. heittämällä speksattuun avautumispaineeseen, eli ei tarvinnut shimmata. Olikohan kaikissa avautumispaine vielä ~5bar, eli alle 3% sisällä.

                                          Comment


                                            tarkennetaan sen verran, että yksityisenä noita olen kaupitellut. Muita kärkiä kuin tuo 30 kärjen satsi ei mulla ole.
                                            Joskus oli ajatuksena ruveta tekemään pientä kauppaa noilla, mutta ei ole into riittänyt harrastamiseen.

                                            Comment


                                            • Silloin joskus vaihtelin nuo suutinkärjet entisiin runkoihin, ei ollu kovin kummonen homma. Melko paskasta hommaa, ja kun pitäis saada pidettyä käret puhtaina... En ole vielä saannut ajoiks tarkastaa avautumispaineita, kun hyvin toimii.
                                              Onkos kukaan kokeillut noitten reikien avartamista, meinaan jossain oli firma joka tekee myös noitten diesel suihkujen reikien suurennuksia. Oiskohan ollu Outokummussa.
                                              Voi kyllä olla että menee melko hintavaksi kun jos kiinan raceja saa 40?/kpl, ja bosiolaisia 80?/kipale.

                                              Comment


                                              • Palataas hieman taas taaksepäin keskustelussa. Onko kokemuksia, millainen vp olisi hyvä tuon vakio 2 massan tilalle? Ihan AAT:n vakio, vaiko joku kevennetty malli? 13 kg vs 6 kg. Miten nämä dieselit tykkää tuosta keveydestä, vai onko lähinnä haittaa?

                                                Comment


                                                  Arvailen että ainakin apulaitehihnan kiristin ja laturin vapaapyörin saattaa olla kovemmilla tuossa. Mutta tämä on puhtaasti arvausta. Gates:in sivuilla on PDF joka selostaa noitten toimintatapaa ja syytä, siitä selviää myös varmaan aika hyvin mitä vaikutuksia kevyempi VP (joskin jousitettu) voi aiheuttaa.

                                                  Dieseli hidastuu aika merkittävästi puristustahdin aikana, ja vastaavasti kiihtyy työtahdin aikana. Tämä aiheuttaa vaihtelevaa vetoa hihnoihin ja laturi suurella pyörivällä massallaan koittaa siinä työntää hihnaa jossain vaiheessa jos vapaakytkin on umpipuuta. Arvailen että tämä kiihdytys ja hidastuvuus ei ainakaan vähene kevyemmällä VP:llä.

                                                  Tämä siis ainakin neloskoneessa. Käykö sitten viitonen ja kuutonen niin tasaisemmin että näissä tätä ongelmaa ei niin hirveästi ilmene?

                                                  Comment


                                                    Vanhemmissa nelosdieseleissä on samat vauhtipyörät kuin bensassakin ihan tehtaalta.

                                                    Comment


                                                      Oliko niissä sitten vähemmän tehoa/tehollista puristusta ja pienemmät laturit?

                                                      Comment


                                                        Ei kait, vanhemmissa tarkoittaen 90-luvun puolivälistä vanhempia. Eli B4 Audit ja poikittaiskoneiset Passatit. 90hv TDI:t.

                                                        Comment


                                                          Tarkoitin sitä että mm. VNT-ahtimien myötä (jotka ahtavat jo tyhjäkäynnilläkin) puristustahti on varmaan tullut raskaammaksi, ja siksi pärjättiin ilman vapaakytkintä ja kaksimassaa.

                                                          Comment


                                                            Eipä noissa 90 heppasissa oo vnt:tä. 110hv on ja siinä näkyy sitten olevan kaksoismassakin.

                                                            Comment


                                                              Onko kokemuksia, millainen vp olisi hyvä tuon vakio 2 massan tilalle?
                                                              Tietääkseni nämä "vessanpöntöt" sopii. AATu ja sitten bensavitosista jotkin (KG?). Asetelmaksi Sachsin Race.

                                                              Ville on näemmä "herännyt viideltä" ;-D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X