Niin, eli mitä se tietää sylinterimäärästä? Itse boxi käy kun laittaa ohjelmasta raksin 5zyl kohtaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAT koneen tehon lisäys.
Collapse
X
-
ETKA-kuvan mukaan noi suuttimet näyttäis samanlaisilta kuin muutkin jakajapumppu-tdi suuttimet, että sen perusteella vois ajatella että käy.
dera: kerro tästä toki lisää?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestiETKA-kuvan mukaan noi suuttimet näyttäis samanlaisilta kuin muutkin jakajapumppu-tdi suuttimet, että sen perusteella vois ajatella että käy.
dera: kerro tästä toki lisää?
Comment
-
Ok. Mihin tuo konfiguraatioarvo vaikuttaa? Liittynee vissiin ruiskutusennakon tunnistamiseen/neulannousuanturin antamaan signaaliin?
Comment
-
Ei tuota jälkimmäistä numeroa kannata tuijottaa kovin tarkasti. Se ei kerro isommista reijistä.
150P520 taitaa olla pienemmillä reijillä, eli tuo AHU/1Z jne suutin, kuin 502. Reikäkoko 0.205 kun 502:ssa on .216
Eroa on myös siinä onko kyseessä DSLA vai ASLA tms.
Ja jotta olis vielä sekavampaa niin Racet, PP520 etc on ihan eri kamaa sitten.
Mulla on oma lehmä ojassa, kun on pari AEL suutinkärkisarjaa vielä ylimääräsenä ja tokihan niistä jossain välissä haluaa päästä eroonkin :)
Vähän juttua halvoista Ebay suuttimista http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=229988Viimeksi muokannut Puuhapete; 4.3.2010, 11:01.
Comment
-
mulle kyllä riittäs nuo aelinki suuttimet mutta jos reilulla 100 saan toista kautta ja siellä on kokoja mistä valita niin otan halvemmat.
toki suuttimissa on eroa mutta tämän hetkinen budjekti määrää laadun :D
tuolla aijempana on ollu juttua siitä että eri merkkisillä ja saman kokosilla suihkuilla on ollu penkissäki huomattavaa teho eroa jos muistan oikein.
Comment
-
Melkein kannattaa silti ostaa kerralla hyvät, vaikka helppohan noita sinänsä on vaihdella. Racet on itsellä enkä niistä nyt mitään varsinaista huonoa sanottavaa keksi paitsi että kaksoismassa pärisee melkoisen herkästi.
Comment
-
Joo, kaverin kanssa vaihdettiin. Vartin homma kun on kunnollinen ulosvetäjä, eli suutinputken mutteri hitsattu vetovasaraan.
Comment
-
Niin siis en suuttimia itse rakentanut, ainoastaan vaihdoin kootut ja tarkistetut suuttimet koneeseen. Se kärkien vaihto vaatii vähän enemmän aikaa ja tosiaan laitteet avautumispaineiden mittaukseen.
Comment
-
Suuttimien ja suutinkärkien vaihto on sitten hieman eri homma. Jälkimmäinen ei ole 15 min juttu :)
Suuttimien irrotus ja asennus ei ole mikään kummonen homma joo. Suutinkärkien vaihto vaatii jo vähän enemmän välineitä.
Jos ottaa hyvät niin ei ota riskiä. Suutinkärkien vaihto tai suutinten säätö ei ole ihan ilmaista.
Täälläkin on parilla noi Firadit ja ei ainakaan mulle ole tullut valituksia niistä. Itellä ne on ollu Golffissa ja nyt tuossa omassa.
Comment
-
Täällä yksi tyytyväinen Peten asiakas. Jotain se kärjestä kertoo kun menivät ns. heittämällä speksattuun avautumispaineeseen, eli ei tarvinnut shimmata. Olikohan kaikissa avautumispaine vielä ~5bar, eli alle 3% sisällä.
Comment
-
Silloin joskus vaihtelin nuo suutinkärjet entisiin runkoihin, ei ollu kovin kummonen homma. Melko paskasta hommaa, ja kun pitäis saada pidettyä käret puhtaina... En ole vielä saannut ajoiks tarkastaa avautumispaineita, kun hyvin toimii.
Onkos kukaan kokeillut noitten reikien avartamista, meinaan jossain oli firma joka tekee myös noitten diesel suihkujen reikien suurennuksia. Oiskohan ollu Outokummussa.
Voi kyllä olla että menee melko hintavaksi kun jos kiinan raceja saa 40?/kpl, ja bosiolaisia 80?/kipale.
Comment
-
Arvailen että ainakin apulaitehihnan kiristin ja laturin vapaapyörin saattaa olla kovemmilla tuossa. Mutta tämä on puhtaasti arvausta. Gates:in sivuilla on PDF joka selostaa noitten toimintatapaa ja syytä, siitä selviää myös varmaan aika hyvin mitä vaikutuksia kevyempi VP (joskin jousitettu) voi aiheuttaa.
Dieseli hidastuu aika merkittävästi puristustahdin aikana, ja vastaavasti kiihtyy työtahdin aikana. Tämä aiheuttaa vaihtelevaa vetoa hihnoihin ja laturi suurella pyörivällä massallaan koittaa siinä työntää hihnaa jossain vaiheessa jos vapaakytkin on umpipuuta. Arvailen että tämä kiihdytys ja hidastuvuus ei ainakaan vähene kevyemmällä VP:llä.
Tämä siis ainakin neloskoneessa. Käykö sitten viitonen ja kuutonen niin tasaisemmin että näissä tätä ongelmaa ei niin hirveästi ilmene?
Comment
-
Onko kokemuksia, millainen vp olisi hyvä tuon vakio 2 massan tilalle?
Ville on näemmä "herännyt viideltä" ;-D
Comment
Comment