Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT koneen tehon lisäys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • elikkä tuolla MSA15 ekulla saa vnt ahtimen pelaamaan?
    mutta nuista pumpuista vielä. onko nuita viimesia aatuja tehtu aelin pumpuilla?
    kertokaa mistä koodista nään sen?

    Comment


      Tuskin niissä pumpuissa on mitään muuta eroa kuin määräänsäädin jos sitäkään. Nestepää on kuitenkin saman kokoinen!

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja Arctos
        Oma on kesäkuussa ´97 myyty, eli aikalailla viimeisiä, ja siinä taitaa olla MSA11-ECU.
        En mene takuuseen tuosta ECUsta, mutta osanumeron Googlauksella sille löytyi nimitykseksi MSA-11. Tarkennetaan vielä, moottori on AAT. Joku voisi kyllä yllättää minut positiivisesti ja osoittaa väitteeni vääräksi. Olis kiva, jos tuo olisi jo 16-bit ECU.

        Comment


        • Väittäisin että kaikki AAT:t on 8-bit ECU:lla. Viisaammat vahvistakoon.

          Comment


          • En ole tavannut AAT konetta 16bit eculla.

            Comment


            • dera:En ole tavannut AAT konetta 16bit eculla.
              Entäs AEL?

              Comment


              • Minkäs verran se tuo r5 kone kestää ahtopainetta? Onkos kellään kokemusta, tietysti jos kannen porttaais ni ei tarttee niin paljoa ahtopaineella rasittaa...
                Eikä kiinnosta mitä kestää ahtaa vakio mutkalla.

                Comment


                  Mun mielestä sillä ei oo mitään merkitystä että paljoko sitä varsinaista painetta sinne työntää. Johtuu sitten muista tekijöistä jos hajoaa.

                  Comment


                    Ei se ahtopaine tehoa tee.

                    Comment


                    • "Ei se ahtopaine tehoa tee."
                      No ei tietenkään, kysymys kuitenkin oli paljon kestää. Ja jos tarkkaan lukee tuon kirjoituksen niin siinnä on puhetta myös porttauksesta...
                      On kuitenkin melkoinen ero jos ahdot on vakio 0.85, tai 1.5bar

                      Comment


                        Ei se _paine_ sitä edelleenkään riko. Työtahdin alkaessa sylinterissä on hiukka enemmän painetta mitä ahdin sinne ikinä pystyy työntämään. Ongelmat luultavasti aiheutuvat ahto/pakolämmöistä, mutta niistä ei pysty sanomaan mitään kun ei ole tietoa käytettävistä komponenteista.

                        Comment


                          Taitavat olla letkut ja niiden liitokset sulake dieselin paineensiedossa, jos nuo lämpöjen aiheuttamat ilmiöt jätetään huomiotta. Niin paljon painetta sinne tuskin saadaan, että venttiilin jouset ei jaksa pitää vastaan. Tuskin venttiiliä vuotamaankaan saa.

                          Comment


                          • Perhe albumista poimittua
                            AAT 1 version boxi 06.94 asti "slide travel potentiometer G99"
                            AAT 2 version boxi 06.94 eteenpäin "modulating piston movement sensor G149"
                            AAT 3 version boxi 07.94 eteenpäin "expanded self-diagnosis"
                            AEL 10.94 eteenpäin

                            Eli AEL koneelle tuntee vain yhden boxi tyypin ja tuo AAT kakkos versio on ollut aika lyhyt ikäinen. Syöttö pumpun muutos ainakin tuossa AAT 1 ja 2 versioden välissä.

                            Tuollasia vihjeitä ainakin äkikseltään löytys.

                            Comment


                              Ettei liittyisi toi boksin muutos jotenkin mallimerkinnän muutokseen, joka toi tullessaan toisen tehoversion, turbon yms. pientä.

                              Comment


                              • Paljonkos ehjän AEL koneen maffin pitäis antaa lukemaa, että on täysin kunnossa? 1000?

                                Mistäs tuo kaasun määrä kurkataan, meas blocksin 00 kanavasta joku?

                                Comment


                                  Vanhana 1.9-miehenä heti maffia tutkimassa. :) En tiedä kyllä mitä sen pitäis näyttää. Meniskö vianhakuhommat jonkun muun ketjun alle?

                                  Comment


                                  • Jos tuossa jotain vikaa, sehä on halpaa tehonlisäystä ;) Jos nuo on ok, pitää ruveta kokeilemaan missä kohdin tuore kytkin ja tuplamassa alkaa jyrrään, ohjelmaa varmaan aluksi. Kunnes saa tuon massan vaihdettua yksinkertaiseen.

                                    Jos maffissa vikaa, kannattaisiko suoraan ohjelmaa tehdä painepuolelle, ettei tuota maffia enää tarvisi? Vai katoaako joitain ominaisuuksia tuon myötä, kulutuksen tai käyttömukavuuden osalta. Eli kannattaako tehdä vasta sitten tuo MAP puolen syöttö ohjaus, kun ruvetaan virittämään isommin?

                                    Comment


                                      Ei taida löytyä ohjelman tekijöitä tuohon AAT/AEL:n bokseille!

                                      Muutenhan minäkin olisin jo kokeillut tavoitella sitä 300hv mihin noilla palikoilla olisi mahdollista päästä ja ehkä ylittekin.

                                      Comment


                                        Halvasta tehosta tiedä. Tuo läppämallin VAF (on siis eriasia kuin MAF, niinkuin minua joskus valistettiin) on piirun verran kalliimpi, kuin tuoreempien kuumalanka-MAF. Itse yritän hankkiutua siitä eroon, JOS siitä joskus aika jättää tai moottori siirtyy ratakäyttöön.. ;)

                                        Comment


                                          Kyllä AEL-boksille pitäis löytyä, kerta siihen on saanut ihan kaupallisestikin "lastuja".

                                          Comment


                                            ´Saahan AAT:henkin "lastuja" eli vastus bokseja siis evryjä.

                                            Minähän tiedän yhtä paljon sähköstä kuin sika satelliitista mutta satkuissa ja a6:ssa on suht samat ecut eli 2 kpl 8bit chippejä ja toisessa syötöt, toisessa boostikartat. ECU on MSA11 -sukupolvea! Tuo MSA11 tieto oli Artun poimima Jarin q:sta, eli satkuissa todennäköisesti sama tai vielä hieman kivikautisempi. En ole viitsinyt omaani avata sen jälkeen kun tuli tuo lamaannuttava tieto ettei sitä pysty ohjelmoimaan, vieläkin sapettaa.
                                            Tuo lainaus aikaisemmista kirjoituksistani

                                            Comment


                                            • Kyllä noihin 8 bittisiin ihan oikeita ohjelmia saa. Pitää vaan nypätä piirit purkista irti ja ohjelmoida erillisellä laitteella. Ei saa diagnostiikkaportin kautta tehtyä. Onhan noita tehty ennenkin, tuskin nyt olisi tullut lama ettei enää osata :)

                                              Comment


                                              • Ei perusohjelmien teko ole mikään ongelma, mutta sitten kun pitää ottaa isoa voimaavoimaa niin karttojen resoluutio näyttäis loppuvan kesken.

                                                Tuo MSA15/EDC15 konversio näkyis olevan se miten asia hoidetaan joka pajassa.

                                                Comment


                                                  Eli ECUn vaihto? Missä noita on käytetty?

                                                  Comment


                                                    Välillä miettinyt tuota uudemman ecun käyttöä ja miettinyt voisko 4 sylinterisen purkkia käyttää? Jos ottaisi boxin johtosarjoineen esim AFN A4:sta...

                                                    Comment


                                                    • Portteriin tuntui istuvan hyvin poikittais ahun ecu. Ehdottomasti mappi ohjaus, sillä toimii paljon paremmin kun maffilla. katsastus setäkin tykkää kun ei savuttele paikoilleen polkiessa, paljoa

                                                      Comment


                                                      • voiko ecu käydä moottorista missä on eri määrä sylintereitä? :o

                                                        Comment


                                                          Ei se ecu noissa jakajapumpullisissa tiedä tuon taivaallista sylinterimäärästä.

                                                          Comment


                                                          • jos aatuun laittaa paremman ecun niin mistä se olis paras ottaa?
                                                            taitaa helpoin olla ael:n ecu vaihtaa?
                                                            muuten en ois vaihtaassa mutta ois kiva saaha toimimaan tuo vakkari kun se ei ilmeisesti voi toimia aatun omalla purkilla.
                                                            tulevaisuudessa varmaan tullaan ottamaan jopa hieman tehoa.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                                              Ei se ecu noissa jakajapumpullisissa tiedä tuon taivaallista sylinterimäärästä.
                                                              No, itseasiassa, kyllä tietää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X