Mulle maksoi suutinkärkien vaihtotyö muistaakseni 200€. Ettei ollut tässä topikissa aiemmin mainittu ihan tarkkakin hinta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAT koneen tehon lisäys.
Collapse
X
-
650€. Onko se paljon? Kärkiä vissiin saa ~70e/kpl (350€). Eli sitten johonkin jäisi vielä se ~300€. Suuttimet irti - suuttimien purku - uudet kärjet paikalleen - suuttimien säätö - suuttimet kiinni. Meneekö tuon noin suoraviivaisesti vai onko esim. säätämisessä paljon työtä? AutoDatan Repair Times -kohdasta katsoin että suuttimille oli laitettu 1,3 tuntia työajaksi. Eli tarkoittaa ilmeisesti vanhat irti-uudet paikalleen?
Joskus suuttimet on ollu todella tiukasti kannessa kiinni että on saanut taistella pidemmän aikaa irroituksen kanssa.
Paineidensäätö on kans melko tapauskohtainen riippuen ihan runkojen kuluneisuudesta joskus menee ihan hiomatta shimmejä ja toisinaan saa kaikkiin suuttimiin hioa shimmit kohdilleen.
Comment
-
valtsulle laitoin privaa
v6tdi on erilainen se säätö...
nyt on k14 kiinni tuossa AATussa. viikonlopuksi saan hommat siihen malliin että liikenteeseen pääsee taas. täytyy sit katella jos ahdot alkais pelittämään. sit penkkiin vaan jos toimii.Viimeksi muokannut tarzi90; 25.1.2009, 23:08.
Comment
-
Rusty: Mikä login?
------------------
Eli käytin loginina tota 12233 ja pelas. Sellasen huomion tein, et autoissa jossa vcds:n mukaan moottorinohjaimen viimeinen kirjain oli P, IQ:ta ei pystynyt muuttamaan (loginin laiton jälkeen yhteys moottorinohjaimeen katkesi).
Itellä viimesenä kirjaimena on E ja siihen pystyin IQ:ta muuttamaan, oletus arvona taisi olla 128 ja sitä muuttelemalla sain IQ:ta muutettua välillä n. 1.9-5.
Ton oman auton moottorinohjaimen vuosimallia tiedä, mutta AEl:n kummiski.
Ei kenelläkään olisi myydä AEL:n MAP anturia? Ei toimi ihan oikein toi AEL:n boxi tolla AAT:n (100) MAP anturilla.
Comment
-
-
Ok, arvelin josko AFN:n vakiomappi olisi sattumoisin ollut sama, sellainen on hyllyssä jouten. Osanumero ei käy yksiin, mutta pitäisi vertailla ihan livenä.
Comment
-
A6 MAP anturin osanumero on juurikin tuo "tarzi90 ilmoittama 046 130 385A" ja 100 anturi on ilman tota A loppua. Molempien autojen (A6 ja 100) anturit sopivat liittimeltään toisiinsa, mutta pin järjestys eri moottorinohjaimen päässä. A6 boxi näyttää ahtopainetietoa 100 MAPilla, mutta näyttää ahtavan tyhjäkäynnillä jo 0.2 bar.
Vissiin tekniikka kehittynyt tossa muutamassa vuodessa, kun 100 anturi on 3xkalliimpi ja 10xsuurempi kuin A6 vastaava:D
Comment
-
Ei tuolla setupilla mitään hyötyä suurentaa, pesee paskat vaan pois sekin auttoi jo paljon kädellä mitaten imusarjan lämpöihin.
Kuuma moottori, ulkona 20 astetta lämpöö ja vartti moottori sammuksissa odottelua niiin imusarja käteen niin kuuma ettei siihen kauaa viitti nojata mutta 10min ajon jälkeen 60km/h taas toppiin ja kokeileen imusarjaa niin käellä mitaten tuntui jopa kylmältä käteen siis vähemmän kuin ruumiin lämpö!
Aika huono sinne vakio paikalle on mitään parempaa/tehokkaampaa mahduttaa, jo siittäkin syystä että normi kennoissa jäähdytys rivat ovat kennoon nähden 90 asteen kulmassa ja vakio kuulerissa rivat ovat niin sanotusti ottavassa asennossa.
Itse ajattelin ensin kokeilla tolla vakio kuulerilla tehon tuplausta mutta jos lämmöt karkailee niin sitten vesi/ilma systeemiä kehiin tai vaihto ehtoisesti vitunmoinen thyyninki puskuri ja sinne iso kuuleri, tuo puskuri ei kyllä tule kysymykseen missään tapauksessa!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja retulainenItse ajattelin ensin kokeilla tolla vakio kuulerilla tehon tuplausta mutta jos lämmöt karkailee niin sitten vesi/ilma systeemiä kehiin tai vaihto ehtoisesti vitunmoinen thyyninki puskuri ja sinne iso kuuleri, tuo puskuri ei kyllä tule kysymykseen missään tapauksessa!
Alkuperäinen kirjoittaja jari koskiSiirrä jäähdytintä pari senttiä taaksepäin ja laita sen etupuolelle samankokoinen volvon kenno. Siihen sitten turaat putket, eipä ainakaan huonommaksi mene.
Olisiko tuomoisessa toteutuksessa vähän paksumpi kenno turboviiveen kannalta kuitenkin parempi? Sillä kun tuon ilmakanavan tilavuus jäisi pienemmäksi ja varmaan paremmin virtaavaksikin.
Vakio jälijäähyn läpi tuleva jäähdytysilma ohjataan näköjään konehuoneen puolelle ja jotakuinkin ilmansuodatinkotelon alle. Olisikohan tuosta jotain haittaa ohjata ilma vaikka sen sisälokarin kautta pihalle? Arveluttaa vaan tuo turbiinin läheisyyden vaikutus tuohon kompressorille tulevan tuubin sisällön lämpöön. Kai siihenkin jonkin lämpösuojan saisi väännettyä tarvittaessa.
Comment
-
Wow.. Eikö se ole jo aika jyrkkä ratkaisu? :)
Mitenköhän sellainen virtaa ja kuinka hurjaksi muodostuu viive??
Tuolta vanhoja bensamiesten juttuja kun kahlasi, löytyi nyrkkisääntö, jonka mukaan kuuleriin ei tarvitse koskea, jos puhallinta ei ole vaihdettu isompaan. Miten lie pätee dieseleihin?
Comment
-
Varmaa enempi riippuu siitä miten tuo alkuperäinen on yleensäkin mitoitettu. Joissakin automalleissa alkuperäinenkin on mitoitettu juuri ja juuri sopivaksi, mutta jostain olen muistaakseni kuullut että näiden AAT/AEL välijäähdytin olisi aika hyvä.
aleksit: millaisen jäähdyttimen muuten laitoin? Jos laittaa sellaisen jossa tulo ja lähtö vastakkaisissa päissä, niin eikö ahtoputkistosta tule aika pitkä kun sen tuonne keulille laittaa.
Itse olen miettinyt että jos laittaisi tuollaisen RS-puskimen jolla saisi kait tilaa lisää keulaan...minulla kun olisi tuollainen suurin piirtein kokoluokkaa~500x240x70mm välijäähdytin hyllyssä.Viimeksi muokannut Rusty; 7.3.2009, 22:21.
Comment
-
Tuollainen kiinakuuleri sisärivotetulla kennolla tuo lienee, lähdöt ovat vastakkaisissa päissä. Osittain tästä syystä alkuperäisen etupoikittaispalkin tilalle tehtiin tilanahtauden vuoksi uusi palkki, joka toimii nyt ahtoputkena alkuperäisen funktionsa ohella. Tuossa kuva kyseisestä palkista.
Puskuristakin joutui hieman veistelemään turhia pois.
Comment
-
K14 turboa odotellessa, tänään tilattu ruåttista, käytetty mut myyjän mukaan hyvässä kunnossa. Entinen ois ollu huoltoa vailla. Pitäneekö paikkansa et suurin ero tuon k14 ja k16 puhaltimien välillä ois et tuo k14 pyörii melkein tuplat siitä mitä tuo k16, niinkuin joku viisas mulle tiesi kertoa.
Comment
Comment