en viitti laittaa siihen map letkuun kun bleedi on siinä... ihmettelin vaan ku bleedi on vajaan kierroksen auki ja paineet lähemmäs 1.8bar..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAT koneen tehon lisäys.
Collapse
X
-
Nyt otan kyllä sanojani takaisin. Eihän N75 mitään mittaa, vaikka tuosta edellisestä jutustani voi sen käsityksen saadakkin.
Mites se nyt on? Äkkiä voisi luulla, että imusarjassa paine on kovempi, kuin imuputkiston alkupäässä. Perustan väitteeni lämmön nousun aiheuttamaan ilman laajenemiseen ja sitä seuraavaan paineen nousuun. Olenko väärässä?
Comment
-
Vaikuttaisi siltä, että diesel-koneisiin 2-massa-VP tuli 'faceliftin' mukana, eli kun mallinimi vaihtui 100:sta A6:n. Mallivuoden 1995 AEL/AAT vauhtis maksaa VAG-Catin mukaan karvan auki 1 k€, kun Satkujen VP:n saa muutamalla satasella.
Comment
-
Satkussa on kova VP ja siihen on saatavissa sachilta SRE asetelmaa ja levyä! Itellä SRE asetelma kiinni vakio levyn kanssa!
Comment
-
nyt mitä on tullut kokeiltua sulilla keleillä niin tuntuu kyllä hirveä tehoero.. ainut mikä ärsyttää on 2. vaihe tuossa cep laatikossa. aivan onneton välitys. sit ku saa kolmosen pesään ni aika nopeesti on 120 ja nelosella sit 160. sen jälkeen alkaa hyytyyn meno vasta..
huomenna käytän rullilla MoTestillä, saadaan tehoistakin varmuus. ainakin penkkiin vetää paremmin kii ku ennen ja kiihtyvyys 0-100 on sekuntteja parempi, puhumattakaan 0-160 on huomattavan paljon nopeempi..
kaikki oli kiinni kaasupolkimen asentoanturista. ei ollu säädöissään. nyt on.
Comment
-
En ole, piti kyllä jo kokeilla mutta ei uskalla nyt laittaa paria tonnia kiinni autoon näin epävakaina aikoina, tiä vaikka olis kohta oloneuvoksena!
Asetelmalla on hintaa varmaan joku 370 euroo jos oikein muistan, omani tuli sopivan halvalla joskin siinä joutui pikkasen tekeen töitä ja hikoileen!
KVG! Kirjotat vaan koogleen SRE tai vastaavaa niin kyllä löytyy!
Kyllä se vakio asetelmakin sen lähelle 500nm kestää kun s2 3b:ssä on sama levy ja todennäköisesti asetelmakin on samaa luokkaa!
Comment
-
noniin nyt on tehot mitattu.
vika tuli esiin: paineet nousee holtittomasti, vaikka bleedi olis kiinni tai auki ahdot ei muutu. eli ilmeisesti hukkaportti ei aukea. 1.6bar oli ahdot.
täytyy turbo vaihtaa, tosta varmaan hukkaportin kalvo paskana.
ja sitä tehoa oli sen verrran että 145hp/322nm. epäili että jos ahdin olis toiminut normaalisti niin 160hp varmasti..
Comment
-
Ja ne oli penkkipaineet. Monesti kuullut sanottavan, että kadulla paineet nousee kovemmaksi, kuin penkissä. Ihmeen vähän on painetta, jos hukkis on tosiaan jumissa? Vai eikö siinä vakiomutkassa vaan kertakaikkiaan riitä tuotto enempään?
Olisi luullut noilla paineilla jo pudottavan vikatilaankin, vai onko vanhemmissa erilainen systeemi? Muistelisin, että AFN:ssä raja olisi ollut 1,5 bar (ja tietyn aikaa). Varmaksi en väitä.
Comment
-
tuo turbo on jo elämänsä ehtoopuolella..
vinkuukin kylmänä jo aikalailla..
1.8bar oon saanut nouseen polettamalla.
mikähän muu vois olla? nopeesti testasin letkuun puhaltamalla et se ainakin on paikallaan vielä..
muutenkin paine todella outo! 2000rpm kohdilla 0,4bar. 2500rpm kohdilla 1bar. 3000rpm tulee vasta täydet ahdot, 1.6bar. 3000-3500rpm on 1.6bar, sit alkaa tippuun vasta.
oudon myöhään nuo ahdot?Viimeksi muokannut tarzi90; 13.1.2009, 19:02.
Comment
-
Siellä pitäs olla 2tonnis jo 0.8-0.9bar painetta.
Etteis olis jääny MAF:in liitin irti, ilman mafffia paineet ei ainakaan tuota korkeammalle nouse tuolla kieros luvulla.
Comment
-
Mulla ajettu 370tkm ja on todella timmissä kunnossa, ei ylimääräsiä välyksiä!
Kokeile ottaa maffin johto irti ja käy vetään lenkki jos menee viellä laiskemmin niin pitäs olla kunnossa!
Comment
-
-
niin. en tiedä todellakaan edellisista huolloista joten hankala mennä sanoon. ite ajellut 4000 kilsaa tällä.
onkohan tuo nyt varmasti luotettava lähde ahtopaineelle tuo mikä tule n75 venan ala "lähtöön". tulee siis suoraan coolerilta. se on kai joku syöttö tuolle venttiilille?Viimeksi muokannut tarzi90; 13.1.2009, 20:03.
Comment
-
Sillä paineella ohjataan kai hukkaporttia.
Edit:
Kumminkos päin tuo hukkis nyt pelaa? Onko se jousi-sulkee- vai jousi-avaa-tyyppinen? Ylipainetta sinne kellolle ilmeisesti tarjotaan, mutta aukaiseeko, vai sulkeeko se paine tuota?
Edit2:
Avaa, ilmeisesti.
Olisko mahdollista, että Tuomaksella N75 horottaa levällään ja hukkaportti aukeaa liian aikaisin? Tästä voisi johtua tuo paineiden hidas nousu ja 'kohtuullinen' ahtopaine, vaikka putkisto virtaakin normaalia paremmin ja syöttöäkin piisaa..
Sama selittäisi myös tuon bleedin toimimattomuuden. N75 pitää ahtopaineen pois hukkaportin kellolta tiettyyn pisteeseen asti, jonka jälkeen annetaan painetta kalvolle, joka alkaa hiljalleen aueta. Jos N75 on kokoajan levällään, ei tuo MAPin manipulointikaan aiheuta muutoksia toiminnassa. Sama efekti tosin, jos N75 ei vaan kertakaikkiaan aukea..
Edit 3:
Ei hel.. Ettei nyt vaan kuitenkin olisi niin, että turbosta alkaa olla tunnit täynnä ja se herääkin miten sattuu..Viimeksi muokannut arto s; 13.1.2009, 21:49.
Comment
-
Ylipaine aukaisee sen hukkaportin silloin kun puhutaan ylipaineella toimivasta hukkaportista.
N75:n tehtävä on ohjata sitä painetta hukkaportille jotta se voidaan aukaista.
Kaverilla oli AHU Passatissa (jossa hukkis toimii ylipaineella) N75 viallinen.
Istuin vag-comin kanssa kyydissä ja katselin paineita, ne nousi ihan taivaisiin, kunnes boksi löi pelin poikki.
Muistelisin vielä, että auto ei edes oikein kulkenut mihinkään.
N75:n vaihto tosiaan poisti ongelman.
Comment
-
venan alapuolelle tulee coolerilta paine, map päättää avata hukkiksen, n75 aukeaa ja paine siirtyy alapuolelta venan yläpuolella ja sitä letkua pitkin hukkikselle
280 euroa maksaa n75 venttiili
oon naksutellut sitä virran kanssa ja kyllä se liikkuu ihan normaalisti.. siis n75 vena
mitenkä voin tuon kattoa et onko n75 koko ajan auki? kuullostaa ihan loogiselta..
ens viikolla vianhaku alkaa turbosta, mesen turbon heitän kiinni.
tuo turbo vinkuu kylmänä aina kun ahdot nouseeViimeksi muokannut tarzi90; 13.1.2009, 22:31.
Comment
Comment