Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT koneen tehon lisäys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tuohon pumppuun ei vaan saa isompaa nestepäätä kuin teettämällä mittojen mukaan. Taitaa olla tämä valonviejä ainoita kellä on vitos pumpussa isompi nestepää, hänkin teettänyt jossain.

    Tuomas, mikäs jako siinä mesen ahtimen laipassa on?

    Comment


      Kyllä tuon K14:n rajat tulee vastaan ennenkuin AEL:n suuttimista.

      Itse en turhanpäite rikkoisi ehjää turboa. Risan kunnostaminen maksaa enemmän kuin toimivan päivitys.

      Comment


      • retulainen:

        jako on n. 76x38. en ihan tarkasti mitannut

        arctos: pidän nyt nuo 1.5bar, hajoo jos hajoo. pitäähän elämässä olla jännitystä ;)

        Comment


          Jos jako on tuo (76x38) niin menee ainakin kiinnitykseltään paikalleen!

          Comment


          • meneee se. voi olla millin parin ero mut hiomallahan se menee. kattelinkin että sama laippa oikein.

            Comment


            • tietääkö kukaan mitä tekee se pumpun kannessa oleva iso ruuvi, mikä on sillä erikoisella kannalla? mitä sillä pystyy säätämään? se on siinä naftan tuloletkun vieressä koneen puolella pumpunhihnanpuoleisessa kulmassa..

              Comment


                Siis kannen kulmassa oleva, vai? Jos tuota meinaat niin ei mitään suoranaisesti, pitää kannen paikoillaan.
                Jos iq:ta muuttaa kantta liikuttelemalla niin silloinhan tuo ruuvi pitää saada löysälle, yleensä siihen on rautasahalla tehty ura talttameisselille tai sitten ostettu diesel huollosta sopiva avain siihen kantaan!

                Comment




                  Osa nro 35?
                  VAG-Catin mukaan 'Air Supply Valve'. Mikä sitten lienee..

                  Comment


                  • tuo air supply valve nimenomaan.. kyllä kansi liikku ku ne kolme pientä avas

                    Comment


                      Jaa-a, tiedä sitten tuosta!

                      Comment


                      • otanpa huomenna kuvan mitä ruuvia tarkotan et tiedetään puhutaanko samasta asiasta.. työkaveri puhui että tuosta vois saada jopa seosta säädettyä, ilman määrällä!

                        Comment


                        • Mitähän sieniä työkaveris on syöny?

                          Comment


                          • siitä minä en tiedä:D

                            en mä ihan uskonutkaan sitä..

                            Comment


                            • Se on syönyt kyllä jotain hassusieniä...

                              Comment


                              • jooo no olkoot tuo ruuvi.

                                hammeroimalla sai niin että välillä saattaa rynkyttää, poistuu pienellä kaasunpainalluksella, sen jälkeen moitteetonta tyhjäkäyntiä, tosin lähempänä 1000rpm. mustaa tulee ihan kivasti, tosin nyt kulkeekin aika makeesti.

                                Comment


                                • Lastulla kuntoon.
                                  Multa saat vaikka etänä järkihintaan.

                                  Comment


                                  • laitan customilastun keväällä jos sattus vaikka rahaa olee..

                                    Comment


                                      Heräsi kysymys; onko tuohon kivikautiseen ECUun mahdollista taikoa kahta softaa sisään? SDI:n virittäjät läpisee yhdessä ECUssa useammasta softasta, joita sitten voi VAG-Comilla vaihtaa.

                                      Jos nyt jostain syystä sattuu käymään niin, että tuohon onnistuu saamaan ohjelmalla lisää vetäviä kierroksia, alkaa katsastuksessa joku varmasti kiukuttelemaan nousseesta kierroslukemasta. Tämän takia olisi ihan käytännöllistä saada toinenkin softa tuohon.

                                      Vai tarviiko ottaa ECU esiin ja vaihtaa chippi?

                                      Comment


                                      • Kyllä pitäs tuohonkin onnistua

                                        Mikä mahtaa olla ecun numero?
                                        Viimeksi muokannut Putko; 25.12.2008, 13:13. Perustelu: numero kertoo paljon

                                        Comment


                                          Ei ole tullut vielä kunnolla tutkittua, mutta luulen ettei onnistu.
                                          Ei ainakaan vastaavasti kuin kuin noissa uudemmissa.

                                          Arctos: Olikos sulla jo A6? (100:ssa erilainen ecu)
                                          Edit. No näkyyhän tuo vuosimalli profiilissa, eli A6.


                                          ..alkaa katsastuksessa joku varmasti kiukuttelemaan nousseesta kierroslukemasta.
                                          Jos ohjelma on kunnolla tehty, niin ei ole pelkoa moisesta.. :)

                                          --------------
                                          Millaisia arvoja porukoilla näkyy (vag-com) engine-blockin etusivulla, coding kentässä? -Pitääpä tarkastaa omastakin.
                                          Kiinnostaa myös ecun nro & vaihteiston tyyppi.
                                          Viimeksi muokannut LM; 25.12.2008, 14:38.

                                          Comment


                                            ECUn varaosanumero = 4A0 907 401 E
                                            ja malliksi VAG-Com ilmoittaa 2VT EDC HS D30

                                            Joltain sivulta löytyi tuolle järjestelmälle myös nimitys MSA 11.

                                            Kehtaatko Levo Mikko pikkuisen valottaa tuota katsastusasiaa? Softa saadaan tehdyksi niin, ettei moottori kierrä kuormatta niin paljon, kuin kuormalla?

                                            Tällä hetkellä vetoja tuntuu riittävän ihan ok vähän yli punarajan, ennenkuin tulee totaalinen kuolema. Oliskohan kierrosluku ollut mittarin mukaan karvan auki 5000, en muista satavarmaksi.

                                            EDIT: 5-Gang-Shalter on aski.
                                            Soft. Coding näyttää 00000

                                            Mikä tuo Soft. Coding on? Softan päivityslaskuri? :)
                                            Viimeksi muokannut arto s; 25.12.2008, 14:51.

                                            Comment


                                            • onko kaasupoljinanturi säädettävissä?

                                              testerissä näyttäs menevän 202 asti, vaikka pitäs elsan mukaan mennä 250 asti täyskaasulla.. voi jopa vaikuttaa johonkin... measure blockista siis luettu

                                              Comment


                                              • Mikä tuo Soft. Coding on? Softan päivityslaskuri? :)
                                                Kertoo juurikin sen ohjelmaversion mikä on käytössä,etuveto, nelikko, automaatti ja luistonestolla oleva.
                                                Tosin vanhemmissa ei välttämättä ole.

                                                Comment


                                                  Millaisia arvoja porukoilla näkyy (vag-com) engine-blockin etusivulla, coding kentässä? -Pitääpä tarkastaa omastakin.
                                                  Kiinnostaa myös ecun nro & vaihteiston tyyppi.
                                                  Tässäpä omat, 6-gang schaltgetriebe + quattro:
                                                  Part No: 4A0 907 401 P
                                                  Component: 2,5l R5/2VT EDC HS D30
                                                  Coding: 00000

                                                  Comment


                                                    Kiitosta tiedoista, vielä kiinnostaisi Automaatti-laatikkoisen numerot..

                                                    Omassa: (6-gang vajaaveto)
                                                    4A0907401P 2,5l R5/2vt edc HS D02
                                                    00000 wsc00000

                                                    Softa saadaan tehdyksi niin, ettei moottori kierrä kuormatta niin paljon, kuin kuormalla?
                                                    Juurikin näin.

                                                    Comment


                                                      Tuleeko tuo moottorin kierrättämisen ohjautuminen automaattisesti vai tarviiko se ihan osata tehdä? Jos tarvii, saa antaa vinnkiä, kuka tuollaisen softan osaa (ja viitsii) tehdä.

                                                      Vaikkei rautamuutokset omassa suuria olekkaan, en haluaisi mitään bulkkisoftaa siihen.

                                                      Comment


                                                        Tuleeko tuo moottorin kierrättämisen ohjautuminen automaattisesti vai tarviiko se ihan osata tehdä?
                                                        Tarvii se sinne ihan tehdä. Tipautin sulle myös privaa..

                                                        Comment


                                                        • löytypä kadonneet tehot.. säädin kaasupolkimen anturin kohilleen, pitäis näyttää 255 testerissä, aluks oli 180, nyt 245. jumalauta että potkasee nyt! ahdot nous 0.5b melkein, tuli kiire ruuvata alemmas :D ei motarillakaan oo millään vaihteella tehoja. ennen ei kolmosta isommalla suditellut :P kannattaa tarkistaa tuo oikeesti!

                                                          Comment


                                                          • onkohan tuo välijäähyttimeltä n75 venttiilille tuleva ohut muovinen alipaineletku miten tarkka ahtojen mittaukseen? itellä on siinä ahtomittari, eikös siinä letkussa oleva paine ole se paine mikä välijäähyssä on?

                                                            Comment


                                                              N75 on ahtopaineen säätösolenoidi, joka pitää huolen siitä, ettei ahtopaine nouse liian korkealle. Luulisi siitä mittauspisteestä saavan aika hyvän lukeman. Toinen voisi olla MAPille menevästä letkusta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X