Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT koneen tehon lisäys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Niinpä, muuten sarja näyttää ihan hyvältä mutta yksi "kollektorin" kanava vaikuttaa ahtaalta mutta siittäkin saa vinguttamalla ihan hyvän näköisen, on meinaan ainetta reilusti mistä poistaa sarjaa oleellisesti heikentämättä.

    Kyllähän tuohon ihan tuubi sarjankin sais tehtyä mutta silloin pitäisi ilmanputsarin kotelo poistaa jotta saisi turboa ulommaksi jolloin saisi putkista paremmin saman pituisia.
    Nythän jos tekisi tuubisarjan valusarjan mitoilla niin pisin putki olisi noin 35cm ja lyhyin noin 8cm jolloin lämmönvaikutuksesta pitkä putki elää enemmän kuin lyhyt ja repeily on varmaa!

    Comment


      KKK K16:n (AEL/myöhemmät AAT orkkis) pitäisi riittää myös tuonne likemmäs 150 kW.

      Ketjun edellisellä sivulla alkupäässä oli linkki valmistajan kataloogiin.

      Comment


        Mun -95 A6/AEL:n kyljessä oli k14, 37/41 siivillä.

        Comment


        • joo toi hx25w tai sitten ael koneen kkk k14 voisi olla hyvät ehdokkaat..
          Viimeksi muokannut tarzi90; 27.11.2008, 18:23.

          Comment


            Niin.. K14 eikä K16.

            Ajatushärö.

            Comment


            • holysmoken puolelta tuli 37/41 siipien kooksi.

              Comment


              • Enpä tiedä mikä ahdin on paikallaan, mutta mittariin tyrkkää 1.5bar ja pitää siinnä jonkun aikaa, ennen kuin tippuu 0.9 bariin ja välillä ei tipukkaan ennen kuin nostaa töppösen pois pedaalilta. Jumisko ahtopaineen säädin tai hukkaportti.

                Comment


                • kannattaa tarkistaa n75:n letkut jotta ei ole tukossa.
                  ot: 1bar lisää niin alkaa olla paineet kohdillaan ;)

                  Comment


                  • Tarkistettu uudelleen nuo siipien mitat, ja kyllä muistin oikein. Kompressori 41,5mm ja turbiini n. 50mm. Osanumeron 046145703E perusteella c4 satkun alkuperäinen K16 ahdin, tiedä sitten. Eikä tuossa ainakaan 115hv enempää ollut tuolla ahtimella.

                    Comment


                    • jännä homma kun on 10 milliä eri tuloksia joillakin... audin tehtaalla toleranssit näköjään pielessä..

                      mikähän se oikea nyt sit on?

                      Comment


                        Nehän ei ole VAG-valmisteita vaan KKK:n alihankintana tekemiä..

                        Näyttää olevan kahdella varaosanumerolla tuota K16-mutkaa. Tuo Aleksin mainitsema ja sama F-loppuisena. Oisko vähän erilaiset sitten..

                        Ja tuo 37/41 näyttää olevan (ainakin LM:n) K14:n mitat. Samaa puhallintahan löytyi myös AATun kupeesta, esim minulta.

                        Comment


                        • juupatijuupati

                          kyllä se taitaa kallistua tuon mesen 300td ahtimen puoleen tämä valinta..

                          Comment


                          • Laita kuvan mukainen ahdin, ni riittää jokskin aikaa... http://holysmoke.fi/media/dynopaiva2/dynopaiva2_025.jpg tuokinhan on mesestä

                            Comment


                              Ei ehkä herkin mahdollinen heräämään, mutta ei lopu kierroksilla ilma keskenkään.. :)


                              Kun tuossa aiemmin oli puhetta tuosta viimeisen vaimentajan poistosta, rupesin suunnittelemaan suoraa putkea korvaajaksi.
                              Keskimmäisen ja viimeisen pätkän välissä on jonkin sortin rengastiiviste, ainakin kuvien mukaan. Tarvitseeko tamä vaihtaa, kun putken aukaisee? Jos kyseessä olisi tasotiiviste, homma olisi selvä. Tasotiivisteet vaihdetaan aina, mutta miten tuon kanssa?

                              Ajatuksena olisi raapaista orkkis vaimentimesta laippa irti ja istuttaa se korvaavaan suoraan putkeen. Jos oikein innostuu turaamaan, voisi vaikka haaroittaa sen samantyyppiseksi tuplaulostuloksi, kuin originaali. Kiinnikkeet pitää varmaan myös joko siirtää vanhasta, tai rakentaa uusiksi. On sen verran painava rakennelma, ettei taida enää ihan kumilenkeillä kestää kiinni.
                              Putken pokkailu ei ole ongelma, eikä se putkien keskenään naittaminen.
                              Viimeksi muokannut arto s; 29.11.2008, 08:57. Perustelu: pakoputkiasiaa

                              Comment


                              • pikkasen ehkä turhan iso ahdin toi :D

                                mietin ite että jos poistaisi sen väliäänenvaimentimen, vetäsis vaan rälläkällä välistä pois ja suoraa putkea siihen.. tulis vähän 5-pyttysen hörskytystä..

                                vai kannattaako ennemmin se takavaimennin?? mitä mieltä ootte.. ainakin tuon huhun perusteella, mut toihan olo ael koneesta..

                                HUOM! aat ja ael koneessa on sama loppuvaimennin. etkasta tarkistettu, eli tukkoinen on siis..
                                Viimeksi muokannut tarzi90; 29.11.2008, 09:14.

                                Comment


                                  Äkkiä näyttäisi, että AHU:n pönttökin olisi sama, mutta eri kiinnityksellä.

                                  Ei kai se koko putkiston vaihtaminen paremmin hengittävään pahakaan tekisi, mutta onko alle 150 kW -teholuokassa tarpeellista?
                                  Taitaa imuputkistokin olla vielä tarpeeksi hengittävä.

                                  Oma veikkaus on, kun aletaan lähestyä 100 hp litratehoa, alkaa olla aika tarkastella noiden imu- ja pakoputkistojen tilavuuksia vähän tarkemmin.

                                  Comment


                                  • otan tänään kun meen töissä käymään niin takapöntön pois ja katon onko siitä mitään hyötyä. kirjottelen tänne sit illalla, että onko aivan turha homma. on nosturilla niin nopee tehä et kokeiltava on..

                                    turbovehkeissä ei siitä ainakaan haittaa ole, ääni saattaa hieman kasvaa mut eipä se haittaa ;)

                                    omasta mielestä aat koneessa on todella hyvä imuputkisto.. ainut mikä voi ahdistaa on tuo ennen turboa oleva imuputkisto/putsarikotelo, mut välijäähdytysputkisto on oikein hyvän kokoista. melkein isompaa kun 3 litrasessa toyota suprassa!

                                    Comment


                                    • Kuinkas paksu putki tuossa on?
                                      Nuo takavaimentimet saattaa tehä sellaisen 0,5 bar painetta eli ahdistaa ihan kivasti.

                                      Comment


                                        Jos tiivisteen koko on toi 60/60 kuten vagcat väittää, voisi olettaa sen olevan 60mm sisähalkaisijaltaan.

                                        Laskeskelin tuossa vähän noita putken pinta-aloja. 60mm putken A=2820 mm^2. Kahden 42mm putken A= 2770 mm^2.
                                        Ero ei liene niin merkittävä, että tuollainen viritys vielä tulpaksi muodostuisi. Tuollaista galvanoitua löytyisi nurkista sopivasti.. :)

                                        Haasteeksi muodostuukin oikeastaan niiden haaroitus. Siinä saa pikkaisen jo muotoilla.

                                        Comment


                                        • noniin nyt on takavaimennin heitetty nurkkaan.. paikalle tuli 3'' putkea, nurkissa pyöri ylimääräistä..

                                          eron kyllä huomaa. 2000 kohdalla tulee huomattavasti parempi piikki, eli kun turbo lähtee mukaan- varsinkin 2. ja 3. vaihteella eron todellakin huomaa. meinas melkein käsistä lähtee kun ei osannut varautua :D penkkiin vetää kivasti kiinni..

                                          suosittelen!

                                          en jaksanut haarottaa niin taitoin ton putken niin on 3'' ulostulo vinosti alaspäin, tosin ei kuten vakiossa mut kuitenkin alaspäin hieman. voin vaikka laittaa kuvan huomenna kun on valosaa.

                                          niin ja kaikenlisäks äänessä ei mitään eroa sisälle eikä ulos. ainoastaan jos meni putken viereen, äänet on vähän matalammat. eli kaikinpuolin onnistunut "viritys"

                                          katti näytti siltä että alkaa olla tiensä lopussa, kennosta puuttui palasia ja tosi karstasen näkönen.. et sen vois vaik irrottaa seuraavaks :D

                                          Comment


                                            Kanki sisään ja kevyttä pyörittelyä. Kuoret takaisin, niin ei tarvi katsastuksessa jännittää.
                                            Kun sulla on 3" putki, onko sen halkaisija millimetreissä kuin paljon? 76?

                                            Comment


                                            • ettei olis ollut 74 halkaisija muistaakseni.. suoraanhan se on 75 kun käyttää matikkaa.. fixus liikkeestä mufflex putkea...

                                              mietin kans et jos kankea käyttäs sisällä, mut meneekö savutus läpi testeistä jos katti on putsattu? pakko sille on jotain tehä, ahistaa varmaan ihan helvetisti..
                                              Viimeksi muokannut tarzi90; 29.11.2008, 19:27.

                                              Comment


                                                Ei vaikuta savutukseen, paitsi vähentävästi, jos on ollut tukossa. Katalysaattorilla vähennetään NOx-päästöjä, joita ei dieselistä mitata katsastuksessa.

                                                Tuuma on muistaakseni tarkkaan 25,4 mm, eli kolme tuumaa olisi 76,2mm.

                                                Comment


                                                • joo eli ei muutaku kankea vaan katille.. torstaina pääsee taas nosturille niin siinä vois suorittaa kyseisen toimenpiteen. se oli joko 74 tai 76, en muista ihan tarkkaan..

                                                  Comment


                                                    Jos on perus pakoputkikamaa (ohutseinäinen galvanoitu) se voisi olla 76x1, jolloin 76 on ulkohalkaisija ja sisähalkaisija sen 74mm.

                                                    Comment


                                                    • juuu sitä se on. 74 sisähalkaisija. mut eipä mua haittaa onko se milli vai kaks, 3'' kuitenkin.

                                                      Comment


                                                        Mistä muuten löysit tuota putkea? Jos putken pistäisikin poikki vasta taka-akselin jälkeen ja tekisi vaan suoran putken. Ei löydy sopivia lestejä pokkailuun, joten menee turhaan rälläkkä/hitsatsaus hommiksi. Vielä kun hyllystä löytyvä kama on vesijohto putkea 2mm seinämällä, tulee roitakasta turhan painava.

                                                        Comment


                                                        • mä laitoin taka-akselin päältä poikki ja siihen hitsasin tuon uuden putken. aika helposti käy. putki oli jollain 45 asteen kulmalla, eli laskeutui hienosti taka-akselin taakse. löydät tuota putkea FIXUS liikkeistä. tuotenumero 096-76-45, eli 76 milliä 45 asteen kulmalla. tuolla saa hyvin, tosin jää vähän vajaaksi, parikyt senttiä takapuskurin sisään. eli siihen pitää tehä pää vielä lisäksi! siis jos katkaisee taka-akselin päältä

                                                          http://www.fixus.fi/www/fixuswww_V2....=FixusLiikkeet

                                                          btw: jos ottaa katin pois(tyhjentää), eihän auto overboostaa, eli eihän ahdot karkaile liikaa??

                                                          Comment


                                                            En usko. Ei se katti vielä vakioputkistossa ole se kuristin. Ahtopainemittarilla siihenkin tulisi varmuus.

                                                            Comment


                                                            • nooo kyllä se aika lailla kuristaa, mut täytyy se painemittari laittaa tuohon..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X