Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT koneen tehon lisäys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itelläni hakusessa tohon AEL:n suuttimet. Mites onko ael:ssä kaikki nuo rungot samanlaisia, kun nääs AAT:ssä on yksi runko erillainen, eli onko kyseessä jokin neulaliikesuutin vai mikä.
    Noita jota kattelin on suutinrungon numero 0432193786, ja kärki DSLA 150 P 502. Eli runkoja oli tossa paketissa 5 kipaletta, ja kärkiä myös.

    Comment


      AAT rungot käy ja kyllä siinä AEL:ssäkin on yksi anturillinen runko varmasti. En nyt pysty tosin tarkistaan.
      Runkoja tarvitsee vaihtaa äärimmäisen harvoin.
      Kärki on juuri tuo.
      Viimeksi muokannut Puuhapete; 30.9.2008, 17:56.

      Comment


        Kärjet taitaa käydä ristiin kaikissa jakajapumpullisissa.

        Noi mun kärjet on ASLA -tyyppiset, mutta tuntuu pelaavan kivasti DSLA:n tilalla.

        Comment


          ASLA:t kyllä on juuri AEL:ään tarkotetut suuttimet, mutta ei muista onko tuo vain Firadin nimeämistapa DSLA suuttimille.

          Comment


            Voi hyvin olla.
            AATun alkuperäinen on Boschin DSLA 150P280

            Comment


            • Jos en ihan väärin muista niin nuo A:t on hitusen pidemmät?
              Kiva tietää et ne sopii siellä olemaan :)

              Comment


                Komeesti mahtuu!

                Mahtui orkkiskin noin 0,5 - 1 mm pohjatiivisteellä. Asentaja tiesikertoa sille ihan nimenkin. Itse en enää sitä muista. Oli joku ihan itse remontoinut.
                Alkuperäinen pohjatiiviste on luokkaa 3-4 mm paksu! Kärkien pituusero ei ole niin iso. Voisin alkperäisen mitata vielä kotona.

                Suuttimen kiristysmomentti on speksin mukaan vaivaiset 2 kiloa, eikä ko. suutin meinannut aueta millään. Vielä kun pultista oli kanta käännetty vähän väljäksi..

                Comment


                  Nyt on suoritettu pini empiirinen tutkimus aiheesta kulutus.
                  Vanhoilla suuttimilla tankkausten välillä keskikulutukseksi mitattu ~6,7 l/100km, uusilla suuttimilla ensimmäinen tankillinen (tai vähän vajaa) 6,8 l/100km. Ei suunnatonta nousua ja ero voi selittyä jo kaupunkiajon suhteen muutoksella ja muulla vastaavalla vaihtelulla. Ja onhan otantakin suunnattoman laaja, kaikki 1 tankkausta. :)

                  Kovasti tuo tuntuu kuitenkin vievän, mutta odottaisin siihen muutosta, kun termari on vaihdettu ja moottorin lämmöt saadaan oikealle kymmenluvulle muutenkin, kuin yli 130km/h mittarinopeudella (mitä ei tapahdu aina niilläkään).

                  Comment


                    Teholisäys lisää myös polkimen käyttöä useimmissa tapauksissa, joten mahdollinen kulutuksen laskeminen katoaa :)

                    Toisaalta isommilla suuttimilla kulutus ylensä kasvaakin.

                    Golffi vastaavilla suuttimilla vie nyt melkeinpä aina 5l satasella. Nätisti ajellesa pääsee alle. Mulla keskinopeus pysyy aika hyvin tuossa 90km/h kun on hyvä tie ajella. Eli semmonen vähä reilu sata lasissa suurimman osan ajasta.

                    Comment


                    • Mites minun nyt kannattas tehä, uudet AEL-suuttimet tilattu runkoineen, kuvassa näyttäs että kaikki suuttimet on samanlaisia(5kpl) eli niissä ei ole sitä neulaliike venttiiliä, vai mikä se nyt oli.
                      Eli kannattaisko ottaa noista rungoista käret ja laittaa entisiin runkoihin vai uudet rungot paikalleen ja uusi kärki pelkästään siihen erillaiseen vanhaan runkoon.

                      Vastaus kysymykseen että miksi ostin 5 klp runkoineen on sama kuin Sulo Vilenillä että kun halavalla sain. Eli 5kpl käyttämättömiä runkoja 0432193786 ja 5 kpl kärkiä DSLA 150 P 502 kasattuna 113.50€ postimaksuineen.

                      Comment


                        113e rungot(vanhat?)+uudet kärjet? Pakko olla kipale hinta.
                        Mutta joo, rungot on muutan ihan samat, eli vain se neulaventtiilin omaavaan vaihdetaan kärki.

                        Mistä muuten tilasit?

                        Comment


                        • kaikki on käyttämätöntä ja hinta viidelle , ja huutonetistä oli jollain jäänny ylimääräseks.

                          Comment


                            Teit kyllä aika hyvän diilin jos runko ja suuttimet on uusia ja nimenomaan AEL:ään.
                            Ei tainnu poika tietää niiden todellista arvoa.

                            Ite oon kaupannu suutinta 40e kipale ja sekään ei ole kallis hinta.

                            Comment


                            • Niii no .... miehän en ole vielä niitä saannu, mut ovat jo kuulemma matkalla. Kuvassa näyttivät olevan hyvässä kunnossa ovat kuulema olleet vuosia varastossa. Nuo numerot jotka tossa laitoin oli otettu ilmoituksesta. Pitääpi vaan toivoa että tulee oikeanlaista tavaraa.
                              Viimeksi muokannut Pyjis; 6.10.2008, 18:41.

                              Comment


                              • Ensin kannatta toivoa, että ne yleensäkin tulee ;)

                                Comment


                                  Löytyyhän tuo huuto.net:in ilmo vielä. Mietityttää kyllä, että miksi ne on kaikki samanmoisia jos on AEL:stä. Nooh jos kärjet on uudet niin teit silti hyvän diilin. Tuo sama runko on käytössä aika laajalti myös VAG ulkopuolella.

                                  Comment


                                  • Jepulis! Suihkut uudessa hyvässä kodissa. Käret on ainakin AEl:n ja runko näyttää samanlaiselta kuin AAT:n rungot, ainoastaan paluupuoli on erillainen kuin mulla tossa.
                                    Ja tosiaan ovat käyttämättömät.
                                    Nyt vaan ettimään jostain avautumispaine mittaria lainaan, että saa sen yhen kären vaihettua, ja tarkastettua että kaikissa varmaan sama avautumis paine.

                                    Comment


                                    • Nopeasti plärättynä ei osunu silmään. Mitenkäs tuollaisen AEL + 6v laatikko ja neliveto, kytkin / kaksoismassa kestää? Passatin 240 kytkin + kaksoismassa kuuleman mukaan kestää ~400Nm vakiona, SRE asetelmalla 600Nm+. Mutta taas kaksoismassa alkaa jurraan 500Nm kohdilla. Onko tuossa sama juttu, vaiko jotenkin muuten.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja Pyjis
                                        Nyt vaan ettimään jostain avautumispaine mittaria lainaan, että saa sen yhen kären vaihettua, ja tarkastettua että kaikissa varmaan sama avautumis paine.
                                        Mulla kaikki suuttimet asettui speksien mukaisiin paineisiin ilman shimmejä, joten säätöä ei tarvittu. Pohjatiivisteet kannattaa luonnollisesti uusia. Marmorilta löytyi hyllystä 55snt/kpl.

                                        Jos tuo säätö tehtäisiin ihan vimpan päälle, ne paineet ajettaisiin jossain ihan oikeassa penkissä. Näin mua valistettiin.

                                        Comment


                                          Laita sinne Ville 046 105 271F vauhtipyörä, vakiolevyllä ja race asetelmalla niin silloin pitäisi kytkimen pitää ja ei jurise. Tuo VP on C4 100 AAT:n perästä. Näin allekirjoittaneella!

                                          Comment


                                          • Uudet käret paikallaan rungoissa oli kiinnitys olakkeessa iso heitto, joten eivät käyneet. Projektiin meni aikaa alle 2 tuntia. Lämmöt nousi nopeasti koeajolla, vääntöalue tippu huomattavasti(noin 200 kierrosta) ja veto lisäänty myös.
                                            Moottorin käyntiääni pehmeni ja putkesta tulevan savun väri muuttui mustaksi, aiemman harmaan siasta. Nyt vielä syöttöennakko säädätettävä.
                                            Kannatti siis siottaa se 116.50€ tuohon projektiin.
                                            Hymyn leveys = savun määrä.

                                            Comment


                                              Nyt heräsi kysymys tuosta imuputkiston koosta.

                                              Onko siinä jotain pullonkauloja, joiden muokkauksella saavutetaan jonkin sortin etuja alle 150 kW -teholuokassa?

                                              Comment


                                                Samaa olen itsekkin miettinyt kuin tuo Arto.

                                                Ainakin 2.5 tdi porttereihin kun laitetaan AHY:n pakosarja ja he221 holsetti niin parantavat samalla ahtimen ilman saantia, tiedä sitten minkälainen tuo portterin imuputkisto on alkujaan! Tuolloin mennään jo jonkin matkaa yli 200hv.

                                                Tuo kkk k14/16 turbiinikotelon tulo laipan jako on 76x38 kun taas T2 laippa on 73x40 eli pienellä jyrsimisellä menee tuo T2 laipallinen ahdin vakio sarjaan kiinni.

                                                Tuosta vakio pakosatsista, tuollainen kun tuossa pöydällä nyt on viellä ilman ahdinta niin kollektorille tulee 3 "putkea" seuraavalla tapaa 1 pytty omaansa, 2 ja 5 omaansa, 3 ja 4 pytty omaansa, tuo 2 ja 5 putken kollektorille tulo vaan näyttää pirun ahtaalta(just sormi mahtuu kun kahteen muuhun taas väljästi) verrattuna muihin mutta uskoisin että pienellä vinguttamisella sekin saadaan hyvin virtaan.

                                                Ajattelin ensin kokeilla viilatulla vakiosatsilla miten pelaa ja sitten myöhemmin väntää suorasta putkesta uuden ja kokeilla miten pelittää tai varmaan pelittää mutta miten se kestää kun pisin putki ~35-40cm ja lyhin 10cm.

                                                Piti tilata uusi ahdistin mutta tulikin sittemmin tieto että on lomautus uhka niin eipä enään uskallakkaan tosin lomautettuna olisi ainakin aikaa touhuta auton kimpussa!

                                                Comment


                                                • jooo nyt on sellanen homma et ilmeisesti lastutan tuon audin, karalalla ilmeisesti, normi ohjelma, jolla vakioon tulee 130 heppaa (vak. 115) ja päälle 300 nm. sit on ael suuttimet, eli 140 heppasesta. paljonkohan tehoa osaa odottaa kyseisellä setillä.. mietin et taitaa alkaa kytkin luistaa?? vai alkaako?

                                                  nii ja oliko se ecu jossain kojelaudan sisällä?

                                                  Comment


                                                    http://audiclub.fi/audifinns/showpos...2&postcount=32

                                                    Tohon Antin kirjoittamaan sen verran kommentoisin tässä kohtaa, että mun 5-lovinen manuaaliaski tuntuisi olevan vielä ihan täydessä iskussa näin 321 tkm ajettunakin.

                                                    Mitään bulkki-softaa ei kannata laitattaa, jos rautaa on muutettu. Karalalta tosin taitaa olla tulossa ihan oikea kustom-softa.. Saitko jo ajan varattua, oliko pitkätkin jonot?
                                                    Pitäisi varmaan alkaa itsekin varailla tuota aikaa, kunhan saisi imupuolen tiehyet öljystä ja muusta moskasta vapaaksi.

                                                    Mites toi takapönttö, tai oikeastaan sen tiivistys? Onko tossa tiivistettä viimeisen äänenvaimentajan liitoksessa, vai onko se kartioliitos?

                                                    Mitens muuten vaikuttaa tuo EGR tuohon softaan, siis jos sen tulppaa? Ajatuksena olisi tulpata ko. laitos kesäksi ja palauttaa talveksi käyttöön, kun ei ole varma riittääkö lämpöä kabiiniin ilman sitä..

                                                    Tuomakselle vinkkinä, softa kannattaa hakea vasta, kun rauta on valmis, ettei tartte moneen kertaan ohjelmoida.
                                                    Eiköhän tuossa sinun set-upissa tule turbon rajat ensin vastaan. Noilla suuttimilla pitäisi päästä sinne 150 kW tietämille, jos huhut pitää paikkansa.

                                                    Tässä se huhu.
                                                    Syytä huomata, että puhe on AEL-set-upista.
                                                    Viimeksi muokannut arto s; 5.11.2008, 17:27. Perustelu: Huhu-linkki, takapönttökyselyä..

                                                    Comment


                                                      Ei ne kaikki manuaali laatikot välttämättä ihan paskoja ole mutta surullisen yleistä kuitenkin, omani nyt ajettu jotain 366tk ja rallattaa mukavasti!

                                                      Kun/Jos tuon EGR:n tulppaat niin kyllä kabiinissa lämmintä piisaa mutta konetta ei vaan tahdo sen jälkeen saada lämpiään alle +5 asteen lämpötiloissa, toki lämpiää mutta hitaasti ja jää muutaman asteen normilämmöistä! Itse ajan 50km per suunta työmatkaa niin 1. 20km niin lämmöt on vasta noin 70-75 astetta riippuen onko eeberi kuinka pitkään päällä ja loppumatkan aikana nousee siihen ~83asteeseen, termostaatissa (87C) ei ole vikaa ja pahvi nokalla ei vaikuta ollenkaan! Kesällä kyllä lämpiää nopeasti siihen vajaaseen 90 asteeseen! Taidan ottaa kohta EGR:n uudestaan käyttöön!

                                                      Karalahan pystyy ohjelmasta muokkaamaan/rajoittamaan tuon EGR:n toimintaa mikä minusta olisi ehkä fiksuinta.

                                                      Kyllä Tuomas Kytkin kestää tuon 300nm, ja jos ei kestä niin lääkkeitä kyllä löytyy. Oman kytkimeni pitäisi kestää kuuleman/luetun mukaan 600nm rajamaille, vakio levyllä.

                                                      Kun vaan tietäisi onko kohta lomautettu vai jotain muuta niin voisi ruveta kokeileen paljonko se kytkin oikeasti pitää!

                                                      Comment


                                                      • Kyllä tuolla vakio turbolla saa niin kivasti vääntöä et kytkimen saa luistamaan, kannattaa oikeesti harkita sitä isompaa turboa että saa yläkierroksille lisää puhtia.
                                                        Se säästää kummasti voimansiirtoa.

                                                        ot: On aika jännä ajella kun vetää vielä 5000rpm, tosin kyseessä nelos kone

                                                        Comment


                                                          Topikissa aiemmin oli juttua kytkimen pidosta jne..

                                                          Comment


                                                          • mulle tulee sellainen softa mikä tulee yleensäkkin esim t4 transporttereihin, ihan listalta otettu, eli kustom softa jää toistaiseksi laittamatta... eiköhän tuosta vähän apua ole jokatapauksessa!

                                                            toimiskohan ael softa tossa.. sit tulis kyl voimaa..
                                                            Viimeksi muokannut tarzi90; 5.11.2008, 18:19.

                                                            Comment


                                                            • toimiskohan ael softa tossa.. sit tulis kyl voimaa..
                                                              Saahan sinne vaikka kuinka rajun softan, mutta se turbo siinä ekana käy ahdistamaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X