nyt tässä kun sais myytyä noita ahtimia tai suuttimia niin laitan 300td mesen ahtimen tähän. miten moottorinohjaus toimii hieman isomman ahtimen kanssa?? pysyykö ahdot kohdillaan tms??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAT koneen tehon lisäys.
Collapse
X
-
Tuli mieleen noista pakosarjan vingutuksista jne, että jos joku haluaa protoilla niin löytyisi yksi 1T/AAT pakosarja joutavana, jos jollakin tarvetta. Ei ole EGR:n paikkaa, eli näistä vanhemmista versioista jostain peräisin. Halpa. YV:llä lisää.
Comment
-
mut kai se n75 säätää sitä painetta niin ettei pääse kasvaan liikaa? sehän tunnistaa paineen ja rajottaa sit vai miten??
kyllähän se ahdistaa ihan oikeasti alustakin, mieti nyt kun turbon jälkeen laitetaan tiheä verkko, kyllä se hidastaa virtausta. uskoisin että alas vois saada vääntöä lisää ainakin, ja ehkä ylös jopa tuottoa lisää..
Comment
-
Sen mitä minä noita dieselin virityskeskusteluja olen seurannut, on jäänyt mieleen se seikka, ettei katin poisto ole mikään pakkokeino. Mitään faktaa ei ole esittää, eikä omakohtaista kokemusta.
Kokeile. Putsaa katalysaattori ensin ja vie penkkiin. Katalysaattori pois ja uudestaan penkkiin. Oliko eroa?
Comment
-
en mä jaksa suotta. tyhjennän sen ihan totaalisesti ja sillä sipuli. ei oo tosiaankaan rahaa penkitellä huvikseen.
toivottavasti menee savutuksista läpi vaan sit..
on se 10 heppaakin ollut jossain autoissa. ja hengittääkin paremmin ilman sitä! säästää ahdintakin periaatteessa kun vastapaine vähenee
Comment
-
Vakio kokoonpanosta kun poistaa katista sisäkalut ja tilalle laittaa suoran putken niin tehossa ei huomannut mitään eroa mutta kulutus tippui yli puoli litraa.
Katin tyhjäsin nousseen kulutuksen takia, nousi kuukaudessa yli puolitraa ja tyhjäyksen jälkeen laski siihen mitä oli ennenkin ollut!
Ja ihan yhtälailla menee leimasta läpi oli katissa kalut tai ei sisällä!
Comment
-
Voin kertoa että hiki tulee, kankea, tuurnaa ja moskaa tekniikalla.
Noilla tein omani mutta kaverilta putsasin sitten jo hiltillä ja isolla/pitkällä kiviporalla!
Comment
-
Eikös tuo ydin kannata myydä jollekkin jobbarille 20€:lla, kun kuulemma tyhjentävät purkaamoja katalysaattoreista niiden sisältämien jalometallien takia.
Suosittelen harkitsemaan putkea katin kuorien läpi, nuo kuoret saattavat toimia kaikukoppana turbon vinkumiselle. Toiset tykkää, itse en.
Comment
-
-
-
noniin kattti on nyt tyhjänä. äänet on ihan saakelin maukkaat pelkällä keskivaimentajalla! tosi mahtavat murinat ja turbo suhisee!
suosittelen!
hengityssuojain kannattaa olla. rautakangen hakkaa kokonaan läpi, vetää pois ja sit paukuttaa katin kylkeen vähän joka puolelle KUNNON vasaralla niin kaikki helähtää kerrasta irti! aika helppo homma oli!
vetoja tuli vähän lisää perstuntumalla, olihan se jumalattoman tukossa. kierroksia ottaa myös herkemmin!
niin mitä se ahdin kestäis laittaa ahtoja? vakionahan on siinä 0.8 paikkeilla, kestääkö esim 1.2 baaria?
ja mihin ootte laittanut ahtopainemittarin letkun? ahtoputkeen nipalla vai...?Viimeksi muokannut tarzi90; 4.12.2008, 23:00.
Comment
-
Haarottamalla MAPin letkuun!
Itelle asensin imusarjan päälle nipan! ja mitatut ahdot 0.9 baaria ylipainetta.
Comment
-
Mikä ettei?
Oma aat moottoriseni nyt ajettu 370tkm ja heti kun tiedän että tulevaisuudessa on töitä niin nostan tehoa noin 75-100%!
Comment
-
ei taida kannattaa 400tkm ajettuu ael:n miettiäkää tehonlisäystä
Tehoa saat kyllä periaatteessa halvalla, mutta perus- ja määräaikaishuollot täytyy koneelle silti tehdä (ja normikonetta tarkemmin/tiheämmin).
Anna ensin vaikka EVRYlle pikkusormi, puolen vuoden päästä me muut täällä hihitellään, että näinhän siinä taas kävi...
Comment
-
Tänään lähti takavaimentaja. Ei juuri muita muutoksia, kuin tyhjäkäynnillä (ainakin) ulkopuolelle kuuluva murina/hörpötys sen normaalin dieselin raklatuksen lisäksi.
Sisätiloissa ääni edelleen kuten ennen.
Persdynossa ei tuntuvaa muutosta, mutta tämä olikin lähinnä ennakoiva toimenpide ensi kevättä silmällä pitäen.
Comment
-
Tuli hankittua se lisenssi VAG-Comiin ja ensimmäinen operaatio oli
ajoituksen tarkistus.
Vaihtoehtoja tuolle moottorille on kaksi. Toiselle 1000 rpm, toiselle 1200 rpm ja kun jengakellossa luki 1000 rpm, oletan että osui oikea. 1200 rpm vaihtoehto olisi ollut kartalla, mutta myöhäisellä sekin.
Kyllähän se on myöhäisellä ja aika kovastikin. Seuraavaksi pitää ruveta metsästämään ohjeistusta tuon korjaamiseen.
Kai se tuota nokka-akselin päässä olevaa hammaspyörää siirtämällä onnistuu, vai onko siihen joku kätevämpi konsti?Viimeksi muokannut arto s; 6.12.2008, 11:26.
Comment
-
Hankala on säätää siitä hammaspyörästä, menee liikaa kerralla.
Oikea tapa on kiertää pumpun runkoa, kiinnityspulttien reiät ovat soikeat. Kehältä 3 pulttia löysälle ja pumpun takapäästä 1, sitten vaan säätämään. Tuota voi säätää vaikka auton käydessä kunhan on varovainen.
Comment
-
Eli kaveri mukaan.
Mites muuten tuon IQ:n kanssa, voiko sitä roplata sähköisesti eli vag-comilla vai onko ihan puhtaasti mekaaninen säätö pumpun kannesta?
Siinähän se kai menisi samalla, kun ajoituksen säätää..
EDIT:
melkein tekisi mieli mennä kiukuttelemaan paikalliseen VAG-huoltoon, jossa pumpun hihna vaihdettiin ja kävin vielä erikseen kerran tarkistuttamassa ajoituksen. Kunnossa kuulemma oli..Viimeksi muokannut arto s; 6.12.2008, 17:23.
Comment
Comment