Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT koneen tehon lisäys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • nyt tässä kun sais myytyä noita ahtimia tai suuttimia niin laitan 300td mesen ahtimen tähän. miten moottorinohjaus toimii hieman isomman ahtimen kanssa?? pysyykö ahdot kohdillaan tms??

    Comment


      ECU heittäytyy vikatilaan, eli rajoittaa tehoja, jos ahdot karkaa liian korkeiksi.

      Comment


        Tuli mieleen noista pakosarjan vingutuksista jne, että jos joku haluaa protoilla niin löytyisi yksi 1T/AAT pakosarja joutavana, jos jollakin tarvetta. Ei ole EGR:n paikkaa, eli näistä vanhemmista versioista jostain peräisin. Halpa. YV:llä lisää.

        Comment


          Sanokaas nyt joku, missä kohtaa tuo katalysaattori alkaa aiheuttaa hengenahdistusta? Itse olen käsityksessä, ettei siitä ole harmia vielä ainakaan alle 150 kW-teholuokassa.

          Comment


          • mut kai se n75 säätää sitä painetta niin ettei pääse kasvaan liikaa? sehän tunnistaa paineen ja rajottaa sit vai miten??

            kyllähän se ahdistaa ihan oikeasti alustakin, mieti nyt kun turbon jälkeen laitetaan tiheä verkko, kyllä se hidastaa virtausta. uskoisin että alas vois saada vääntöä lisää ainakin, ja ehkä ylös jopa tuottoa lisää..

            Comment


            • Sillon kun tuli katit autoihin ja oli saatavilla katilla tai ilman, niin autojen hevosvoima ero oli noin 7hv. jos nyt en ihan väärin muista.

              Comment


                Sen mitä minä noita dieselin virityskeskusteluja olen seurannut, on jäänyt mieleen se seikka, ettei katin poisto ole mikään pakkokeino. Mitään faktaa ei ole esittää, eikä omakohtaista kokemusta.

                Kokeile. Putsaa katalysaattori ensin ja vie penkkiin. Katalysaattori pois ja uudestaan penkkiin. Oliko eroa?

                Comment


                • en mä jaksa suotta. tyhjennän sen ihan totaalisesti ja sillä sipuli. ei oo tosiaankaan rahaa penkitellä huvikseen.

                  toivottavasti menee savutuksista läpi vaan sit..

                  on se 10 heppaakin ollut jossain autoissa. ja hengittääkin paremmin ilman sitä! säästää ahdintakin periaatteessa kun vastapaine vähenee

                  Comment


                    Vakio kokoonpanosta kun poistaa katista sisäkalut ja tilalle laittaa suoran putken niin tehossa ei huomannut mitään eroa mutta kulutus tippui yli puoli litraa.

                    Katin tyhjäsin nousseen kulutuksen takia, nousi kuukaudessa yli puolitraa ja tyhjäyksen jälkeen laski siihen mitä oli ennenkin ollut!

                    Ja ihan yhtälailla menee leimasta läpi oli katissa kalut tai ei sisällä!
                    Viimeksi muokannut retulainen; 1.12.2008, 17:17. Perustelu: lisäys

                    Comment


                    • juuu täytyy ihmeessä putsata hilut parempaan talteen katista. pyörii ahdin kevyemmin!

                      Comment


                        Voin kertoa että hiki tulee, kankea, tuurnaa ja moskaa tekniikalla.
                        Noilla tein omani mutta kaverilta putsasin sitten jo hiltillä ja isolla/pitkällä kiviporalla!

                        Comment


                        • jooo noo yritetään. ei se pieni hiki mitään haittaa :)

                          Comment


                            Eikös tuo ydin kannata myydä jollekkin jobbarille 20€:lla, kun kuulemma tyhjentävät purkaamoja katalysaattoreista niiden sisältämien jalometallien takia.

                            Suosittelen harkitsemaan putkea katin kuorien läpi, nuo kuoret saattavat toimia kaikukoppana turbon vinkumiselle. Toiset tykkää, itse en.

                            Comment


                            • vinkuminen kuullostaa hyvältä =)

                              no ei. kattoo sit et millai äänet..

                              voi saakeli 260 euroa n75 venttiili tuohon!!! tais jäädä vaihtamatta..

                              Comment


                                Miksi se pitäs vaihtaa? Eikö se toimi, vai?

                                Comment


                                • toimii , välillä takertelee. täytyy kokeilla putsata se..

                                  Comment


                                  • Minkä hintanen on jakopää remppa tuohon AAT koneeseen? Siis pelkät osat ja ite tekee homman?

                                    Comment


                                    • jakopäähuollosta----> http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=42192

                                      Comment


                                      • tarkkana saa olla pumpunennakon kanssa tuossa hommassa..

                                        Comment


                                        • noniin kattti on nyt tyhjänä. äänet on ihan saakelin maukkaat pelkällä keskivaimentajalla! tosi mahtavat murinat ja turbo suhisee!

                                          suosittelen!

                                          hengityssuojain kannattaa olla. rautakangen hakkaa kokonaan läpi, vetää pois ja sit paukuttaa katin kylkeen vähän joka puolelle KUNNON vasaralla niin kaikki helähtää kerrasta irti! aika helppo homma oli!

                                          vetoja tuli vähän lisää perstuntumalla, olihan se jumalattoman tukossa. kierroksia ottaa myös herkemmin!

                                          niin mitä se ahdin kestäis laittaa ahtoja? vakionahan on siinä 0.8 paikkeilla, kestääkö esim 1.2 baaria?
                                          ja mihin ootte laittanut ahtopainemittarin letkun? ahtoputkeen nipalla vai...?
                                          Viimeksi muokannut tarzi90; 4.12.2008, 23:00.

                                          Comment


                                            Haarottamalla MAPin letkuun!

                                            Itelle asensin imusarjan päälle nipan! ja mitatut ahdot 0.9 baaria ylipainetta.
                                            Viimeksi muokannut retulainen; 5.12.2008, 16:27. Perustelu: lisäys

                                            Comment


                                              ei taida kannattaa 400tkm ajettuu ael:n miettiäkää tehonlisäystä...=). Taka änkkärin meinasin vaihtaa, en tiie uskaltaako muuta tehä nuin paljo ajetulle.?!? Vanhassa takaveto transportterissa (D) on sama kkk k14 ahdin... .

                                              Comment


                                                Mikä ettei?
                                                Oma aat moottoriseni nyt ajettu 370tkm ja heti kun tiedän että tulevaisuudessa on töitä niin nostan tehoa noin 75-100%!

                                                Comment


                                                  ei taida kannattaa 400tkm ajettuu ael:n miettiäkää tehonlisäystä
                                                  Tuossahan on hyvä sisäänajo takana eli anna mennä vaan ;-)

                                                  Tehoa saat kyllä periaatteessa halvalla, mutta perus- ja määräaikaishuollot täytyy koneelle silti tehdä (ja normikonetta tarkemmin/tiheämmin).

                                                  Anna ensin vaikka EVRYlle pikkusormi, puolen vuoden päästä me muut täällä hihitellään, että näinhän siinä taas kävi...

                                                  Comment


                                                    Tänään lähti takavaimentaja. Ei juuri muita muutoksia, kuin tyhjäkäynnillä (ainakin) ulkopuolelle kuuluva murina/hörpötys sen normaalin dieselin raklatuksen lisäksi.
                                                    Sisätiloissa ääni edelleen kuten ennen.

                                                    Persdynossa ei tuntuvaa muutosta, mutta tämä olikin lähinnä ennakoiva toimenpide ensi kevättä silmällä pitäen.

                                                    Comment


                                                      Tuli hankittua se lisenssi VAG-Comiin ja ensimmäinen operaatio oli
                                                      ajoituksen tarkistus.
                                                      Vaihtoehtoja tuolle moottorille on kaksi. Toiselle 1000 rpm, toiselle 1200 rpm ja kun jengakellossa luki 1000 rpm, oletan että osui oikea. 1200 rpm vaihtoehto olisi ollut kartalla, mutta myöhäisellä sekin.
                                                      Kyllähän se on myöhäisellä ja aika kovastikin. Seuraavaksi pitää ruveta metsästämään ohjeistusta tuon korjaamiseen.

                                                      Kai se tuota nokka-akselin päässä olevaa hammaspyörää siirtämällä onnistuu, vai onko siihen joku kätevämpi konsti?
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut arto s; 6.12.2008, 11:26.

                                                      Comment


                                                        Hankala on säätää siitä hammaspyörästä, menee liikaa kerralla.

                                                        Oikea tapa on kiertää pumpun runkoa, kiinnityspulttien reiät ovat soikeat. Kehältä 3 pulttia löysälle ja pumpun takapäästä 1, sitten vaan säätämään. Tuota voi säätää vaikka auton käydessä kunhan on varovainen.

                                                        Comment


                                                          Eli kaveri mukaan.

                                                          Mites muuten tuon IQ:n kanssa, voiko sitä roplata sähköisesti eli vag-comilla vai onko ihan puhtaasti mekaaninen säätö pumpun kannesta?
                                                          Siinähän se kai menisi samalla, kun ajoituksen säätää..

                                                          EDIT:

                                                          melkein tekisi mieli mennä kiukuttelemaan paikalliseen VAG-huoltoon, jossa pumpun hihna vaihdettiin ja kävin vielä erikseen kerran tarkistuttamassa ajoituksen. Kunnossa kuulemma oli..
                                                          Viimeksi muokannut arto s; 6.12.2008, 17:23.

                                                          Comment


                                                          • Vag-comilla säätövara on hyvin pieni eli vasara käteen ;)

                                                            Comment


                                                            • voisko joku selittää mikä tämä iq on, ja mitä sen säätö aiheuttaa?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X