Crossfire, olikos nuo nyt hsd:n kärjet ku tuli? Toisaalla ollut puhetta, että bosion kärjet savuttaisi vähemmän ja voimaakin saisi enemmän. Tiedä sitten mikä on totuus.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAT koneen tehon lisäys.
Collapse
X
-
-
Juu, diesel-korjaamoista saa noita boschin pumppujen tiivistesarjoja. Mekaaniseen pumppuun ei ollut edes kallis täydellinen satsi.
Comment
-
Dieselkonttorilla näkyy ainakin olevan halpoja nuo sarjat, mutta jos stefasta tai jostain muualta saa ylimäärästä ilmaa, ni saattaapa sit ruveta lompakkoa V...amaan, Joensuussa tais sanoa 850€ huolto tiivisteineen(siinnä vaiheessa hävis taju), siis jos vie irtopumpun, irrotus ja asennus siihen päälle. Ja jos vertaa että ruotsista saa purkaamolta koneen syöttöpumppuineen päivineen n.650€
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jamietti Näytä viestiHammeroitu pumpun kantta vähän liikaa? Voi löytyä kohdistusmerkkejä jos moista harrastettu. Onko varma tieto lastusta?
Pitänee vkl perehtyä tarkemmin.
Comment
-
Onkos kukaan kokeillu Audiin ahtomodia väsätä? Volvolandiassa semmosia laitelleet. Tuolla systeemillä mikä mulla nyt on, tahtoo ahdot karata pikkasen liian ylos isolla vaihteettl vedättäessä.
Tommoset ohjeet sieltä löyty--->
"Ahtopaineanturissa on kolme johtoa. Kytke keltaharmaan ja keltamusta väliin potikka 10 kohm samallalailla kuin everyssä. Lähde tiputtamaan vastusta, kunnes pääset haluttuun maksimiahtoon. Vikakoodit ei syty ellet vedä hirveän lähelle 0:aa tuota potikkaa. Itsellä antoi 4000 ohm:issa 3-vaihteella 1.4 ja 5-vaihteella 1.5 bar. 2000 ohmilla 3-vaihteella 1.5 bar. Muista lisätä syöttöä evry-modilla"
Comment
-
-
-
Joo, laittelinpa eilen potikan. Audin anturin piuhojen värit on vähä eri, musta-keltaseen tulee muistaakseni käyttöjännite joten se pitää jättää rauhaan. Asia on kuitenkin helppo todeta kun nyppää piuhan irti, kytkee virrat päälle ja mittaa. Täytyy varmaan kohta lähteä metsästämään ahtopainemittarille t-haaraa että pääsee todentamaan vaikutuksen. Ruuvasin eilen potikan n. puoleen väliin ja ihan raikkaasti tuntuis vetävän rajottajalle saakka. :)
Comment
-
-
-
Mustaa, ihan normi tuubi kamaa. Menee alkuperäselle paikalle mutta turbon laippa on vaan eri kulmassa kun originaalissa.
Ahdin on Holset he221w, pakopesänä 6 tai 8,5 tällä erää mutta kutosella kokeillaan ensin. 7 pesäkin löytyy mutta ei itseltä, katotaan sitä sitte tarpeen mukaan. Kompura on 43mm ja turbiini 45mm.
Comment
-
Ahtopaineensäätimen piuhojen värit on keltainen/musta jännite
keltainen/valkoinen ja ruskea/valkoinen väliin tuo potikka 5 tai 10k ohmia.
Ahtopaineetkaan ei enää noussu 1.7bariin.
Esiasetuksena säätelin 3000ohmia, joka oli pikkasen liian vähän, joku 4000ohmia voi olla aika sopiva tuonne 1.4bar tietämille.
Comment
-
Tehon tuplaus olis nyt ensin mielessä mutta katotaan nyt mitä tosta saadaan aikaseksi! Turbo on tuli maksaan 900€+toinen pakopesä 200€, yksityiseltä! Taitaa mennä softan muokkaus kevääseen kun alkaa kadut sulaan tai sitten jo piakkoinkin jos työt antavat myöten.
Voi olla että tuosta profiilin autosta tulee osien luovuttaja jos sattuis löytyyn samanlainen mutta q!
Comment
-
Piru vie. Melkein tarvitsisi (kannataa) laittaa uusiksi ainakin pakosarja ja DP samalla, jos puhkun vaihtoon lähtee. Turbojahan saa kaupasta, mutta pakosarjaa ja DP:ia on vähän vähemmän liikkeellä.
Ja sitten on tietty tuo turbon valinnan vaikeus. Kerro retulainen heti, kun on koeajot tehty. Ei taida 1500€ ihan riittää noihin osiin, mutta alle 2k€ voisi olla realistinen?
Iski nimittäin ihan kauhea tehokuume! On toki tehnyt tuloaan jo hetken.. =)
Comment
-
Eräästä 2.5tdi Volvosta oli penkitetty kuulemma 281hv ja 594Nm ilman savua he221w + DSS Ultime 2 kombinaatiolla. Tehojen tuplaus on siis hyvinkin realistinen tavoite.
Comment
-
Kerron kun osat kiinni! Uutta cuulerian en nyt viellä tässä vaiheessa laita mutta sekin tulee ajallaan. Viikon kuluttua todennäköisesti pitäs alottaa purkaminen, tai oikeestaan heti kun löydän pikku-siskolle auton jota voin käyttää remontin ajan.
Viellä vaan jännittää onko kansi halki kun vettä häviää mystisesti pari litraa viikossa, putken päässä ei haise, ei jätä lätäkköä eikä vuoda kabiinin puolellekkaan.
Viime talvena tuo ahdin olisi fin-turbolla maksanut about 1250€
Olen tuota samaa volvo projektia seurannut ja lukemat näyttävät varsin mukavilta. Valmistuessaa mulla on melkein sama kokoonpano mutta pienemmillä suuttimilla!
Tuo volvo on muuten vakio valusarjalla. Kyllä tuohon audinkin valusarjaan tuon olisi saanut kiinni mutta kompura kotelo olisi tullut aika lähelle runko-aisaa ja pakoputken lähtö taas aivan kiinni moottorin kannatin kumiin. Mulla on kuvat tuosta vakiosarjaan sovituksestakin jos joku haluaa nähdä!
Comment
-
+nokka +softa +putkisto tehty. Softa lienee Karalalta. Ultime 2 toiminut ainakin tuossa, samoin allekirjoittaneen kombinaatiossa. Suosittelen, varsinkin jos vertaa siihen toiseen. Taisi tulla tuonkin volverinen tuloksissa eroa suuttimien valilla. Laittakaas nyt prkl ne viispyttyset tulille...
Comment
-
Bosio race2:sta vaihto DS Ultime 2:siin oli tuottanu vollessa +30hp ja läpi veto alueen 50-100nm enemmän. Kokeillaan nyt ensin noilla suttimilla eli bosion "pikku racet" 764pp2, pitäs riitttää johki 50-55hp/sylinteri.
Comment
-
tossa toimisi myös Garretista tehty versio ja saattaisi tilojen kannalta olla jopa hyväkin vaihtoehto. Verrattuna He221w versioon 7 pesällä, olisi Garrett hieman ylävireisempi, mutta maksimitehojen etsijälle kuin myös lapun tuijottajille ihanempi. Ajokäytöksestä en osaa vielä sanoa. Kun kerran on se hx25 (8.5) pesä käytössä, niin kokeilethan sitäkin? Volvossa ainakin äänet on semmoset, ettei jää epäselväksi tehon läsnäolo.
Comment
Comment