Laakerit ja tiivisteet kai. En ite ole kysynnyt hintaa kaveri vaan sano, no sillä voi olla jotain alennuksia, kun huollattaa niitä paljon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAT koneen tehon lisäys.
Collapse
X
-
Kyllä on taidettu Pasia vedättää, ei se tuplia pyöri!
Tuossa aiemmin laitoin linkin mistä selviää noiden ahtimien siipien erot mitoissa, pesistä ei ollut tietoa! Eipä nuo kauheen helposti tunnu kulahtavan, omalla ajettu juurikin kohta 380tkm ja väljästä ei tietoakaan.
Comment
-
Tuota mieltä minälin olin ettei se nyt ihan niinkovaa voi pyöriä. Mulla tuntus vaan tuo turbolta tuleva öljyn määrä olevan jonkin verran isompi kuin mitä pitäs. Toisaalta eipähän tuon coolerille menevän letkun kuulusi vuotaa yhtään. Tuossa samalla voi todetä oisko se kylmänä nykiminen ja tehon puute just tuossa 1900-2200 kierroksen paikkeilla turbosta johtuva. Kun savu joka putkesta tulee on kuulemma melko sinistä. Ite se on hankala ollu todetä, kun ikkunat mustat ja peilit siniset :D
Comment
-
jaaha, sit loppu ihmettely et milläs tehoa lisää...
Kävin sitten tänään yhden "jampan" luona ku tekee kartat uusiksi, aikaa meni kaikenkaikkiaan noin 2 tuntia ja kyllä nyt laulaa Aatu :D
Kun olin menossa pajalle niin auto oli ihan vakio, eli 115hv ja ??Nm mitä se vakio vääntö sitten onkin...
Mutta auto toimi tosiaan niin että kun 5.s vaihteella ajeli noin 100km/h ja oli hiukankin ylämäkeä niin ahdot mittarin mukaan 0.2bar, kaasu pohjaan niin mitään ei tapahtunut... Ahdot pysyi 0.2 bar ja vauhti ei kasvanut mihinkään.
No nyt on kartta tehty kaasun, ilman, syötön ja ahtojen osalta uusiksi.
Voi sanoa että eroa on kun yöllä ja päivällä...
Nyt kakkosella kun heität kaasun pohjaan niin lähtee nastat renkaista ja rekan ohi kiihdytys 80km/h -> oho ..... 140km/h mittarissa :D
Ainut ongelma vaan oli että pakopaineet kasvaa sen verran että pitkällä vedolla kun päästää kierrokset tuonne 4000rpm niin ahdot nousevat 1.5bar:iin. Itseäni tuo ei haittaa mutta kartalla ei saa tuota korjattua..
Ja koko lysti on sen verran halpaa että nyt voi kaikki evryt ja psi:t heittää roskikseen :D :D
Laskennallinen väännön lisäys on nyt maksimi kohdassa noin 30%
Comment
-
-
Mulla on tarkoitus nyt kohtapuolin teettää tuohon omaan lastu, mutta vielä se on ollut turhaa, kun nuo tiet on jäässä. Sen verran aiheeseen tutustuin, että tinaus hommiks menee. Sitten pitänee kyllä käydä jossain penkittämässä tuo. Pääsee nyt jo ihan mukavasti rekoista ohi noilla pikku muutoksilla, mitä olen tehny, ja ööö nastat hävis jo aikaa sitten. Nyt vielä ahkerasti tarkkailtava tuota postilootaa, josko sinne tulisi kohta mutkarautaa. Ja joo, paineet välillä vedättäessä 1.5 ja välillä 0.9. jossain jotain häikkää.
Comment
-
Eiköhän se ahdin kestä kun sillä ei kuitenkaan ajella nappi laudassa koko ajan, ahdot ei tainnu alakierroksilla karkailla mihinkään.
Ainut ongelma vaan oli että pakopaineet kasvaa sen verran että pitkällä vedolla kun päästää kierrokset tuonne 4000rpm niin ahdot nousevat 1.5bar:iin.
Comment
-
juu siis ei ne ahdot karkaa mihinkän muutakun pitkässä vedätyksessä, sillon mennään tuonne 1.5bar, muuten pysyy ihan aisoissa. Ja tosiaan ei sillä nyt jatkuvaan talla pohjassa mennä...
Ja edellisessä VAG diisselissä mulla oli ahdot piikissä joku 1.8 ja "normaali" ajossakin 1-1.5bar, eipä siitä ainakaan ahdin sanonut sopimustaan irti..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Putko Näytä viestihukkaporttihan tuossa käy ahdistamaan, onko sitä mahdillosta portata?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viestiNo eikun mutka vaihtoon. Olisi mielenkiintoista tietää, mihin asti vakiosuuttimissa riittää hönkä vakiopumpulla. kenelläkään tietoa? Sama juttu tietysti AEL:n suuttimille..
Comment
-
yksi ropari täältäsuunnalta, en tiedä kuinka innostunut hän on yhteystietojaan jakamaan mutta minulta ne saapi vaikka PM:änä.
Ja kyllä se tekee niitä ihan sopivaan hintaan, mutta eipä oo ainakaan itse halunnut itseään missään suoraan mainostaa.
Eli hinta riippu siitä montako kertaa joudutaan muokkaamaan, otetaanko uudet vai vanhat piirit jne jne.. mutta pyörii siinä 200-250?
Comment
-
Pitäs itelläkki alkaa vähän puuhailemaan lisää tehoa tuosta omasta AEL:sta. Ilmeisesti samat keinot pätee mitä tohon aatuunki. Lastun oon käyny laittamassa ja vp:hän se rupes jurraamaan. Pitäski ruveta laittaa jämäkämpää tilalle. Onko tuo vp+kytkin mimmonen operaatio vaihtaa?
Pitäis sen lisäksi varmaan aluksi putsata katti ja vaihtaa takapönttö ja suuttimet...
Comment
-
Viime öisten kokemusten perusteella suosittelisin melkein koko putkiston muokkausta. Omasta pajahti DP poikki vähän ennen katalysaattoria ja ohhoh kun jaksaa vetää yläkierroksilla paremmin. Katalysaattori on toki vielä putsaamatta, joten sen vaikutusta asiaan on vaikea sanoa (onko tukossa vai ei), mutta laittoi ainakin minut harkitsemaan koko putken teettämistä.
Lisäksi minulle on jäänyt kuva, että vakio turbo kannattaisi vaihtaa tuoreempaan. Ilmeisesti vakiosuuttimillakin (AEL) pääsee pidemmälle, kuin mihin tuo K14 kykenee.
Ilmeisesti lastu on jonkin sortin bulkki-softalla varustettu lutikka, kun vp:n on saanut kolkottamaan? Oletko penkittänyt? Käppyrät kiinnostaisivat..
Comment
-
C4 100 R5 TDI:n kova VP(046 105 271F ) ja SRE asetelma vakio levyllä niin 600Nm kokeneempien mukaan voisi kestää ja SRE massalevyllä tai sintterillä sitten viellä enemmän!
Heivaa ilmanputsarin v%&¤uun ja tekee kokonaan uuden sarjan. Tuolla tapaa olen nähnyt tehtävän, sitä en sitten tiedä onko tämän suorittaneilla enää MAFfia käytössä, tuskimpa!
Mutta jos tuon MAFfin heivaa mäkeen niin eikös tuohon saa tehtyä ohjelman mikä ei tartte sitä ja olikos se niin bensa vehkeissä ainakin että maffi korvattiin ilmalämpöanturilla?
Jos miettii ihan vakio diisseliin. Toisessa MAFfi ja toisessa MAFfi poistettu ja muokattu ohjelmaa jotta toimisi "normaalisti" ollen samantehoinen kuin MAFfillinen niin mitä eroa noilla olisi esim toiminnallisesti, kulutus, käyttö mukavuus ja yms?
Comment
-
Eikös ton MAF systeemin saa kokonaan MAP pohjaiseksi ohjelmalla? Ahtopaineen mukaan säätyvä syöttö eikä imetyn ilman mukaan..
Ite oon sen verran huono tekeen pakosarjoja, et kukahan niitä väsäilisi suht edullisesti? Laipan pystyn kyllä teetättämään ihan ite mut muuten.. Toi turbon siirto ilmanputsarin tilalle olis ihan hyvä idea mikä on käynyt mielessä!Viimeksi muokannut tarzi90; 13.4.2009, 20:09.
Comment
-
Kävisiköhän 5-pyttyisen tärpätti-turbon pakosarja tämän lohkon kylkeen? Niitä olisi ainakin valmiina, eli ei tarvisi välttämättä ruveta keksimään pyörää uudestaan. Miten mitoitus toimii dieselissä, on sitten oma lukunsa.
Syötön ohjauksen pystyy kuulemma muuttamaan paineperusteiseksi. Lämpötilatieto näissä pitäisi tulla erikseen kuulerin kupeesta. Ainakin kuvien mukaan A6 ympäristössä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LM Näytä viestiJos tarvitsee saada se vanha läpällinen-MAF heivattua konehuoneesta + tilalle ahtopaine-ohjauksella(MAP) syötön säätö,
mä pystyn sellaisen toteuttamaan.
Comment
Comment