se on todella helppo laittaa. letku poikki ja säädin väliin sit kierros auki vaik ja testaamaan
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AAT koneen tehon lisäys.
Collapse
X
-
Laita Tuomas sen ahtimes tyyppikilvestä kaikki numerot tänne! Olis kyllä ittelläkin tuo numero mutta vi%&umainen mennä pellin alta kattoon!
K14 kahdella eri kompuralla ja kahdella eri pako siivellä!
K16 kolmella eri kompuralla ja kolmella eri pako siivellä!
Tämän lainaamani kannettoman kataloogin mukaan K16 on lähes poikkeuksetta isommilla siivillä!
Comment
-
haen sen huomenna vasta niin sit voin laittaa ne numerot. orkkis turbokin jäi koululle. otan huomenna molemmat mukaan niin laittelen numerot niin jos viitsisit katsoa että mikä tilanne on.
toi on siis volvosta. 2.5tdi s70
dieselvante sivuilta katsoin. ton mukaan volvossa on kkk k14-2. vagissa on kkk k14 eikä muuta
siis k16 isommilla siivillä vaikka vähemmän tehokkaassa koneessa? :O mikä kiikastaa?Viimeksi muokannut tarzi90; 20.1.2009, 21:47.
Comment
-
Koteloista tämä repaleinen opus ei kerro mitään, vain pyörien ja akselin mitat ja varaosanumerot kaikkiin keskiön osiin.
Comment
-
minkä kokosilla siivillä tuota k14 on suunnilleen?
holysmokella puhuttiin jopa 44/50 koosta tuossa k14-2 turbossa, joka on mm. sprinterissä
http://www.holysmoke.fi/forum/viewto...839357b674fe7d
uskoo kuka uskoo..
Comment
-
Löysin netistäkin noi k14/k16 ropellien mitat, ei ihan samoja kun tässä kataloogissa mutta erot parissa ropellissa vain muutamia kymppejä!
Selaa siittä, paljon kattavampi kun tää opus!
http://www.melett.com/turbo-parts-ca...KK-k14-k16.pdf
Comment
-
on se pieni tiedetään. mut en nyt tähän hätään löydä toista. joskus kesällä laitan jonkun miehekkään ahtimen kiinni..
luulisi että tuon 140hp turbo olis parempi ku 115hp koneisen...
testaamallahan se selviää. täytyy laittaa tuo kiinni ja paineet kohilleen ja penkkiin
http://www.dieselkontor.de/index.php...sort=2a&page=2
noihan taitaa käydä AEL suuttimiin? minkä kokoiset kannattaa ottaa? tehoa tarkotus ottaa n. 170heppaa tai pikkusen yli, toisella ahtimella päälle 200hepoa...
http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=2800
onko noi vakio suuttimet?Viimeksi muokannut tarzi90; 21.1.2009, 22:24.
Comment
-
Jos tavoitteena on 170-200hv ni kannattaa saman tien laittaa Race520 suuttimet tai vastaavat. Putkisto kannattaa muokata paremmin virtaavaksi. Viimeinen vaimennin ainakin vaihtoon. Katin virtaavuus kannattaa myös tarkistaa. Lopuksi tietenkin kunnon säätö penkissä ammattilaisen toimesta eli customlastu esim Karalalta. Noilla eväillä pääset jo 200hv lukemiin. Jos nälkä kasvaa syödessä ni ffp:n puolella on hyviä neuvoja diesel osiossa.
Comment
-
Myös holysmokella oli raceja, ja kun numeron tietäis vois olla tuollakin
http://www.dieselkontor.de/index.php?cPath=22_28_117
Jeps, sivulta 2 löytyy
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ross-TechValid Login codes can be found in the Factory Repair Manual for your car. If the label file for the controller contains suggestions, they may appear in a balloon.
Balloons: VAG-COM can show Login "charts" when appropriate information is available in a Label File for the control module in question. The balloon will appear when the mouse cursor is hovered over the Enter Login Code field.
Comment
-
Noisssa suuttimissa on jonkinverran laatu/kestävyys eroja.
Aidot racet on on säilyttäneet avautumispaineet kohdilleen pidemmässäkin käytössä.
Ultimet samoin jos on eka kaikki suuttimet olleet kunnollisia mitä on tullut.
Kiinan kopioita en kyllä ole uskaltanut mihinkään laittaa kun kaverit on niitä testailleet....
Comment
-
--------
tarzi90:tekeekö noilla mitään? onko noi niitä "kiina" mallia?
mitkä noista kannattais laittaa?
soitin tonne Karjalaiselle ja kirosi alimpaan.. no johonkin kuitenkin..
ja 650 euroo oli suuttimet asennettuna. hah.
------------------------
Miksi se kirosi? Eikös sillä omassaan (VW 2.5TDI) ole ne paikallaan ja ainakin minulle sanoi että tehoa tuli lisää eikä savuta enempää jne.
Ei se tosin kovin hanakasti niitä yrittänytkään myydä, joten olisiko sitten ajatellut saavutetun hyödyn olevan melko vähäinen.
650€. Onko se paljon? Kärkiä vissiin saa ~70e/kpl (350€). Eli sitten johonkin jäisi vielä se ~300€. Suuttimet irti - suuttimien purku - uudet kärjet paikalleen - suuttimien säätö - suuttimet kiinni. Meneekö tuon noin suoraviivaisesti vai onko esim. säätämisessä paljon työtä? AutoDatan Repair Times -kohdasta katsoin että suuttimille oli laitettu 1,3 tuntia työajaksi. Eli tarkoittaa ilmeisesti vanhat irti-uudet paikalleen?Viimeksi muokannut Rusty; 23.1.2009, 16:03.
Comment
-
-----------------------------------------------------------------------
Rusty: Miksi se kirosi? Eikös sillä omassaan (VW 2.5TDI) ole ne paikallaan ja ainakin minulle sanoi että tehoa tuli lisää eikä savuta enempää jne.
Ei se tosin kovin hanakasti niitä yrittänytkään myydä, joten olisiko sitten ajatellut saavutetun hyödyn olevan melko vähäinen.
650?. Onko se paljon? Kärkiä vissiin saa ~70e/kpl (350?). Vai miten nuo menee
--------------------------------------------------------------------
sanoi vaan ettei ole pitkälläkään tikulla koskenut niihin. kuulemma niin hirveästi eroa per suutin.. ite ajattelin kokeilla kiina kamppeilla..
no eihän se periaattees ole, mut koululla on onneks dieselvehkeet niin siellä saa paineet säädettyä.
Comment
Comment