Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAT koneen tehon lisäys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • nämä arvot pätee myös ael koneeseen.

    PAITSI täyskiihdytys

    Injection quantity limitation on account of engine speed (torque limitation): 43 ... 46 mg/S: OK
    ▪ Less than 43 mg/S: Engine speed too high or too low
    ▪ Greater than 46 mg/S: Increased injection quantity due to tuning





    Desired injection quantity (accelerator pedal position): at least 48 mg/S OK
    ▪ Less than 48 mg/S:
    ▪ Accelerator pedal not floored.
    ▪ Accelerator position sender -G79 incorrectly set or defective - check accelerator pedal sender -G79 => Page 23-124

    niinjoo. nyt on bleed-vena kiinni, kaverilta otan teollisuuspainemittarin huomenna lainaan ja säädän paineet sinne 1.3 max. eli n. 1.1-1.3(4). en säädä vielä iq:ta tod.näk. voin raportoida miten käy!

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja Putko Näytä viesti
      Omassa tuo savukartta on disabloitu kun ei ole koko maffia kiinni eli tuo ahto/syöttökartta kiinnostais kovasti....
      Disabloitu vetämällä savukartta ja EGR tappiin, muutettu softasta ne pari single valueta siten ettei MAFia diagnosoida, vai otettu softa MAPillisesta autosta?

      Comment


        Vai diodi asennettuna..

        Comment


        • no eihän savukarttaa silloin ole disabloitu? :)
          Sen voi ottaa pois käytöstä ihan softatasollakin, toki. Ei tosin kaikkein helpoin muutos tiettyihin ECUihin.

          Comment


            No, eipä sillä sitten enää savutuksen_rajoittamisen kanssa ole juurikaan virkaa, valtaosa kartasta toimettomana.
            (Putkon tapauksessa voisi olettaa, että myös karttoihin on kajottu)

            Omaan korvaan tuo diodi kyllä kuulostaisi mekaanista pumppua heikommalta viritykseltä. :)

            -----
            Mutta, jotta osuisi edes välillisesti topicin aiheeseen:
            Mitäs meinaat siitä 8bit tdi savukartta/map?

            Comment


            • Mites se on tuon Vag-Comin kanssa IQ:n säätäminen loppujen lopuksi? Tarvitseeko sen LOGIN-koodin tms. PIN-numeroa?

              Comment


                Muistaakseni en saanut omasta A6:sta säädettyä Vag-comilla, kun ei löytynyt toimivaa Login-koodia.
                Vaihtoehdoksi jää sitten pumpun yläosan liikuttelu, tai ehkä evry-mod.

                Comment


                • minkä helvetin takia ahdot ei noussut eikä laskenut kun laitoin n75--> hukkaportti väliseen putkeen bleedin käytin auki ja kiinni ja siinä välillä mut aina 0.95?????

                  mihin väliin se kuuluu tunkea????

                  Comment


                  • ECU:lle menevään letkuun

                    Comment


                      Laita MAPin ja imusarjan väliin!

                      mikko vaan on nopee!
                      Viimeksi muokannut retulainen; 11.12.2008, 18:49. Perustelu: lisäys

                      Comment


                      • noni:D:D

                        tajusin ton oikeastaan heti kun kirjotinkin ton

                        nyt on 1.2 -1.4 paineet

                        makeeta

                        iq on 2

                        mut voimaa sais olla enemmän. nyt ehkä tiedossa yks 300td ahdin, sillä vois potkia!!!

                        osaako tohon enää muuta tehdä? ahtimen vaihdon lisäksi...
                        Viimeksi muokannut tarzi90; 11.12.2008, 23:20.

                        Comment


                          IQ näytti olevan tosiaan sen 3.1, eikä sitä Ross-Techin ohjeilla saanut säädetyksi (Adaption->Chanel 1->Not available).


                          Measuring Blocksin ryhmässä 5 näkyy toinen IQ-arvo. Sille en löytänyt nimeä. Arvona seisoi 16.

                          Comment


                          • naputtaa sitä kantta vaan. helposti säätyi itellä.

                            Comment


                              Nyrkkisääntö lienee, että hammerilla ensin ja Vag-comilla hienosäätö. Henk. koht. olen ymmärtänyt, että jos rauta ei ole mekaanisesti oikealla tontilla, ei sitä softalla saa sinne pakotettua.

                              Comment


                                Tiedä raaskiiko tuohon edes koskea, jos speksi on 2,5 ja tuo on karvan yli 3. Voishan tuota kai kokeillakin.

                                Comment


                                • sunnuntaina tulee mb 300td w123 ahdin.

                                  speksejä:

                                  pako46 imu40

                                  kkk2 53261017096
                                  GGGNICr20.2

                                  onkohan hyvä ahdin tuohon?

                                  Comment


                                    Ihan hatusta vedän, mutta mitähän vuosikertaa mahtaa kkk olla? Noissahan on mm. 42mm ja turbiini 45mm, eikä kaikki ihan suoraan mene kiinni.

                                    Comment


                                    • ei sen suoraan tarttekkaan mennä kii

                                      w123 korisesta on

                                      Comment


                                      • nyt olis se w123 turbo. on aika jättimäisen kokoinen:D

                                        mut ongelma:

                                        jos laittaa vakiosti pakosarjaan kii, öljylähdöt on sivuille, eikös paluun pitäs olla suoraan alaspäin? miten se kannattais siis laittaa, kääntää se ylös vai uskaltaako jättää sivulle?

                                        eikös vakio turbo tullut pakosarjasta tulipeltiin päin vai mites se oli?

                                        Comment


                                          "eikös vakio turbo tullut pakosarjasta tulipeltiin päin vai mites se oli? "

                                          Siis mitä? kone pitkittäin, pakosarja imusarjan alla, turbo nokasta katsoen 2. pytyn kohdalla, pakoputken pää auton perässä vasemmalla!?

                                          Sinne ei sitten mikään iso ahdin sovi vakisarjaan kiinnitettynä ja viellä huonommin jos adapterilaipalla laittaa, tulee runko-aisa vastaan!
                                          Kyllähän sen keskiön pitäisi olla niin että öljyn paluu on alaspäin, kyllä sitä pyöritettyä saa.

                                          Comment


                                          • oho siis piti kirjoittaa RUNKOpeltiin:D:D kiva ajatuskatkos..

                                            voihan tuo tehdä tiukkaa, pitää soveltaa kyllä... tuo hukkis tulee runkoaisaa kohti. uskaltaako tota pyörittää ihan miten vaan??

                                            on tosi iso tuo ahdin :S mitenköhän viiveen kans käy..

                                            joo nyt on turbo vähän tutkittu ja välyksetön on, siivissä ei myöskään vikaa. on tossa isommat kotelot kun vakiossa, siivet myös isommat. saa nähä miten ton kans käy..

                                            siinä kuvia :





                                            Viimeksi muokannut tarzi90; 14.12.2008, 19:15.

                                            Comment


                                            • Millä siivillä tuo on ja millaiseen painesuhteeseen pystyy?

                                              Comment


                                              • en omista työntömittaa täällä kämpillä, mut edellinen omistaja puhui

                                                pako46 imu40
                                                5326=5790
                                                h= (halkaisijamerkki) 61,2 lukee kompressorikotelon takana, tiedä sit mitä tarkottaa...
                                                mittaan huomenna töissä

                                                mut näyttäs oikeesti isommalta.. en tarkempia speksejä tiedä..

                                                oisko kellään mitään tietoa?

                                                luulis että n.1.3 bar paineilla pääsis lähemmäs 180 heppaa jos muuten kaikki kunnossa..
                                                tekee vaan tiukkaa sopiiko, mitä nyt nopeasti mittaili yläpuolelta, mut pitäs just ja just mahtua.
                                                Viimeksi muokannut tarzi90; 14.12.2008, 20:25.

                                                Comment


                                                • ainiin joo piti vielä kysyä.

                                                  onko välijäähyltä n75 venalle menevä ohut paineletku hyvä paikka asentaa ahtomittari? näkeekö sieltä oikean paineen? kun säädin on siinä imusarjasta lähtevässä letkussa, ei toiminut mittari sen kanssa yhdessä..

                                                  Comment


                                                    Kummalla puolella sädintä mittaria kokeilit?
                                                    Ei sen mittarin toiminnalle pitäs olla mitään estettä kun sen vaan laittaa imusarjan ja sen säätimen väliin, sama painehan siellä letkussa on kun imusarjassakin.

                                                    Tai poraat imusarjan päälle reijän ja siihen sitten kierre ja nippa, näin tein itelle. Vaatii kyllä imusarjan pois oton mutta samallahan on sitten enempi tilaa sovitella uutta ahdinta kun ei ole ylimääräsiä hiluja tiellä ja voi poistaa ylimääräset karstatkin samalla.

                                                    Mikäs laippa tuossa mutkassa on?
                                                    Viimeksi muokannut retulainen; 14.12.2008, 22:07. Perustelu: lisäys

                                                    Comment


                                                    • laitoinkin imusarjan ja säätimen väliin, ei ihme kyllä toiminut. ihmettelin syvästi asiaa. heti kun vaihdoin takas tuohon nykyiseen alkoi heti toimiin.
                                                      poraan imusarjaan nipan kun sen kuitenkin otan irti kun turbon vaihdan ens vuoden puolella.

                                                      nopeasti mittasin (ilmanputsarikotelo pois yms) niin pitäs just ja just mahtua. ja on kyllä huomattavan paljon isompi ku vakio ahdin :D

                                                      4-pulttinen laippa, aika lähellä kkk k16 laippaa, ellei jopa sama. mittaan huomenna töissä siipien koot ja laipan jaon.

                                                      millähän sais helpoiten painevoitelun järjestettyä?teräspunosletkulla, ja tuossahan turbossa on laipallinen öljyn tulo, siihen tekis kierteen ja sopivan nipan letkun päähän? vakio öljyputkea tuskin voi käyttää..?

                                                      SIIPIEN KOKO imu 40 pako 46. onko hyvä?
                                                      Viimeksi muokannut tarzi90; 15.12.2008, 16:00.

                                                      Comment


                                                      • hyvin pelaa noillakin ahdoilla. nyt on 1,7bar maksimi (n. 3000-3200rpm)

                                                        ton mesen turbon laitan joulun jälkee ja sit penkkii ;)

                                                        Comment


                                                          Varmaan pelaa, mutta kuinka kauan? Mitähän mahtaa pakopaineet olla?

                                                          Loppuiko muuten savutus?

                                                          Comment


                                                          • Eikös nyt kannattais ensiks kuitenkin laitella se syöttöpumppu siihen kuntoon että soppaa tulee? Nestepäät sun muut kohilleen, ennen kuin isompaa turboa.

                                                            Comment


                                                            • race suutinkärjet tulee ja syötöt on säädetty ylös.

                                                              noo pidän sitä 1.5bar paineita normisti nyt. onhan tuo uus ahdin tuossa niin ei haittaa jos porsii. kokeilen miten kkk kestää:D

                                                              savutus loppui hyvinkin pitkälti. ainoastaan silloin kun alkaa syöttämään n. 2000rpm niin pölläyttää vähän.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X