Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akselin etsintää

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Nokka-akselin etsintää

Viitsisikös joku vähän valaista näitä headerin kulkineeseen liittyviä tunnistustietoja ja sitten edelleen oikeiden nokka-akseleiden valkkaamista.

Eli tuollaiseen -02 vuoden AKE dieseliin alkaa olla ajankohtaista pujottaa nokkasatsi samalla kun alkaa tulla remminvaihto
    ajankohtaiseksi. Nyt vaan pitäisi olla pokkaa tilata tuo satsi Saksanmaalta, mutta kun en pääse selvyyteen mitkä osat
    kuuluu tähän armon kulkineeseen.

Tuollaista satsia olin jo tilaamassa, mutta nyt sitten vaivaa, että meneekö oikein:
    http://cgi.ebay.de/Nockenwelle-Satz-...QQcmdZViewItem

Eli jos tämän mun kulkineen sarjanumero alkaa WAUZZ 4B53 N010 xxxxxx ja valmistuspäiväksi on ilmoitettu 18.7.2002
    niin onkos tämä nyt sitten tuolla linkissä mainittu (4B,C5) version AKE-kone.
    (Saksankurssia: Tarkoittaako baujhar 02:00, että valmistettu ennen vai jälkeen tammikuu 2002)

Tai toisinsanottuna onko tällainen akselisarja OK tuohon masiinaan:
    059109021 Q
    059109022 BC
    059109021 BQ
    059109022 P

Kaikki oli hyvin kunnes menin lukemaan / vertaamaan osia tuonne:
    vagcat-osaluetteloon (vaatii rekisteröitymisen)
    http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6/...64/49/3417533/

Nyt sieltä katsoen näyttäisi, että nämä akselit kuuluisivat 4B-4 versioon ja
    4B-5 versiolle olisi eri akselit, eli nuo loppukirjaimet vaihtuu tuossa ??
    Olenko oikeilla jäljillä?

Selittäkääs nyt tumpulalle mitä nämä eri version ilmoitus tavat on
    (valmistenumero vs. 4B, C5, 4B-4, 4B-5 jne.) niin eiköhän tämä joskus vielä ala oijeta.

Noihin 4B-numerokoodeihin en osaa sanoa, mutta tuo nokkasarja on varmuudella AKE:eesi ihan oikea. Nokka-akseleita on AKE:een montaa eri tyyppiä, mutta kyseessä on "evoluutio", jossa alunperin vanhemmissa vuosimalleissa käytettyjä nokkia on päivitetty "paremmiksi". Kunhan sulla on konetyyppi tuo AKE, niin nuo sopii paikoilleen. Ne B-alkuiset moottorithan on rullanokilla, ja niissä on eri nokka-akselit.

Nuo mainitsemasi nokka-akselien osanumerot on "uusinta mallia". Mutta mitä todennäköisimmin saat tuolta eBaystä "tarvikenokat", joiden valmistaja ainakin mun tapauksessa oli Camco-niminen, ihan laatutoimittaja. Eihän audi itse noita nokka-akseleita tee, mutta siitä ei voi olla satavarma onko nuo "tarvikenokat" samalta valmistajalta mistä Audin OEM-kama tällä hetkellä tulee.

Mitä sitä liikaa miettimään, ainakin itse tuumasin. Tuo noin tonnin osasarja on edullinen ja kaikki sen mukana tulleet pikkuheepelit oli täsmälleen samaa sorttia mitä Audin merkkitiskiltä. Mulla meni koneeseen ne Camcon nokat, ja on ainakin vielä 20tkm jälkeen nipussa ;=)

Comment

Nokista

Alkuperäinen kirjoittaja amakynen
      Tai toisinsanottuna onko tällainen akselisarja OK tuohon masiinaan:
      059109021 Q
      059109022 BC
      059109021 BQ
      059109022 P
      Täällä threadissa on ruodittu noita nokkien varaosanumeroita vs alustanumeroita. Noi numerot eivät matchaa uusimpiin.

Tuo vagcatin hinnasto on mielenkiintoinen... nokkien ja muiden himmeleiden hinta on yhteensä noin 1000 euroa.

Comment

Working...
      X