Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hehkut vai ilmavuoto syynä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hehkut vai ilmavuoto syynä?

    Käytin Audia paikallisella pajalla (ei merkki) huollossa, vaihtoivat samalla uudet hehkut. Nyt ei menaa lähteä käyntiin kylmänä ilman pidempää sahausta.
    Eka tuli mieleen että hekutulpat ovat jotain hitaampaa harkakiri-mallia, mutta korjaamon kaveri vakuutti ettei niissä ole eroa. Eilen tutkivat autoa jonkin aikaa, vaihtoivat lämpöanturin ja velottivat 70e. Kiva saada autoon uusia osia, mutta vika ei korjaantunut. Tänään oli yhtä kankiaa saada käyntiin.

    Vanhoja viestiä lukiessa tuli mieleen että jospa korjaamon jullit on saanu aikaan jonkun ilmavuodon jonnekkin... Milläs sen varmistas ?

    Vai onko olemassa nopeita ja hitaita hehkuja ?

  • #2
    "Vai onko olemassa nopeita ja hitaita hehkuja ?"

    On. Molemmilla on luonnollisesti erilainen ohjausrele. Jos hehkut ja rele eri sarjaa, ei toimi kunnolla.

    Ota hehkun tyyppi ylös, selvitä oikea releen tyyppi ja vertaa paikalla olevaan.

    Tämä kaikki on muiden vag -dieseleiden parissa opittua, ei konstruktiokohtaista tietoa.

    Comment


      #3
      Näillä keleillä terve kone lähtee käyntiin ilman hehkujakin. En siis syyttäisi hehkuja. En aivan ymmärtänyt että takkusiko käynnistäminen jo ennen hehkujen vaihtoa?
      Viimeksi muokannut irk; 19.10.2007, 09:21.

      Comment


      • #4
        Melko oleellinen kysymys: mitä muuta pajalla tehtiin hehkujen vaihdon lisäksi?

        Comment


        • #5
          Pitääpä kurkata konepellin alle ja kattoa miltä letkut näyttää. Jostain paluuletkusta ne puhu, olivat vaihtaneet jonkun pätkän. Ehkä meni munilleen...

          Comment


          • #6
            Polttoaineen paluuletku. Vuotaa ja vetää ilmaa.

            Comment


              #7
              Just. Eli ovat jättäneet ilmaamatta paluuletkun vaihdon jälkeen. No tuon pitäisi korjaantua kotikonsteillakin. Kaverin kanssa starttaat ja löysäät jonkun suuttimen mutteria vähän niin sitten lähtee käyntiin ja ilmatkin tuli samalla pois.

              Comment


              • #8
                Nyt tuossa tuon mystisen vian kanssa painin, samalla löyty vika tähän. Välillä auto on lähtnyt hyvin käyntiin, välillä ei. Nyt kun testasin tuleeko sieltä turbosta mitään, otin pois ahtoputken naftan suodattimen päältä.

                Suotimen kansi oli märkä, testasin onko letkut kiinni jolloin kuvan letku karoineen jäi käteen! Tainnu harakirikorjaamon pojat olla melkosen kovakourasia suodinta vaihtaessaan...

                Napautin karan takasin paikalleen, nyt starttaa nätisti.

                Comment

                Working...
                X