Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5tdi tehoja etsimässä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    AFB:ssä ei taida olla hukkaporttia, korjatkoon jos joku oikeasti muistaa. Säätyvät siivet hoitaa sen virkaa. Säätö voi tietty olla jumissa, jolloin painetta ei paljon synny kun se on aina vika-asennossa.

    Jonkun tiedon mukaan siipien säätöön ei paljon kannata koskea, liikkumisenhan voi tarkistaa helposti käsinkin tankoa liikuttelemalla. Voi sitä varmaan herkistellä ihan liikuttelemallakin. Nokea voi kertyä aika paljon, varsinainen putsaaminen on aika työlästä.

    Comment


    • #32
      Eikös tästä jo vedot ollu OK.
      Tuohon harmaaseen pilveen ja ravisteluun kylmäkäynnistyksen yhteydessä auttaa kun ruiskutuspumpun ajoitus on kohdallaan(!), hehkut sekä suuttimet kunnossa. Ennen pakkaskelejä ei hehkuilla oikein ole vielä minkäänlaista virkaa kunhan muut asiat ovat kunnossa.

      Comment


      • #33
        Tarkemmin ajateltuna en oo vieläkään varma onko nuo tehot täysin tallella. Kulku parani kyllä paljon MAFfin vaihdon jälkeen mutta en nyt tiiä onko vieläkään kunnossa.
        Paha sanoo kun ei oikein oo vertailupohjaa dieseleistä. Mut kaverin 1.9(vai 2.0?) TDI 130hp Octavia -07 on huomattavasti ripeemmän tuntunen.
        Tohon pölläyttelyyn katon nyt sen lämpömittarin kunnon mistä anto koodin ja jos ei auta vaihdan hehkut. Nyt kun on ollut +6 lämmintä niin ei pölläytä yhtään niin paljoa kuin kylmempinä aikoina joita vähän oli jo ja käy paljon paremmin käynnistyttyään.

        Comment


        • #34
          Nostetaas tätä esille taas välillä... Auto on seissy muutaman kuukauden ni ei oo ollu ajankohtasta mut nyt taas on.
          Tilanne on se et auto on edelleen nuhanen mut tarkennetaan oireita mitä nykyään on. Kiihtyvyys on huono, mut se vaihtelee et välillä koko kierrosalue on nuhasta ja välillä kiihtyy vähän ripeemmin mut päälle 3000rpm tulee joku taantumus et loppuu vedot ja loppu kierrosalue tuntuu väkisin vedättämiseltä.
          Sitten taas välillä kiihtyy kun pieni eläin. (noin niinku verrattuna miten se muuten kiihtyy)

          Tänään se teki sellasen että lähdin ajelee pihasta jossa se oli seisonut käynnissä joitakin minuutteja niin ei ottanut yli 2700 kierroksia vedättäessä eikä vapaallakaan. Sammutin auton noin minuutiksi ja kokeilin uudestaan niin toimi hyvin. Tosin nuhasesti. Siitä n.30km ajettua tuntu taas olevan elämänsä elossa. Sitten ajossa oli parin tunnin paussi jonka jälkeen ekat ~20km oli nuhanen mutta sitten rupesi taas liikkumaan.

          Ilmamassamittari oli siis ostettu jo uus syksyllä...
          Ideoita?

          Comment


            #35
            Mulla oli samaista vikaa, vaihdoin koneseen suodattimet ja ahtopaineen säätöventtiili
            (n75), sekä uudet öljyt (joilla tuskin on vaikutusta), niin alkoi taas herämään henkiin.
            Kyl näemmä kerran vuoteen kantse vaihtaa noi suodattimet ja öljyt vähintään. :)

            Comment


              #36
              Ehkä ilmansuodatin on niin vettynyt, ettei enää ota ilmaa kunnolla sen läpi. Tai MAF:ssa on vikaa (uudessakin), märkä suodin voi aiheuttaa MAF:n sekoamisen, jos ilmaa ei vaan tule tarpeeksi.

              Yli 3000 rpm:llä tuota konetta on turha käyttää.

              Huono lastutus tekee kyllä just tuollaista epämääräisen satunnaista käytöstä juuri kiihdytettäessä.

              Comment


                #37
                Miten niin yli 3000 turha käyttää? :) Tuohan on aika yläviritteinen kone. Huipputehotkin
                on tos 4000rpm kohdalla.

                Comment


                  #38
                  Jos se ei saa yksinkertasesti löpöä? Millasia noiden pumppuongelmat on ollu ylensä. Muistikuva, että se on noiden toinen ongelma-kohta nokka-akselien rinnalla.
                  Auttais varmaan kun sais testeriin kiinni ja kattois mitä tapahtuu esim ahtopaineille tms. Jospa se on yksinkertasesti turbon takkuamista?

                  Comment


                  • #39
                    Suodatin on kyllä vaihtokunnossa ja ostinkin jo uuden mut ostin vahingossa väärän kokosen. Pitää ostaa uus kun kerkeis. Öljyn vaihtokin on käsillä mut tuskin se mitään vaikuttaa. Tänään herkistelin sitä tankoa mikä sille ahtimelle menee mut ei se liiku kun 2-3milliä.. Paljonkahan sen pitäs liikkuu? Olikos se just toi n75 mistä tuo lyhyt tanko menee ahtimeen...?
                    Mikähän tuo pikku letku on joka menee ilmansuodatin koteloon n75:lta(jos tuo nyt se n75 on) jonkun mötikän kautta.
                    Se oli irti ja laitoin kiinni mut ei sekään mihinkään vaikuttanu.


                    Uskaltaskohan heittää ilman suodatinta pienen lenkin testimielessä?

                    Comment


                      #40
                      N75 on sähkösesti ohjattu alipainekello ja turbossa oleva on eri juttu.
                      Turbossa olevasta kellosta menee letku N75:een, johon tulee alipainepumpulta yksi letku ja yksi menee Eculle. Eli kolme letkua + piuha.
                      Vai onko V6:ssa aivan eri systeemi kuin 1.9 VNT vehkeissä?

                      Kyllä sen tangon pitäis liikkua enemmän kuin muutaman milli. En muista mitä omassa se liikku mutta varmasti enemmän kuin sentin.
                      Se voi olla kyllä jäykkä, että saa sen liikkumaan. Toisaalta jos se jumittaa niin vaatii se on liian jäykkä.

                      Ite en ajelis ilman suodatinta vaikka siellä MAF:lla varmasti on ehkä verkko estämässä isompia kappaleita. Silti tuo turbo ei kovin paljoa tartte kun ottaa kirjaimmellisesti siipiinsä.

                      Comment


                      • #41
                        Onko syy selvinyt minun autolla on ihan sama viika maf vaihtettu noin 4-5kk sitten ilma suadatin tänään mutta veto ei parantunut onko maf rikki taas?

                        tai onko alipainekellossa viika?mikä se alipainekello on ja missä se mottorissa sijaitseKIITOS
                        Viimeksi muokannut A6tonen; 22.3.2008, 12:17. Perustelu: viestit yhdistetty

                        Comment


                        • #42
                          Eipä oo. Vikakoodit luetutin tossa Miikalla ja siellä oli vaikka mitä kun oli akku joku aika sitten loppu ja joutu hinaamaan käyntiin ni jänniitteet oli niin lopussa. Luen tässä joku päivä uudestaan ni saa nähä mitä näyttää. Teen ahtovuototestin kun pääsen kotiin kuusamosta ja selvittelen asiaa lisää. Ahtopuolella se vika varsin on. Siipien säätötanko liikkuu hyvin pihdeillä mutt sormin sitä ei jaksa juurikaan liikuttaa. Vaihdan varmaan sen N75:sen kun etelään pääsen.

                          Comment


                          • #43
                            siipien säätöö,KUIN SITÄ TEHDÄN JA MISSÄ SE TANKO ON,VOIKO JOKU SELITTÄ MINULLE?KIITOS

                            Comment


                              #44
                              Säätötanko tulee turbon keskelle pyöreästä alipainerasiasta. EI kannata ruveta säätämään itse, ei onnistu. Jos se liikkuu niin kaikki kunnossa, jos ei liiku niin sitten pitää puhdistaa turbo.

                              Comment


                              • #45
                                Eskön Huomasin Iso Muovinen Putki Maf Issä Tuleva Putki Oli Rikki Juresta!(turbon Puolavella Oleva Juuri)en Saanut Sitä Kiini Uudestan Tarvitsen Uuden Putken Ja Se Oli Aika Rasvanen Onko Se Normali?mut Huomenna Täyty Kysy Missä Sais Se Putki Ja Katsso Tapahtuko Mitä?

                                Comment


                                  #46
                                  tähän tekstiin tarvii jo enigman dekoodamaan. :|

                                  Comment


                                    #47
                                    Siinäpä juttua budjettikorjaajan ahtoputkista. Alkuperäinen maksaa aivan sikana. Eli Etolasta haet Nurmi/Ivalo -putkea ja klemmarit.

                                    Comment


                                    • #48
                                      diffas:ole hyvä:HUOMASIN ÄSKEN,ETTÄ MAF STA TULEVA ISO MUOVINEN PUTKI OLI JUURESTA POIKKI,KIRISTÄJÄN KOHDALTA,TURBON PUOLELTA!SE OLI MYÖS AIKA RASVAINEN?EN SAANUT SITÄ ENÄÄ KIINNI EI OLE UUTTA PUTKEA!


                                      Jos voisit kirjotella jatkossa ilman caps lockia, niin olisi parempi
                                      Viimeksi muokannut Sleepy2; 24.3.2008, 18:20.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tänään pitäisi tulla uusi imuputki, hinta 54€. Sit nähdään oliko se vikaa siinä? Vikakoodeja oli tullut niin paljon että tämä putki sekoittanut koko järjestelmän, audi liikessä sanottu! Sit putki paikalla kirjoitan tulos. Putken tilasin audi liikestä, hinta oli se 54€.
                                        Viimeksi muokannut okkim; 27.3.2008, 08:43. Perustelu: Tekstiä selvennetty

                                        Comment


                                        • #50
                                          99% varmuudella se vika on juurikin siinä.
                                          Edit: Ei sitten ollutkaan, tai oli mutta jotain muuta prosentin edestä ;)
                                          Viimeksi muokannut Dieselman; 27.3.2008, 19:39.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nyt uusi putki on vaihdettu. Mutta auto edelleen kulkee ihan kuin olis vanha 200D mersu. En tiedä mikä vika on? Vikakoodi ei tule enää mutta vika pysyy!

                                            Minkä hintainen mahta olla tämä N75 jos vika olis siinä?
                                            Viimeksi muokannut okkim; 28.3.2008, 09:55. Perustelu: Tekstiä selvennetty, yritä ensi kerralla edes välilyönnit kohdilleen

                                            Comment


                                            • #52
                                              Autoa tutkittu 3 tuntia audi liikkessä ei ole putkivuoto, eikä N75 vika,tilasivat uuden Maf:n (se oli jo vaihdettu 4-5kk sitten),maanantaina, jos uusi maf saapuu sit tiedetään oliko vika maffissa?

                                              Comment


                                                #53
                                                Itse pääsin vaivasta kun vaihdoin turbon. :)
                                                Samalla sitten egr puhaaksi ja huohotin suodatinpatruuna ja siitä se kulku
                                                taas löyty taas. Tosin mul oli takana 220kkm

                                                (ei ehkä kaikista halvin huolto)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Uusi maf vaihdettiin,nyt auton kaikki tehot palanneet.4-5 kk sitten vaihdettu maf oli rikki.Olikohan rikkoutumiseen syynä hajonnut imuputki tai tukkeessa ollut ilmasuodatin.4-5kk sitten auto piristyi vähän kun vaihdettiin maf,mutta ei ollut täysitehoinen.Vika etsien löytyi tukkeutunut ilmasuodatin ja rikkinäinen imuputki.Vaihdettiin uudet nämäkin,silti ei auttanut.Tänään vaihdettin uusi maf ja kaikki pelaa taas.Kiitoksia kaikille neuvonantajille.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X