Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5tdi tehoja etsimässä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.5tdi tehoja etsimässä.

    Clubilaiseksi vasta liittynyt ja heti tarvii apuja..
    Eli tehot on kateissa ollu jo pari kuukautta kyseisestä laitteesta. 110kw versio ja reilusti on kilowatteja tiessään omasta mielestäni. Muutama 0-100 kiihtyvyys kokeiltiin ihan sekuntikellolla eikä edes alle 13s oikein päästy et kai se kertoo jotain.
    Mitään vikoja ei oo ilmenny ennenkun nyt ilmojen viilentyessä. Kylmäkäynnistäessä (alle 10C lämmössä) pölläyttää valkoisen pilven ja käy ~5-10s huonosti kunnes polkasee vähän kaasua. Missään muussa tilanteessa ei pölläyttele mitään. Ei edes dieselin mustaa..? Viittais mun mielest et vettä pääsis koneeseen mutta öljyt on hyvät, nestettä ei häviä, öljykorkissa ei vaahtoa eikä kuplia tuu paisuntasäiliöön kun lämpimänä avaa korkin ja lämmöt pysyny aina alle 90C..

    Enkä tiedä liittyykö tuo tehojen puute ja kylmänä pölläytys samaa vai onko eri vikaa...

    Vikakoodit menee lukuun heti kun pääsen jossain luetuttamaan ne.
    Koneenhan varsin vois jossain liikkeessä vaikka käyttää mittauksissa et näkis arvoja vähän.
    Ideoita kellään?

    #2
    MAF kestää max noin 100 tkm. Milloinkahan viimeksi vaihdettu ?

    Comment


    • #3
      Ei tietoo.. Pystyykö sen testauttamaan jotenkin? Muuten kuin vaihtamalla uuteen? Jos se on vaan siinä se vika ni oisin melko tyytyväinen. Kuumalla kelillä se kyllä teki pari kertaa sen että pitkään kun oli ollut tyhjäkäynnillä (15-20min) niin ei ottanut kierroksia ku vähän alle 3000 joka viittaisi tuohon kaasupolkimen anturiin. Sitten kun sammutti ja käynnisti uudelleen ni toimi normaalisti. Tiedä sitten. Täytynee kokeilla sen MAF:in vaihtoa.
      Viimeksi muokannut t.e.m.e; 13.10.2007, 20:16.

      Comment


      • #4
        MAF:n pystyy testaamaan ainakin niin, että ottaa piuhan irti ja kokeillee onko enemmän potkua. Jos on niin MAF on entinen, sillä johto irti ECU syöttää tehtaalla asetetun määrän kakkua koneeseen kun MAF:lta ei tule lukemaa. Pitäisi itsekin testata tuo kun tuntuu hieman puhdittomalta.

        Johdon irroitus ei tosin kai päde jos MAF vielä toimii edes jotenkin.

        Comment


        • #5
          Ok.. Hyvä tietää. Muuta en tähän mennessä oo tehny kun irrottanu sen liittimen ja koittanu vähän putsata jollain elektroniikkakontaktisuihkejutulla jos vähän muuttuis mut eipä ollu vaikutusta. Täytyy huomenna kokeilla sitä irrottamista.

          Comment


          • #6
            Onkohan noita ilmamassamittareita alkuperäisosina saatavissa muualta kuin Audin tiskiltä?

            Comment


              #7
              No ensin kannattaa käydä kysäisemässä juuri sieltä, koska
              A) Se voi olla halvin juuri siellä (noin 100 eur)
              B) Sille saa 2 vuoden takuun, koska on silloin alkuperäisosa

              Voihan vikana olla jokin muukin, mutta MAF nyt vaan on kulutusosa kaikissa nykyajan menopeleissä.

              Vaihtoon menee ehkä 5 min, joten aika halpa remontti 2.5TDI:lle kaiken kaikkiaan, jos on vika siinä. Muutamia muitakin vikalähteitähän tunnetusti tuossa on...

              Comment


              • #8
                MAF:in piuhan irrotus mielestäni auttoi vähän eli menempä ostamaan uuden kun vaan kerkiän. Esim. ilman piuhaa veto loppui n.4500rpm kohdalla ja huomas useemmalla vaihteella kun taas piuha kiinni vedot loppuu jo 4000rpm kohdilla ja sen huomaa vaan 1. vaihteella kun muilla vaihteilla se vaan on semmosta vedätystä kierrosalueen läpi. Mutta siis tuntui ripeemmältä. Voikohan tuo piuha irti ajella pitempään...? Jos uuden MAF:in jälkeen tuntuu vielä laiskalta ni jatketaan tänne tarinaa vielä sit.

                Comment


                • #9
                  Ei tietoo.. Pystyykö sen testauttamaan jotenkin? Muuten kuin vaihtamalla uuteen? Jos se on vaan siinä se vika ni oisin melko tyytyväinen. Kuumalla kelillä se kyllä teki pari kertaa sen että pitkään kun oli ollut tyhjäkäynnillä (15-20min) niin ei ottanut kierroksia ku vähän alle 3000 joka viittaisi tuohon kaasupolkimen anturiin. Sitten kun sammutti ja käynnisti uudelleen ni toimi normaalisti. Tiedä sitten. Täytynee kokeilla sen MAF:in vaihtoa.
                  Kannataakos tuota konetta käyttää pitkään tyhjäkäynnillä, ettei nokka-akselit pyöris kuivana.

                  Comment


                  • #10
                    Eikös sinne öljy tyhjäkäynnillä sit mene vai? Kuulostas äkkiseltään tyhmältä vai onko sekin näitä koneen "ominaisuuksia". Anyway ei oo tarvinnu olla noin pitkään tyhjäkäynnillä kun tuon pari kertaa kesähelteillä.

                    Comment


                    • #11
                      Halpana ratkaisuna vois kokeilla CRC Air Sensor Cleaneria MAFiin, jotkut kertovat näin korjanneensa jopa niitä. Itsekin testasin ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä, ei se ainakaan MAFia rikkonut.

                      Comment


                        #12
                        Eikai näiden koneiden ongelma ole nokka-akselit. Ne on enemmän noiden V6-koneiden ongelmia. Kyllä siellä sen verran virtausta pitäs aina olla, että akselille asti öljyä tulisi.

                        Comment


                        • #13
                          Tuon ikäisessä, ja kaikissa muissakin, A4:ssa 2.5tdi on nimenomaan V6.

                          Comment


                            #14
                            Ah, my mistake. Minä olin aivan eri aikakaudella jostain syystä :)

                            Comment


                            • #15
                              Näissähän sitä juuri on jonnekin 2003 asti ennen kun vaihtuu paremmiks. Muistaakseni. Kaveri sai jollain tollasella suihkeella korjattua sen. Otin irti mittarin mut eipä tuolla mitään näkyny. Tosin ei sitä vikaa taida silmällä nähdäkään..

                              Comment


                              • #16
                                MAF uusittu. Vedot ainakin paranivat melkoisesti. Luulen että nyt on normaalin luokkaa. Edelleen tosin on tuo kylmäkäynnistyksessä tuleva valkoinen pilvi ja käy kuin bensavehe kävis kolmella pytyllä n.~10sekuntia.. Siihen ei kyllä mulla riitä ideat. Edelleenkään ei ole merkkejä konehuoneen puolella nesteen pääsemisestä palotilaan. Vikakoodien lukuun menee heti kun kerkee.

                                Comment


                                • #17
                                  - Vuotaako suuttimet??
                                  - Jos se on aina vaan sillon kun auto on seisonu jonkun aikaa.
                                  - Vois se huono kulku johtua siitäkin, saa siis väärän määrän ainetta kokoajan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vikakoodit saatiin luettua. Muuta ihmeellistä ei siellä löytyny kun koodi ulkolämpötilamittarista (vai mikä nyt olikaan kun ehdin jo unohtaa). Kuitenkin se mittari mikä mittaa koneeseen tulevan ilman. Ajateltiin jos se ei saa kontaktia ainakaan ennen kun hetken lämmettyään. Suuttimista en osaa oikein sanoa mitään mut luulen että nuo tehot on nyt kohillaan.
                                    Tutkaillaan...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Rikkinäinen hehku aiheuttaa kylmänä käynnistäissä ravistelua ja valkeaa savua. Ens kerralla käy haistamassa sitä savua. Pakkasnesteen hajun erottaa kyllä selvästi.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pakkasneste ei haise siinä. Oon yrittäny jo haistella. Mikähän mittari mittaa millon pitää hehkuttaa? Jos tuo ulkolämpömittari(vai mikä se nyt olikaan) mistä mulle tuli vikakoodi ei toimi= kone luulee ettei tarvii hehkuttaa.?
                                        Vai mistä se tietää millon pitää hehkuttaa kun kesällähän tuo hehku vaan vilahtaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jäähdytysnesteen lämmön mukaan hehkutetaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mistään en mitään tiedä mutta jos imuilma mitataan rikkoontunella anturilla vaikka -40 asteiseksi antaako "ecu" silloin lisää ja liikaa soppaa. Tai jos se mittaa helle lukemia silloin kun ulkona on +5 astetta.

                                            Tämä siis jos se on koneen imuilman anturi, eikä esim. ilmastoinnin ulkolämpötila anturi.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ok.. Voiskohan se olla hehkutulpissa sit se vika. Selvittelen nyt eka ton lämpötilamittarin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Pääseekö siinä hehkuihin kätevästi käsiksi niin, että saa hatut helposti pois päältä ja yleismittarilla ohmisesti mitattua ne?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ainoa tapa testata hehkun toimivuus on ottaa se käteen, antaa virtaa ja katsoo että se hehkuu sieltä kärjestä.

                                                  Ja samalla kun on auki niin vaihtaa vanhojen tilalle uudet. :)
                                                  Älkää sitten availko niitä kone kylmänä, katkeavat helposti.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No tuosta on monesti ollut vääntöä mikä se oikea tapa on.
                                                    Ohmimittaus on kuitenkin sellainen nopea varmistustoimenpide, että onko mahdollisesti "kaikki kotona".
                                                    Jos on mittauksessa eroja, niin joku/osa pimeänä.

                                                    Mikäli ei mittauksessa eroja, niin sitten voi alkaa ottaa niitä ihan käteen ja katsoa hehkuuko.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      -99 ikäisessä AFB:ssäni oli alkuperäiset hehkut ja ne vaihdettiin noin 300 tkm:n kohdalla, jolloin 6:sta hehkusta 3 tai 4 oli sököjä. Päältä päin ei mitään näkynyt, joistakin saatiin yleismittarilla OK tulos, mutta ei ne sitten kuitenkaan toimineet. ELI UUSIKSI VAAN KAIKKI.

                                                      Hehkuhan on aikamoinen himmeli loppupelissä. Hehkupiikin sisällä lämpenevä lanka on jotain tosi ohutta lankaa ja eristykset sisäpuolella samoin, joten ei se kummoista vikaa tarvitse niin vastusmittaus voi silti näyttää oikeita tuloksia, mutta kun ei hehku niin ei hehku.

                                                      Ero vaihdon jälkeen oli sellainen, että -10C:ssä ei oikein millään enää vanhoilla tahtonut lähteä käyntiin, mutta uusilla -35C kylmiltään onnistui vielä ihan hyvin, tosin silloin jokainen järkevä hehkuttaa jo kahdesti, ettei rupea pahasti potkimaan.

                                                      Voi niitä itsekin vaihtaa, eikä ne nyt ihan älyttömän tiukassa olleet, osaan ainakin tarvii nivelletyn pikkuvarren ja muistaakseni eri pituisia hylsyjä, että taipuu hankalimpiin sylintereihin. Hyvä vinkki voisi kyllä olla, sellaiseen kohtuulämpöiseen moottoriin vaihtaa, ei jääkylmään eikä tulikuumaan.

                                                      Bernerillä 6:n hehkun vaihto kesti noin tunnin, joten ei se nyt tuon auton kanssa maailmaa kaada....

                                                      Lisäinspiraatiota hommaan saa kun miettii, mitä kaikkea palamaton aine tuossa moottorissa voisikaan saada aikaan sitten lopulta syttyessään....

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Auts, -35°C asteen kylmästarttaamisen ajatteleminen vihloo jo sydämmestä.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Testasin tuollaista viime talvena, ei kovin lohdulliselta kuulostanut. Lisäksi taitaa olla hehkut hieman huonossa hapessa, kun piti hieman sahauttaa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mää vaan ajattelisin suna tarkistaa hukkaportin kellon. On helppo mitata kun pistät paineanturin kiinni imusarjaan niin vähintään 1.1 ahtoo kun kiihdyttää on helppo säätää, jos meinaa vedossa vikaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X