Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI ravistaa lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Jotka näitä tankkipumppuja ovat vaihtaneet, niin mikä mahtaa olla pumpun varaosanumero? Merkiltä ostaessa tulee luonnollisesti koko polttaineen syöttöyksikkö, eivät myy pelkkää siirtopumppua.
    Tämä aiemmin mainittu Pierburg 7.50103.50.0 ei mielestäni ole A6 yhteensopiva. Auto A6 3.0tdiq ASB.

    Comment


    • #92
      Mulle laitettiin numerolla 7.02701.54.0, http://www.rexbo.eu/pierburg/fuel-pu...00717&at=13883

      Korjaamolla valittelivat, että ei ollut ihan samanlainen kuin orkkis mutta meni kuitenkin paikalleen.

      Tuo antaa painetta 0,5 baaria, mikähän lie orkkispumpun paine?

      Comment


      • #93
        Tuota vilkaisinkin, mutta ASB moottoria ei ollut mainittu luettelossa. Lakkasiko pumpun toiminta kokonaan vai kuinka päädyit sen vaihtamaan?

        Comment


        • #94
          Hyytyi joskus tyhjäkäynnillä, mutta ei ollut pumpussa vikaa.

          Comment


          • #95
            Ihan samat "oireet" mulla noiden railin paineiden kanssa kun Jones-81:llä, eli kun kone lämpiää on paineet sen noin 227bar ja kun kone on täyslämmöissä yhtäkkiä parin sekunnin sisällä paineet nousee sinne 450bar nurkille(+-30bar) ja tyhjäkäynti muuttuu suoraan sanottuna karkeeksi.

            Onko tuo n.227bar se mitä se pitäis olla aina tyhjäkäynnillä, kylmänä ja kuumana?

            Comment


            • #96
              Onko jotkut vaihtaneet koneen tukikumeja näiden hötkyilyjen takia?

              Itselläni 3.2 bensa jossa raksutus 900-950rpm tienoilla. Luulin jo vaihdetun jakopään perään mutta nosturilla ollessa paljastui että kone hytkyy juuri tuolla kierrosalueella sen verran että pakoputkien jousto-osa pitää särinää.

              Onko joku tietoinen milleä alueella tasapaino-akselin on tarkoitus tasata käyntiä?

              Comment


              • #97
                Alkuperäinen kirjoittaja Pave76 Näytä viesti
                Ihan samat "oireet" mulla noiden railin paineiden kanssa kun Jones-81:llä, eli kun kone lämpiää on paineet sen noin 227bar ja kun kone on täyslämmöissä yhtäkkiä parin sekunnin sisällä paineet nousee sinne 450bar nurkille(+-30bar) ja tyhjäkäynti muuttuu suoraan sanottuna karkeeksi.

                Onko tuo n.227bar se mitä se pitäis olla aina tyhjäkäynnillä, kylmänä ja kuumana?
                Parista toimivasta autosta otettuja logeja seuraillut niin tuossa 220-240bar välissä ne pyörii.
                Vikaa ei ole vieläkään löytynyt. Polttoainesuodatin ja polttoaineen lämpöanturi vaihdettu. Seuraavaksi täytyy heittää noppaa minkä osan vaihtaa, tankkipumpun, rail-paineanturin vai painesäätimen.

                Comment


                • #98
                  Jos nyt yhtään olis arpaonnea lähtisin veikkaamaan paineensäädintä tuohon syylliseksi?
                  Seuraavaksi täytyy heittää noppaa minkä osan vaihtaa, tankkipumpun, rail-paineanturin vai painesäätimen.
                  Oliskohan sen osanumero 057130764 "Pressure Regulating Valve"?
                  Mitähän eroa noilla muuten on kun löytyy -B, -E, -N, -F, -C päätteisenä antureita joissa tuo numerokoodi kuitenkin on sama.
                  Eri konetyypeille ehkä tarkoitettuja versioita?

                  partsbase.org ei kerro tuohon mitään tarkennusta.

                  Comment


                  • #99
                    Viimeinen kirjain taitaa olla revisio. Aakkosjärjestyksessä myöhempi kirjain on tuoreempi versio. Puhutaan siis viimeisestä kirjaimesta osakoodissa.
                    Tuossa on toinen netti ETKA:
                    http://www.partscats.info/audi/en/?i=cat_vag_models
                    Tässä vielä yksi, hitaampi mutta tarkempi
                    http://ifinterface.com/
                    Safe zone ->free services ->carProg2

                    Tuossa jotain selostusta osanumeroiden tulkintaan.
                    http://wiki.audiworld.com/index.php/...i_Part_Numbers

                    Comment


                    • Oliskohan näihin mitään schemoja tarjolla et vois tutkailla mihin mikäkin on liitoksissa, esim mihin rail-paineanturi menee ja mitä kautta.
                      Luultavasti se menee korkeapainepumpulle, mutta mitä sielä välissä on joka mahdollisesti vois vaikuttaa/sekoilla lämmön vaikutuksesta...

                      Comment


                        ECUllehan ne anturitedot taitaa mennä. Säätöön liittyvät jutut taitavat olla kartoissa ja suojaukset sekä kunnonvalvontaan littyvät jutut sitten enemmän tai vähemmän binäärsiä tietoja, joilla triggeröidään eri toimintoja. Jossain muistan nähneen jonkin sortin opuksen ainakin ME-ecuille, mutta kertooko se mitä kaikkea noissa on otettu käyttöön jne. Vanhasta Motronicista oli jossain SSP:ssä aika hyvin kaavio anturoinnista ja toimilaitteista, muten nyt muista, oliko toiminta selitetty kuinka syvällisesti. MAhtaakohan näihin uudempiin löytyä vastaavia.

                        ECUun jos pääsee kiinni sopivalla softalla, voisi saada jotain tolkkua toiminnasta.

                        Comment


                        • Muistatko tuon SSP:n numeroa?

                          Comment


                            En. Jossain päin foorumia oli linkki aika kattavaan kirjastoon. En nyt näin puhelimella jaksa kaivaa, mutta haulla varmaan löytyy.

                            Comment


                            • Eihän värinän vaimennin ole hajonnun hihnapyörästä? Se selittäisi miksi sähkökuorma vaikuttaa käyntiin. Virrankulutus nostaa laturin vastusta.

                              Comment


                                http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php

                                Ja ne "tuoreet" autot on sivulla neljä; http://www.volkspage.net/technik/ssp/index4_eng.php

                                Comment


                                  Olen muuallakin tähän tyhjäkäynnin hytkyntään tai epätasaisuuteen kehunut yhdistelmää Fortea tankkiin ja päälle muutama tankillinen Nesteen Cityprota. Tieteellisesti pätevää todistusta ei ole, mutta ko yhdistelmällä omasta ainakin loppui kaikki tyhjäkäynnin epätasaisuudet kokonaan. (377 tkm originaalisuuttimilla).
                                  Neuvoin muutama viikko sitten saman yhdelle kaverilleni, joka on sortunut Citikoihin. Epätoivoissaan noudatti neuvoani ja soitti eilen oikein kiitokset autonsa korjaamisesta.

                                  Että ehkä tämä kannattaa kokeilla aina ennen isompia ja syvempiä remontteja.

                                  Comment


                                  • eli tätä http://www.forte.fi/FI/Forte-Product...nditioner.html ?

                                    Comment


                                      Juurikin tuo.

                                      Comment


                                      • En tiedä onko muilla näin käynyt, mutta mulla noita hytkymisiä ei ole nyt ollut pian 2 kuukauteen kertaakaan eli heti kun ilmat lämpes loppu hytkymisetkin.
                                        Enkä ole mitään aineita tankissa käyttänyt tms. muutakaan autoon tehnyt...

                                        Comment


                                          Omani A6 -08 3.0Tdi 220Tkm alkoi tekemään kuvauksien mukaista "tärinää" onko vinkkejä mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan..

                                          Ei varmaan liity tärinään mutta kun auto on normaali tyhjäkäynti moodissa ja painaa kaasua hieman niin valojen korkeussäädin hypähtää aavistuksen ylöspäin ja valot kirkastuvat? kun auto palautuu tyhjäkäynnille valot laskevat ?

                                          Comment


                                            Ei kannata niin tarkkaan katsoa .. ;)
                                            Halvoista konsteista kannattaa aina aloittaa.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja TDITipi Näytä viesti

                                              Toisessa ongelmatyypissä (koskee nimenomaan alkupään 04 - 06/07 koneita) suutinkärjen pinnoitusmateriaali ei kestä korkeita ruiskutuspaineita ja kärki alkaa kulua.
                                              Tästä seuraa suuttimen vuotaminen, joka vain pahenee ajan myötä. Esim. pitkä starttaustarve kylmänä voi olla oire tästä.
                                              ECU:n korjausarvot ovat selvästi negatiivisella puolella, koska suutin päästää polttoainetta männän päälle enemmän kuin on tarvis.
                                              Korjauksena on yleensä kaikkien kuuden suuttimen uusinta. Ja tämähän on sitten halpaa =).

                                              Ohessa arvot oman kulkineen suuttimista. Arvot ovat muistaakseni korjausarvoja eri ruiskutuspaineilla (300bar , 600bar , 900??? bar ).
                                              Korjausarvon yksikkö ei ole aivan selvillä, vaikka ms tuossa lukeekin.

                                              Group A:,'072,,,,Group B:,'073,,,,Group C:,'074
                                              STAMP, ms, ms, ms,,STAMP, ms, ms, ms,,STAMP, ms, ms, ms,
                                              0.34,-20.0,-8.0,0.0, ,0.01,-14.0,-2.0,0.0, ,0.16,-34.0,-4.0,0.0,

                                              Group A:,'075,,,,Group B:,'076,,,,Group C:,'077
                                              STAMP, ms, ms, ms,,STAMP, ms, ms, ms,,STAMP, ms, ms, ms,
                                              0.25,-24.0,-6.0,-2.0, ,0.44,-26.0,-6.0,0.0, ,0.09,-18.0,0.0,0.0,

                                              Esim. group 74:ssa 3.syl. korjausarvo on -34 300bar paineelle. Muistaakseni sallittu negatiivinen maksimiarvo oli -45, jonka jälkeen suutin on vaihtoiällä.
                                              Ainakin Saksassa tästä on ollut jokin merkkihuollon ohjesääntö ja osalle on Audi vaihtanut suuttimet ilman kuluja.

                                              Kun suuttimet ovat kunnossa, ovat korjausarvotkin +-10 arvoissa tai alle.
                                              Ite olen lueskellut "suurella" mielenkiinnolla tätä ketjua ja katselin jossain vaiheessa omasta korjausarvot, jotka oli melko karua luettavaa...
                                              group 72 -52ms -56ms -50ms
                                              G73 0,0 -50 -44
                                              G74 6,0 -24 -54
                                              G75 -56 -62 -50
                                              G76 -24 -34 -48
                                              G77 -16 -44 -44
                                              Kyseessä 4L malli ja BUG koneella. Oireet: startti kestää, kylmänä varsinkin, jolloin käynnistyessään pukkaa tummaa yläpilveä. Mielestäni myös konehuoneesta kuuluu selvää nakutusta, kabiiniin tulee melkoiset käryt.
                                              Lienee selvä tapaus? eli suutinkaupoille lähdettävä...Myös lämpimällä/puolilämpimällä kone ravistaa (ei aina) ja kierrokset vähän heiluu. Kerran sattui olemaan piuhan päässä oireitten aikaan niin katselin että EGR venttiili ainakin vaelteli jonkin verran.
                                              Onko kusevilla suuttimilla vaikutusta itse ajamiseen? Eli voiko niistä johtua esim. "vapaalla" (automaatti siis) risteykseen lasketellessa, kun lähtee uudestaan painamaan kaasua niin mitään ei ensin tapahdu vaan vasta kun painaa lisää niin sitten hyökkää kuin pillastunut hevonen liikkeelle...

                                              Että tämmöistä...Asiantuntevia arvioita otetaan vastaan.

                                              Comment


                                              • en usko

                                                En usko että suuttimista johtuu tuo hytkyminen tai ainakaan joka tapauksessa. Itselle vaihdettiin kaikki suuttimet uusiin ja sama meno jatku vaikka kaikki arvot kohdillaan. Omassa tapauksessa vika on egr järjestelmässä. Aina kun sen helvetin moinen hytkyntä alkoi niin egr venttiili mikä säätää meneekö jäähdyttimen kautta vai suoraan imusarjaan hakkaa kun hullun mulkku. Poistamalla egr käytöstä on ongelma poistunut. Lukuunottamatta yhtä kertaa kun auto oli seissyt "lämpemässä" tyhjäkäynnillä varmaan joku 25min huomasin että auto hytky hetken aikaan ihan kevyesti. noin 10sec.

                                                Comment


                                                • Oma kulkine (3.0 -06 BMK) meni korjaamolle suutinvaihtoon kun savutti kovasti ja naftaa oli valunut öljyn sekaan, kaikki 6 suutinta vaihdettiin (5/6 oli vaihtokunnossa ja viimeinenkin oli jo huonossa hapessa) ja samalla vaihdettiin polttoainesuodatin, öljyt ja jarruletkut. Seuraavana päivänä huomasin auton hieman ravistavan heti käynnistyksen jälkeen (ennen suuttimenvaihtoa ei ole koskaan ravistanut), ei mitään suurempaa kuitenkaan, loppui kun ajoi sata metriä.. Seuraavana päivänä kun auto seisoi rinteessä keula alaspäin, startatessa tärinä oli luokkaa `paikat tippuu hampaista´ ja auto ei jaksanut pakilla nousta rinteestä ylös, piti käydä takapihalla kääntymässä ja keula edellä ajaa ylös. Tärinä jatkui kunnes kone lämpesi 70+ asteiseksi. Korjaamolle työpäivän jälkeen ja siellä vaihdettiin seuraavaksi flekti (oli vaihtokunnossa jo ennen ensimmäistä huoltoa mutta ei saatu siihen hätään hommattua), railin päässä oleva polttoaineen paineensäädin, maf, joku ahtopaineletku joka oli kuulemma repaleinen, polttoainepumpun remmi (hampaat oli karannut) ja tähän kuuluvat hammaspyörät. Ravistus on edelleen luokkaa paikat tippuu, mutta kun moottori lämpenee yli 70, toimii normaalisti. Tosin eilen kun ajoin pidemmän aikaa, rupesi ravistamaan lämpimälläkin moottorilla 1200-1900 kierroksilla. Mistähän vikaa voisi lähteä etsimään? Korjaamolla ehdottivat seuraavaksi että egr irrottaa ja puhdistaa, mutta ei kehtaisi maksaa enää enempää pelkistä arvailuista, remontti kuitenkin tullut jo tähän mennessä maksamaan n. puolet auton arvosta :S

                                                  Edit: Vähän videota käynnistä.
                                                  https://www.youtube.com/watch?v=C_HhTEiC_O0
                                                  https://www.youtube.com/watch?v=SicDrMfwD6c
                                                  Viimeksi muokannut antti31; 20.7.2017, 10:00.

                                                  Comment


                                                    Jotenkin kuulostaa, että nyt on korjaamo tehnyt kunnolla ylimääräistä laskua.. vaihdellaan summanmutikassa asiantuntevasti "muka" aiheeseen liittyviä osasia. Korkeapainepumpun hihnasta jos on hampaat lähtenyt, niin sen kyllä huomaa auton käymättömyydestä, ja oliko hammaspyörät sitte jo niin kuluneet että uudet vaadittiin? Paljonko autolla on ajettu kokonaisuudessaan, 400- vai 500tkm? Repaleinen ahtopaineletkukin kyllä ilmoittelee itsestään aika paljon aikaisemmin, ja mikä sen kimppuun ylipäätään on käynyt?

                                                    Koodattiinko uudet suuttimet asiaankuuluvasti? Moottorin lämpötila-antureiden toiminnan voisi varmistaa myös.

                                                    Comment


                                                    • Pumpun remmi oireili siten että hehkun merkkivalo pomppasi vilkkumaan kun vetoja antoi, tämä vaihdettiin noin 40000 sitten edellisen kerran ja silloin ei vaihdettu hammaspyöriä koska oli kiire saada auto ajoon ja ei siihen hätään saanut pyöriä mistään. Eli hammaspyörät oli vaihtokunnossa. Paineensäädin taas vaihdettiin sen takia koska antoi vikakoodia "Polttoaineen paineensäädin katkonainen" aina kun hehkuvalo pomppasi vilkkumaan mutta se taisi johtua pelkästään tuosta remmin kulumisesta.. Maf arvot oli vcdsllä mitatessa yli tuplasti sen mitä ohjearvo antoi (5min tyhjäkäynnin jälkeen) ja sen takia tämä vaihdettiin. Autolla on ajettu 315000. Ahtopaineletkusta en tiedä mikä sen kimppuun on käyny, kyllä siellä näyttivät sitä letkua ja oli halkeillut ja kulunut. Toisessa videossa näkyy sininen silikoniletku vaihdetun letkun tilalla. Suuttimet kuulemma koodattiin ja toisella käyntikerralla tarkistivat vielä uudelleen suuttimen asennukset, koodaukset, ilmauksen yms. Mistä lämpötila-anturit löytyy? Voiko toiminnan tarkistaa vcds:llä? Tuntuu tosiaan oudolta että suuttimien vaihdon jälkeen alkoi nuo oireet. Itse epäilin myös suuttimien koodaus/asennusvirhettä mutta luulisi niiden olevan oikein jos kerran toiseenkin kertaan tarkistivat...

                                                      Comment


                                                        Videolta kuuluu semmoinen plops ainakun antaa kaasua ihan samankuuloinen kuin sammutinläppä silloin kun sammuttaa auton. Vai kuuluuko se nuista imusarjan läpistä?
                                                        Korkeampi maffi arvohan on voinut johtua rikkinäisestä ahtoletkusta tai sitten egr on poistettu käytöstä.

                                                        Comment


                                                        • B7 3.0 tdi BKN

                                                          Antaa vikakoodi P1577 -Moottorin oikean kiinnityksen magneettiventtiili; avoin virtapiiri. - Jatkuva. Mitä tehtävissä? Viittaako oikean puoleiseen moottorin kumityynyyn vai...? Johtuuko tästä viasta että välillä kun pysähtyy vaikka risteykseen niin "hytkyy" koko auto. Ei tee jatkuvasti. Suuttimet ovat ok koska vasta kaikki suuttimet uusittu.. Teki samaa vanhoillakin suuttimilla.

                                                          Comment


                                                            Kyllä se viittaa moottorin tukikumiin.

                                                            Voi toki ensin katsoa, että johdotus on ehjä ja liittimessä ei ole rapaa sisällä. Jos nämä ok, saa etsiä uuden.

                                                            Comment


                                                            • Aikanaan pari 3.0tdi:ä omistaneena, sanoisin että hytkymisiin tuon vaihtaminen ei todennäköisesti auta millään tavalla. Itsellä myös tuli molemmissa autoissa moottorin tukikumiin viittaavaa vikakoodia, muistaakseni vielä samalta puolelta. Molempiin osa vaihdettiin ja eroa ei huomannut uuden ja vanhan osan välillä mitenkään. Toki osa kannattaa vaihtaa uuteen, jos ei noilla arto s antamilla neuvoilla asetu. Mitä tuohon hytkymiseen tulee, voi se johtua toki monestakin eri seikasta. Mutta veikkaan että se on sitä samaa hytkymistä, joka vaivaa tai ainakin aikanaan vaivasi joka toista kolmelitraista. Itse mukaan lukien olen ko. vaivan / ominaisuuden kanssa paininut.
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 11.9.2017, 21:25. Perustelu: Aiheet yhdistetty, kiitos vinkistä!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X