Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 tdi v6 afb nokkien vaihto opas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ok nyt on suunta melko selvä, löytynee kyllä. Tässä välissä voitaisiin ottaa jo vähän etupeltoon seuraavaa vinkkiä optimistityylisesti... Eli millainen operaatio on tuon polttainepuolen ilmaus jos vielä dieselsuodattime vaihtaisi ja muutenkin kun ne suutinputket irroittaa. Samoin jäähypuolen, onko hankalaa saada kuplat pois vai lähteekö jo uudella webaston pumpulla ;)

    Comment


    • #32
      Itse ostin muuten tuon satsin

      http://www.ebay.de/itm/ZAHNRIEMENSAT...ht_7692wt_1399

      Rahti oli kalliihko 45€.... Mutta osat Made In Germany kaikki ;) Ja toiminta oli joustavaa... Tosin piti tilata sähköpostitse eikä Ebay kautta.

      Comment


      • #33
        ei tämä Ebay-myyjä lähettänyt suomeen 3 viikkoa sitten
        Hyvä että nyt

        Onko kaikki made in germany, Canada + Slovakia yms lukee kuvissa :)

        Tilasin ite toisaalta samanlaisen paketin, siellä oli Puolaa, Slovakiaa, Japania, Kanadaa, Espanjaa. Kaikki kuitenkin merkkituotteita

        Comment


        • #34
          Kolme viikkoa sitten ~tilasin itse. Ebayssä ei ollut vaihtoehtoa mutta spostitse kysymällä onnistui.

          Hihnat on Contin, muut osat Ruville, termari oli joku muu. Ainakin paketeissa luki kaikissa made in germany. En ole katsonut mitä itse osissa sitten lukee ;) Kuvissa on noissa kamoissa eri koodit kuin tekstissä Ruvillen koodi, oisko sitten vanhat kuvat...Katton vielä tänään osista ;)

          Ei ehkä halvin setti mutta ainakin helposti sai "kaiken" tarvittavan...

          Comment


          • #35
            No faak. Täytyy sitten tilata myös nokat, eipä tuo työtä enää onneksi hirveenä lisää.

            Nyt taas etupeltoon.. Jakohihna ei ole vielä irti mistään kohden. 1. laitan ne lukituslaatat nokkien takapäähän, 2. lukitsen pumpun 3. puran hihnan ja heebelit pois jne. No miten sitten saan uudet nokat silleensä että ajoitukset sattuu. Oliko niissä millaiset merkit ja missä asennossa pitää sitten purkaa pois että ajoitukset natsaa takaisin laitettaessa?

            Comment


            • #36
              Niin ja pitääkö/kannattaako laaharit vaihtaa kaikki, tai oikeastaan mitä kaikkea nyt sitten vielä tarviin nokkien lisäksi?

              Jännästi nuo kuluu, suurin osa nokista oli ihan kunnossa mutta muutamassa kaameet naarmut...

              Comment


              • #37
                Es-Co satsi tilattu. Nyt vaan odotellaan...

                Tosiaan, miten tuo ajoitus? Ohjeessa on että TOP öljykorkin kohtaan tarkalleen mutta en löydä nokista tolleen äkkiseltään merkkejä, jos irroitan että missä asennossa takaisin.

                Comment


                  #38
                  Jännästi nuo kuluu, suurin osa nokista oli ihan kunnossa mutta muutamassa kaameet naarmut...
                  Oiskohan venttiilit hieman juntturassa EGR-moskan takia naarmuisten nokkien kohdalla?

                  Comment


                  • #39
                    Duodanoin onko tässä kohtaa syytä siis tsekata myös venttiilit, voiko jotenkin nokkien ollessa irti kokeilla onko juntturassa tjsp?

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja wayne Näytä viesti
                      Tilasin ite toisaalta samanlaisen paketin, siellä oli Puolaa, Slovakiaa, Japania, Kanadaa, Espanjaa. Kaikki kuitenkin merkkituotteita
                      Oli muuten tosiaan niin että Ruvillen lootissa lukee Germany knowhow tjsp ja tuotteet on Slovakia, Canada jne ;P

                      Comment


                      • #41
                        Noniin taas pääsi pitkästä aikaa jatkamaan, aloittelin webaston vesipumpun asentelusta ja vielä pitäisi liitin kasata...

                        No tuota nyt on se lukitustappi kampiakselissa ja tuntuu olevan lukittu. Pitäisikö niiden lukitustyökalusarjan lattojen olla kovinkin tiukat urissa? Kun nyt on ihan horot, ei pysy kyllä itsestään paikoillaan... Ei uskalla jatkaa ilman tätä tietoa joten jelppaatteko. Ne laatat on sellaiset toisesta päästä kavennetut. Kai ne kuitenkin se kavennettu pää pitää sinne uraan laittaa?

                        Comment


                          #42
                          Ne on tolleen aika väljät. Ite oon käyttäny sopivan paksuista 10mm lenkkiavainta siihen uraan :D

                          Comment


                          • #43
                            :D Ok eli homma jatkuu ja näillä mennään...

                            Comment


                            • #44
                              Nyt olis oikean puolen nokat ja himulat vaihdettu.

                              Onko kellään vielä jotain ohjetta noista ajoitusmerkeistä? Kun ei ihan auennut.. Pallurat oli jotka laitoin niin että hammas jossa pallura vastaan lovi jossa pallura. Mutta YKK kohdassa eivät sitten ole kohdakkain kuitenkaan (eivät olleet vanhastaankaan). Onko jotain miten voi tarkistaa?

                              Comment


                              • #45
                                Auttakkee?

                                Comment


                                  #46
                                  Mä oon laittanu kaikkien nokkien päätyhahlot tasan kannen kanssa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Juu se täsmäsi sen kanssa että ne pallurat laittoi kohdakkain ja sitten pyöräytti sen verran että hahlot on tasan ->pallurat ei enää. Varmaan siis ok...

                                    Comment


                                    • #48
                                      No voivvittu... Putos mutteri öljykanavaan..Onko toivoakaan onkia vai kansi irti?

                                      Tuo ajoitus..ei noilla reijillä taida olla mitään tekemistä ajoituksen kanssa vaan tosiaan hahloilla kohalleen.

                                      Comment


                                        #49
                                        Varmaan putosi paluu kanavaan, ku se olis ehkä tarpeeksi iso et mutteri katoaisi. Löytyy mahdollisesti öljypohjasta.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Sieltähän se löytyi ja lopulta sai pois helposti, kunhan tajusi mitä kautta saa pois. Sen jälkeen kun pitkälti toista tuntia koetti sitä väärältä puolelta onkia ;/ Eli ei periaatteessa pudonnut kanavaan vaan meni vaan "mutkan taakse" minne pääsi kahta kautta käsiksi. Oikeaa kautta meni noin 0,5min kaivaa se pois, kun oli väärää kautta ensin yrittänyt.

                                          Nyt on uudet nokka-akaselitkin paikoillaan ja ajoituskin taitaapi olla oikein, hahlot kantta myöten. Pääsee kasaamaan pikku hiljaa viimein, josko olisi kohta jo tulilla....

                                          Comment


                                          • #51
                                            No huh, eilen läks käyntiin jo. Tuntuisi olevan ajoitus kohdillaan vag-comilla tarkistettuna ja muutenkin mukavasti käy, joku nostaja naksuttaa vaan äänekkäästi, tarkastin vielä avaamalla venttiilikopat että on kaikki irtaimisto paikallaan ja niin oli joten oletan sen tasaantuvan piakkoin.

                                            Huima ero tuntuu olevan ajossa nyt, varmaan lähinnä kun tuli tippiin vaihdettua ölpät ja suodatin myös. Oli siinäkin hommansa kun ei nosturille päässyt...

                                            Aikamoinen urakka, kaikki hihnat, rullat ja kiristimet sekä nokka-akselit ja pikku himmelit, webaston korjaus, laturi irti puhdistus koestus paikoilleen jne. Osiin taisi mennä jotain 1200€ ja kaiken maaliman pikku tarvikkeisiin, työkaluihin, webaston vesipumppuun jne par satkua. Mutta nyt 100km testiajoa takana ilman vikakoodeja niin ei vituta yhtään, etenkin kun autoa ostaessa tuli budjetoitua nokkahihnan vaihtoon yms. pikku remppaan 1500€, tosin oli tarkoitus teettää liikkeessä. Noh tulipa harjoiteltua, ja kiitos hyvien ohjeiden ei mikään tekemätön paikka, on kyllä monta sudenkuoppaa millä voi ryssiä koko homman.

                                            Tietääpä tuonkin pannun sielunelämästä nyt hiukka jo jotain ;)

                                            Ainiin vielä pitäs varmaan jouset ja iskarit vaihtaa johonkin kivempiin, kun takajousi on kerta poikennut... Nyt kun on muuten kunnossa!

                                            Comment

                                            Working...
                                            X