Haulla löytyi hieman juttua moniurahihan kiristimestä, joka kuluessaan liikkuu pois hihnalinjalta. Omassa autossani on jo käynyt näin. Vaihdoin alkuun pelkän hihnan n. 5000km sitten, mutta nyt hihna alkaa taas näyttämään kulumisen merkkejä eli kiristin on pakko vaihtaa.
Onko vinkkejä miten tämä tapahtuu helpoiten? Äkkiseltään näyttäisi, että pitää purkaa ainakin laturi pois edestä, mutta joutuuko koko koneen etupään purkamaan nokkahihnoineen kaikkineen?
Nokkahihnan vaihto olisi tiedossa vasta 30tkm päästä (ajettu nyt 50tkm) niin ei kiinnostaisi ruveta sitä vaihtelemaan. Kiristimen hinnalla saa 8 moniurahihnaa, mutta on senkin vaihto aina 10tkm välein ärsyttävää.
Kiitos!
Onko vinkkejä miten tämä tapahtuu helpoiten? Äkkiseltään näyttäisi, että pitää purkaa ainakin laturi pois edestä, mutta joutuuko koko koneen etupään purkamaan nokkahihnoineen kaikkineen?
Nokkahihnan vaihto olisi tiedossa vasta 30tkm päästä (ajettu nyt 50tkm) niin ei kiinnostaisi ruveta sitä vaihtelemaan. Kiristimen hinnalla saa 8 moniurahihnaa, mutta on senkin vaihto aina 10tkm välein ärsyttävää.
Kiitos!
Comment