C4 korisen 2.5TDI AAT käy häiritsevän terävällä nakutuksella. Aikaisemmin kävi ok mutta kansipahvin vaihdon jälkeen alkoi raksuttaa ikävästi, vähänniinkuin vanha taksivolvo... ;)
Kansiremontissa vaihdettiin pako-ohjurit, koneistettiin seetit ja plaanattiin tiivistepinta, lisäksi koeponnistus ja venttiilien "säätö".
Ajoitukset on katottu monesti ja kunnossa on, lisäksi paikallinen paja yritti ajoittaa pumppua, heikolla menestyksellä. Kokeilivat he(kin) eri ajoituksia pumpulle mutta käyntiääni ei muutu.
Nostajat ei nakuttaneet aikaisemmin eikä niitä remontin yhteydessä vaihdettu, kanteen tulee öljyä jne. Käyntiäänen nakutus ei kuullosta nostajien lätkytykseltä.
Tänään kurkisteltiin asianmukaisen apuvälineen välityksellä hehkujen ja suuttimein rei'istä sisälle sylintereihin ja eipä siellä mitään eksoottista näkynyt. Käsikopelolla tunnustelemalla ja "nakutuskuuntelu-kuulosuojaimilla" kuunneltuna äänilähde voisi olla syöttöpumppu?
Työn tehnyt koneistamo, jotkut ammattimiehet ja harrastelijat ovat tuota hämmästelleet, mutta keneltäkään ei ole löytynyt apuja tai edes ideoita pehmeämpään käyntiin.
Merkkiliikkeiden suosima "vaihdetaan perstuntumalta uusia osia kunnes korjaantuu" -ajatusmalli ei kiinnosta...
Mikäpä siis neuvoksi?
Kansiremontissa vaihdettiin pako-ohjurit, koneistettiin seetit ja plaanattiin tiivistepinta, lisäksi koeponnistus ja venttiilien "säätö".
Ajoitukset on katottu monesti ja kunnossa on, lisäksi paikallinen paja yritti ajoittaa pumppua, heikolla menestyksellä. Kokeilivat he(kin) eri ajoituksia pumpulle mutta käyntiääni ei muutu.
Nostajat ei nakuttaneet aikaisemmin eikä niitä remontin yhteydessä vaihdettu, kanteen tulee öljyä jne. Käyntiäänen nakutus ei kuullosta nostajien lätkytykseltä.
Tänään kurkisteltiin asianmukaisen apuvälineen välityksellä hehkujen ja suuttimein rei'istä sisälle sylintereihin ja eipä siellä mitään eksoottista näkynyt. Käsikopelolla tunnustelemalla ja "nakutuskuuntelu-kuulosuojaimilla" kuunneltuna äänilähde voisi olla syöttöpumppu?
Työn tehnyt koneistamo, jotkut ammattimiehet ja harrastelijat ovat tuota hämmästelleet, mutta keneltäkään ei ole löytynyt apuja tai edes ideoita pehmeämpään käyntiin.
Merkkiliikkeiden suosima "vaihdetaan perstuntumalta uusia osia kunnes korjaantuu" -ajatusmalli ei kiinnosta...
Mikäpä siis neuvoksi?
Comment