Morjes,
Kävipä tänään sillä tavalla, että audi vilkutteli ajossa hehkun merkkivaloa hetken aikaa, ja alkoi hyytymään hetkeä myöhemmin. Päätin ajaa tien sivuun ja painoin kytkimen pohjaan ja auto sammui kuin veitsellä leikaten.
Selailin foorumia ja löysin pari aihetta joissa vastaanvanlaisia ongelmia on ollut muillakin polttoaineen loppumisen muodossa, hehkuvalon vilkkumista myöten. Se on myös mahdollista tässäkin tapauksessa sillä auton polttoaine mittari näyttää tiettävästi ihan mitä sattuu, hetkeä ennen sammumista himpun verran punaisen yläpuolella, heti sammumisen jälkeen nätti puolta tankkia ja nyt kun tankkiin on laitettu n.17l löpöä, mittari näyttää reilusti yli puoltatankkia ja satunnaisesti jotain ihan muuta. Ja tankki oli oikeasti aika tyhjä ennen tuota hässäkkää, todennäköisesti liiankin tyhjä.
Tienvarressa ihmetellessä kaikki toimi muuten, paitsi auto ei lähtenyt käyntiin, sähköt pelaa, varoitusvalot sammuu, moottori pyörii startatessa hyvin, ja kaikki tuohon sammumiseen asti tapahtui ilman suurempaa dramatiikkaa. Ei kilinöitä eikä kolinoita, ei kipinöitä eikä savua. Ei edes rynkytystä, vain hehkuvalon säestämä hidas uupuminen ja siitä sitten kuukahti.
Nyt kotipihalla kun asiaan pääsi syventymään enemmän, niin suuttimesta tulee startatessa selvästikin ilmakuplia. Ja autolla ei ilmeisestikään ole pienintä aikomustakaan lähteä käyntiin ilman ilmausta. Tästäpä kysynkin mikä on fiksuin/helpoin/oikea tapa hoitaa AFB koneen tai muun vastaavan nokivasaran ilmaaminen? tuosta suuttimen kautta ilmaamisesta ei nimittäin taida tulla mitään, ainakaan yksin.
Ja jos tiedätte jonkin muun tarkistamisen arvoisen paikan niin kertokaa toki.
No joo, sepä tuli ilmattua polttoaineen suodattimelta paluuletkun liittimestä, ja osittain suuttimiltakin, nyt käy ja kukkuu. Apuvirtaa ja hermoja tuo operaatio vaati reilun puoleisesti. Letkuissa näyttää liikkuvan silti aika paljon ilmaa. Missä määrin lie sitten normaalia, ei ole aiemmin tullut ajateltua näkyykö letkussa kuplia.
Kävipä tänään sillä tavalla, että audi vilkutteli ajossa hehkun merkkivaloa hetken aikaa, ja alkoi hyytymään hetkeä myöhemmin. Päätin ajaa tien sivuun ja painoin kytkimen pohjaan ja auto sammui kuin veitsellä leikaten.
Selailin foorumia ja löysin pari aihetta joissa vastaanvanlaisia ongelmia on ollut muillakin polttoaineen loppumisen muodossa, hehkuvalon vilkkumista myöten. Se on myös mahdollista tässäkin tapauksessa sillä auton polttoaine mittari näyttää tiettävästi ihan mitä sattuu, hetkeä ennen sammumista himpun verran punaisen yläpuolella, heti sammumisen jälkeen nätti puolta tankkia ja nyt kun tankkiin on laitettu n.17l löpöä, mittari näyttää reilusti yli puoltatankkia ja satunnaisesti jotain ihan muuta. Ja tankki oli oikeasti aika tyhjä ennen tuota hässäkkää, todennäköisesti liiankin tyhjä.
Tienvarressa ihmetellessä kaikki toimi muuten, paitsi auto ei lähtenyt käyntiin, sähköt pelaa, varoitusvalot sammuu, moottori pyörii startatessa hyvin, ja kaikki tuohon sammumiseen asti tapahtui ilman suurempaa dramatiikkaa. Ei kilinöitä eikä kolinoita, ei kipinöitä eikä savua. Ei edes rynkytystä, vain hehkuvalon säestämä hidas uupuminen ja siitä sitten kuukahti.
Nyt kotipihalla kun asiaan pääsi syventymään enemmän, niin suuttimesta tulee startatessa selvästikin ilmakuplia. Ja autolla ei ilmeisestikään ole pienintä aikomustakaan lähteä käyntiin ilman ilmausta. Tästäpä kysynkin mikä on fiksuin/helpoin/oikea tapa hoitaa AFB koneen tai muun vastaavan nokivasaran ilmaaminen? tuosta suuttimen kautta ilmaamisesta ei nimittäin taida tulla mitään, ainakaan yksin.
Ja jos tiedätte jonkin muun tarkistamisen arvoisen paikan niin kertokaa toki.
No joo, sepä tuli ilmattua polttoaineen suodattimelta paluuletkun liittimestä, ja osittain suuttimiltakin, nyt käy ja kukkuu. Apuvirtaa ja hermoja tuo operaatio vaati reilun puoleisesti. Letkuissa näyttää liikkuvan silti aika paljon ilmaa. Missä määrin lie sitten normaalia, ei ole aiemmin tullut ajateltua näkyykö letkussa kuplia.
Comment