Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI V6 - paljonko mittarissa (ts. kokemuksia kestävyydestä)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ajattelin kanssa että nokat kun saa vaihdettua niin voisi tuota Redlinen Break-in additivea lisätä, tai sitten RVS:ää. Redline houkuttaisi kyllä huokeammalla hinnallaan. Ja ai niin, lienee muuten tarpeetonta sanoa että auto on ollut tähän asti longlife huollon varassa eli nokkien kulumaan osasin vähän varautuakin... Ei oo vaan täysin tullu selväksi se mekanismi, millä kone sitten lopulta leviää kun nokat liian kuluneet - olisi mielenkiintoista tietää.

    Comment


      Ei oo vaan täysin tullu selväksi se mekanismi, millä kone sitten lopulta leviää kun nokat liian kuluneet - olisi mielenkiintoista tietää.
      Viisaammat korjatkoon jos tässä menee pieleen.

      Olen siinä käsityksessä, että laaharin putoaminen paikoiltaan on se suurin syy nokkaongelmiin ja senkin yleisin aiheuttaja lienee jumiva pakoventtiili. Tosin ei näiden V6-koneiden venttiilikoneisto taida muutenkaan saada liikaa voiteluöljyä, joka lienee joissain tapauksissa yksi syy nokkien kulumiseen, jos on paljon tyhjäkäyntiä yms. Tuntuu myös olevan foorumin konsensus, että LL-huollot ei ainakaan pidennä V6-koneen venttilikoneiston elinikää.

      Summasummarum, ohjeet V6:sen hoitoon:
      1. EGR pois pelistä
      2. Max. 15tkm öljynvaihtoväli laatuöljyillä
      3. Anna happea koneelle riittävän usein

      Comment


      • Summasummarum, ohjeet V6:sen hoitoon:
        1. EGR pois pelistä
        2. Max. 15tkm öljynvaihtoväli laatuöljyillä
        3. Anna happea koneelle riittävän usein
        1. ei ole (en näe tarvetta, olenko tyhmä?)
        2. done
        3. done =o)

        edit: ja Audin mittarissa kohta 500.000km, enkä tiiä mitä tuon egr:n etteen on tehty, tai sen aiheuttamien ongelmien ratkasemiseksi...itte siis ajanu tällä vasta n. 130tkm.
        Viimeksi muokannut toimeve; 3.2.2011, 10:32.

        Comment


          en näe tarvetta
          Olen nyt muutaman 300 tkm ajetun imusarjoja irrotellut ja se töhnä jonka huohotusöljyn ja pakokaasun yhdistelmä muodostaa on aivan järkyttävää liimaa.

          Comment


            Niin ja kun venan seetialue on pirun pieni, niin ei sopisi kyllä yhtään olla mitään karstaa seinämilla. Toisekseen se karstatöhnä tarttuu toki myös venttiiliin sit ja se ei taaskaan sit auta asiaa yhtään. :)

            Tossa kun avas 100tkm koneen kannet niin oli lähes puolet imukanavasta tukossa, ei ihme että koneet ei hengitä.
            tjeu: http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansir...100821_002.jpg mitä luulette tapahtuvan jos tosta karstastaki osaa liikahtaa jää venan ja seetin välin tarpeeksi monasti...

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
              Niin ja kun venan seetialue on pirun pieni, niin ei sopisi kyllä yhtään olla mitään karstaa seinämilla. Toisekseen se karstatöhnä tarttuu toki myös venttiiliin sit ja se ei taaskaan sit auta asiaa yhtään. :)

              Tossa kun avas 100tkm koneen kannet niin oli lähes puolet imukanavasta tukossa, ei ihme että koneet ei hengitä.
              tjeu: http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansir...100821_002.jpg mitä luulette tapahtuvan jos tosta karstastaki osaa liikahtaa jää venan ja seetin välin tarpeeksi monasti...
              ...no ok, saitta ylipuhuttua (tai -kirjotettua) ;o)

              Mutta: jos tuon tulppauksen tai peltilätkän sinne laittaa, niin pitääkö/kannattaako siinä myös muuta tehä (putsata paikkoja jotenkin tms)? Mulla siis AKE ja vasta vaihettu jakopää-hilppeet (paitti nokkia ei, ne vaihettu n. 140tkm sitten, samoin kannet jne kone tuolloin siis pienimuotosesti "räjähtäny"...). Auto käy hyvin, vetää hyvin, on perstuntumalla muutenki tehot sellaset ku 132kW pittääki.

              Comment


                Tokiha hyvä olis kannetkin putsata, samalla ku imusarjat putsaa. Työnä vaan huomattavasti isompi. Vakiotehoon tuo virtaaminen varmaan hyvin riittää, kun muutenki liikaa ilmaa työnnetään koneseen. Vesimetukka ruiskulla sais noi kyllä aika hyvin kans puhtaaksi ajamalla ihan vaan.

                Comment


                  Voit varautua siihen et moottorin lämpeneminen hidastuu huomattavasti egr:n tulppaamisen jälkeen. Mut jos sen kans pystyy elämään niin ei muuta ku kuula letkuun :)

                  Comment


                    Loistavasti toi v6 lämpee kyl ilman egr:ää.

                    Comment


                      No sulla sitä mehua menee sen verran sylintereihin et varmasti lämpee :)

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                        No sulla sitä mehua menee sen verran sylintereihin et varmasti lämpee :)
                        Lämpes se jo silloin, kun ei ollut isompaa suutinta. :)

                        Comment


                        • -Anssilla näkyy olevan joku fiksaatio tohon egr:ään. Onko se oikein kellolla mitattu että lämpee hitaammin ilman? Jos on, niin paljonko?

                          Comment


                            Ku tuntisit siskon miehen ni tietäsit kuinka tarkka se on autosta :) Ja kyllä sen huomasin itekki ku auto oli mulla korjattavana. Ffp:llä oli aika pitkäki ketju just tästä et kuinka lämpee ilman egr:ää. Tietysti jos auto ois mun ni ehdottomasti panisin egr:n pois päiviltä.

                            Comment


                              Aivan eri planeetalta on lämpeäminen jos vertaa 1,9tdi, mutta ei tuota kovin nopeaksi lämpeäjäksi voi sanoa ilman egrrää.

                              Comment


                                Kannattaa varmaan kokeilla miten egr:n poisto vaikuttaa oman auton lämpeämiseen, niin sittenhän sen tietää. Sen verran helppo homma egr:n poisto kuitenkin

                                Comment


                                • Mielummin hidas lämpiäminen kuin tukossa olevat imusarjat..

                                  Comment


                                  • Kannattaa varmaan kokeilla miten egr:n poisto vaikuttaa oman auton lämpeämiseen, niin sittenhän sen tietää. Sen verran helppo homma egr:n poisto kuitenkin
                                    Volkkarin egr on ollut toista vuotta pois käytöstä ajoittain, nyt se lojuu työmaan pöydällä. Sitähän minä tässä olen hämmästellyt, kun ei se ainakaan hitaammin lämpene nyt. Jäähdytysnestekierrossa näyttäs olevan hiukan parantamisen varaa kyllä.

                                    Comment


                                      Ennemmin pahvitan intercoolerin, poistan ilmansuodattimen kärsän, poistan viscon, vaihdan termarin vuosittain ja jopa pahvittaisin syylarinkin kuin pitäisin EGR:n käytössä.

                                      Comment


                                        Sitähän minä tässä olen hämmästellyt, kun ei se ainakaan hitaammin lämpene nyt.
                                        No en minäkään sellaista ole huomannut.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                                          Olen nyt muutaman 300 tkm ajetun imusarjoja irrotellut ja se töhnä jonka huohotusöljyn ja pakokaasun yhdistelmä muodostaa on aivan järkyttävää liimaa.
                                          Itse poistin egr:n käytöstä nähtyäni miltä 470tkm ajettu imusarja näytti (hehkuremontin yhteydessä).

                                          Ja luulen, että jokainen joka sattuu itse vilkaisemaan imusarjaan jossain vaiheessa, on sen jälkeen valmis poistamaan egr:n. Pahoittelut huonolaatuisesta kännykuvasta, mutta mielestäni se kertoo kuitenkin aika paljon jäljellä olevasta läpivirtauspoikkipinta-alasta. Ja jos tuosta kokkare irtoaa jossain vaiheessa...
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Tuollasta kakkaa oli volkkarin imusatsi ja kannet täynnä. Rupes sitten muuten vääntämään alhaalta tosi kivasti kun siivottiin koko yläkerta. Ei ole ikänä näin hyvin vetänyt. No jos muutenkin tukkoisissa kanavissa on viis milliä tollasta taattaraa seinillä, ei mikään ihme jonsei kulje :)
                                            Ens viikolla aattelin nykäistä paisarista sen ilmauskierron letkun irti ja tehä sinne kuristimen. Veikkaukseni on jotta lämpee sen jälkeen puolet hätäisemmin. Se kun kiertää vesi sen kautta syyläriin vaikka termari on kiinni.

                                            Comment


                                              Ens viikolla aattelin nykäistä paisarista sen ilmauskierron letkun irti ja tehä sinne kuristimen. Veikkaukseni on jotta lämpee sen jälkeen puolet hätäisemmin. Se kun kiertää vesi sen kautta syyläriin vaikka termari on kiinni.
                                              Mielenkiintoista, kerrohan sitten kokemukset tuosta modifikaatiosta täällä.

                                              Comment


                                              • -Näin toimitaan:)

                                                Comment


                                                • Homma on kokeiltu -> ei vaikutusta lämpenemiseen. Sitten keksitään jotakin muuta.

                                                  Comment


                                                  • AFB 110kw/149hv ja vähä yli 403tkm mittarissa toistaseks aika vähillä selvinny, vähä pelottaa tuo turboja nokat

                                                    Comment


                                                      Samoin AFB ja 403tkm mittarissa :)

                                                      Comment


                                                        AKN-koneinen Passatti mittarissa 430tkm ja ainakin huoltokirjan mukaan ensimmäistä nokka remppaa tehdään.

                                                        Comment


                                                        • AFB ja menty 385tkm, vp44 vaihettu jossain 360tkm kohdilla. Nokat vielä vaihtamatta.

                                                          Comment


                                                          • Täällä mennään akella vasta karvan alta 300tkm. Kannet kokonaisuudessaan ja ruiskupumppu vaihdettu @ 220tkm. Syynä kyläkorjaamo ja tuplaöljyt koneessa.

                                                            Comment


                                                              Softattu Akn/Fnm automaatti, lähti 4 kk sitten vaihtoon, silloin mittarissa 320tkm. Remontteja tuli tehtyä 218tkm kohdalla nokat ja 280tkm kohdalla turbo.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X