Ajattelin kanssa että nokat kun saa vaihdettua niin voisi tuota Redlinen Break-in additivea lisätä, tai sitten RVS:ää. Redline houkuttaisi kyllä huokeammalla hinnallaan. Ja ai niin, lienee muuten tarpeetonta sanoa että auto on ollut tähän asti longlife huollon varassa eli nokkien kulumaan osasin vähän varautuakin... Ei oo vaan täysin tullu selväksi se mekanismi, millä kone sitten lopulta leviää kun nokat liian kuluneet - olisi mielenkiintoista tietää.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI V6 - paljonko mittarissa (ts. kokemuksia kestävyydestä)
Collapse
X
-
Ei oo vaan täysin tullu selväksi se mekanismi, millä kone sitten lopulta leviää kun nokat liian kuluneet - olisi mielenkiintoista tietää.
Olen siinä käsityksessä, että laaharin putoaminen paikoiltaan on se suurin syy nokkaongelmiin ja senkin yleisin aiheuttaja lienee jumiva pakoventtiili. Tosin ei näiden V6-koneiden venttiilikoneisto taida muutenkaan saada liikaa voiteluöljyä, joka lienee joissain tapauksissa yksi syy nokkien kulumiseen, jos on paljon tyhjäkäyntiä yms. Tuntuu myös olevan foorumin konsensus, että LL-huollot ei ainakaan pidennä V6-koneen venttilikoneiston elinikää.
Summasummarum, ohjeet V6:sen hoitoon:
1. EGR pois pelistä
2. Max. 15tkm öljynvaihtoväli laatuöljyillä
3. Anna happea koneelle riittävän usein
Comment
-
Summasummarum, ohjeet V6:sen hoitoon:
1. EGR pois pelistä
2. Max. 15tkm öljynvaihtoväli laatuöljyillä
3. Anna happea koneelle riittävän usein
2. done
3. done =o)
edit: ja Audin mittarissa kohta 500.000km, enkä tiiä mitä tuon egr:n etteen on tehty, tai sen aiheuttamien ongelmien ratkasemiseksi...itte siis ajanu tällä vasta n. 130tkm.Viimeksi muokannut toimeve; 3.2.2011, 10:32.
Comment
-
Niin ja kun venan seetialue on pirun pieni, niin ei sopisi kyllä yhtään olla mitään karstaa seinämilla. Toisekseen se karstatöhnä tarttuu toki myös venttiiliin sit ja se ei taaskaan sit auta asiaa yhtään. :)
Tossa kun avas 100tkm koneen kannet niin oli lähes puolet imukanavasta tukossa, ei ihme että koneet ei hengitä.
tjeu: http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansir...100821_002.jpg mitä luulette tapahtuvan jos tosta karstastaki osaa liikahtaa jää venan ja seetin välin tarpeeksi monasti...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiNiin ja kun venan seetialue on pirun pieni, niin ei sopisi kyllä yhtään olla mitään karstaa seinämilla. Toisekseen se karstatöhnä tarttuu toki myös venttiiliin sit ja se ei taaskaan sit auta asiaa yhtään. :)
Tossa kun avas 100tkm koneen kannet niin oli lähes puolet imukanavasta tukossa, ei ihme että koneet ei hengitä.
tjeu: http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/kansir...100821_002.jpg mitä luulette tapahtuvan jos tosta karstastaki osaa liikahtaa jää venan ja seetin välin tarpeeksi monasti...
Mutta: jos tuon tulppauksen tai peltilätkän sinne laittaa, niin pitääkö/kannattaako siinä myös muuta tehä (putsata paikkoja jotenkin tms)? Mulla siis AKE ja vasta vaihettu jakopää-hilppeet (paitti nokkia ei, ne vaihettu n. 140tkm sitten, samoin kannet jne kone tuolloin siis pienimuotosesti "räjähtäny"...). Auto käy hyvin, vetää hyvin, on perstuntumalla muutenki tehot sellaset ku 132kW pittääki.
Comment
-
Tokiha hyvä olis kannetkin putsata, samalla ku imusarjat putsaa. Työnä vaan huomattavasti isompi. Vakiotehoon tuo virtaaminen varmaan hyvin riittää, kun muutenki liikaa ilmaa työnnetään koneseen. Vesimetukka ruiskulla sais noi kyllä aika hyvin kans puhtaaksi ajamalla ihan vaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiNo sulla sitä mehua menee sen verran sylintereihin et varmasti lämpee :)
Comment
-
Ku tuntisit siskon miehen ni tietäsit kuinka tarkka se on autosta :) Ja kyllä sen huomasin itekki ku auto oli mulla korjattavana. Ffp:llä oli aika pitkäki ketju just tästä et kuinka lämpee ilman egr:ää. Tietysti jos auto ois mun ni ehdottomasti panisin egr:n pois päiviltä.
Comment
-
Kannattaa varmaan kokeilla miten egr:n poisto vaikuttaa oman auton lämpeämiseen, niin sittenhän sen tietää. Sen verran helppo homma egr:n poisto kuitenkin
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiOlen nyt muutaman 300 tkm ajetun imusarjoja irrotellut ja se töhnä jonka huohotusöljyn ja pakokaasun yhdistelmä muodostaa on aivan järkyttävää liimaa.
Ja luulen, että jokainen joka sattuu itse vilkaisemaan imusarjaan jossain vaiheessa, on sen jälkeen valmis poistamaan egr:n. Pahoittelut huonolaatuisesta kännykuvasta, mutta mielestäni se kertoo kuitenkin aika paljon jäljellä olevasta läpivirtauspoikkipinta-alasta. Ja jos tuosta kokkare irtoaa jossain vaiheessa...
Comment
-
Tuollasta kakkaa oli volkkarin imusatsi ja kannet täynnä. Rupes sitten muuten vääntämään alhaalta tosi kivasti kun siivottiin koko yläkerta. Ei ole ikänä näin hyvin vetänyt. No jos muutenkin tukkoisissa kanavissa on viis milliä tollasta taattaraa seinillä, ei mikään ihme jonsei kulje :)
Ens viikolla aattelin nykäistä paisarista sen ilmauskierron letkun irti ja tehä sinne kuristimen. Veikkaukseni on jotta lämpee sen jälkeen puolet hätäisemmin. Se kun kiertää vesi sen kautta syyläriin vaikka termari on kiinni.
Comment
-
Ens viikolla aattelin nykäistä paisarista sen ilmauskierron letkun irti ja tehä sinne kuristimen. Veikkaukseni on jotta lämpee sen jälkeen puolet hätäisemmin. Se kun kiertää vesi sen kautta syyläriin vaikka termari on kiinni.
Comment
-
Comment