Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI V6 - paljonko mittarissa (ts. kokemuksia kestävyydestä)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDI V6 - paljonko mittarissa (ts. kokemuksia kestävyydestä)

    Kysytään nyt kun mieltä askarruttaa kaikki puheet 2.5TDI:n ongelmista. On kaiken maailman nokkakeppivaivaa ym. Mutta kehuihin "puoli miljoonaa mittarissa ja konetta ei vielä avattu"-kommentteja ei ole kyseisestä motista kuulunut. :(

    Itsellä 180hv BDH, 123tkm mittarissa kun ostin, nyt 140tkm eikä mitään vaivaa vielä tunnu olevan. Ja varmaan reilu pari satkua pitäis ajella. Ehkä.

    Eli täälläkin varmaan on monella V6-diseli alla, paljonko on kertynyt mittariin ja vieläkö käy ja kukkuu kuin uusi? Vai joko on muutaman donan remontit takana?

    #2
    Eikös kaikki B:llä alkavat moottoritunnukset oo aina varustettu rullakeinuilla (siis näis V6:ssa) eli sulla ei nokkaongelmaa pitäs olla.

    Comment


    • #3
      Itsellä -98 A4 2.5TDI 150hp quattro. Ajettu 176tkm mutta tuotu ulkomailta joten varmaks tietty ei voi sanoo. Yleiskunnon perusteella vois pitää paikkansa. Ainut ongelma on et tuo kulkupuoli ei oo luultavasti ihan kohillaan.. Nokkakepukat näyttää öljykorkin kautta hyviltä enkä nyt tiedä vielä mistä tuota vikaa lähtisin etsimään. Veikkaisin kaasupolkimen anturia.. Mut anyway hyvä ajaa ja ihan tyytyväinen oon ollu ja vielä tyytyväisempi kun löydän sen vian... :)

      Comment


      • #4
        Eikös kaikki B:llä alkavat moottoritunnukset oo aina varustettu rullakeinuilla (siis näis V6:ssa) eli sulla ei nokkaongelmaa pitäs olla.
        Hyvä uutinen jos näin on. Mutta olis mukava kuulla silti kokemuksista. Ja muista vioista.

        Comment


        • #5
          isäukolla A6 V6 2.5TDI -99, 450 000 km konetta ei oo avattu ja ehkäpä juuri siksi hieman laiskan oloinen, tosin en oo uudenveroisella/vähänajetulla 2.5 vinkkelillä ajellut joten ei vertailukohtaa, mutta hyvin se kuitenkin pelaa

          Comment


          • #6
            Kaverilla 2.5 tdi A4 farkku Audi mittarissa vähän vaille 300 000 ja saksantuonti... Mitä lie todelliset kilometrit mutta hyvin se vielä on jytissyt eikä ole ongelmia ollut. Vetääkin vielä kohtalaisen hyvin samanlaisen rinnalla.

            Comment


            • #7
              Omalla oli myydessa n. 304 000km takana eika mitaan suurempia viitteita ongelmista nokka-akselien kanssa. Eika automaatin, oljynvaihtotarpeesta alkoi kylla matkalla muistutella.

              Comment


              • #8
                Meillä A6 v6 tdi AFB 1998, 250tkm ajettuna, huomattiin äskettäin nokkien olevan kuluneita ja nyt ovat uudet tilauksessa.

                Comment


                • #9
                  isäukolla A6 V6 2.5TDI -99, 450 000 km konetta ei oo avattu
                  Melkein jo se puoli miljoonaa.. Eli ei nämä aivan toivottomia moottoreita taida olla.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla oli edellinen AFB ajettu karvaa vajaa 300 tuhatta alkuperäsilä nokilla ja pumpulla, meno vaan jatkuu nykyäänkin ilman murheita seuraavalla omistajalla(~320tkm nyt). Ainut murhe oli ja näytti olevan tuossa nykyisessäkin laturinhihnan kiristimen kiinnityspultti. Se katkesi edellisestä jossain vaiheessa ja tuosta uudemmastakin jo kerran meni poikki. Hihnat solmuun ja kumijauhoksi...
                    Tämä nykyinen on BAU moottorilla ajettu nyt 170tkm.
                    Itseasiassa tässä kiristimessä on mielestäni suunnitteluvirhe. Koko kiristimen aiheuttamat sivuttaisvoimat kulkee tuon pultin kautta. Sorvasin edelliseen ja nyt tähänkin nylonista holkin kiristimen ja kiinnitysjalan väliin ikäänkuin laakeriksi tukemaan, jolloin voimat eivät välity pultin kautta.

                    Comment


                    • #11
                      2.5 tdi:n kestävyydestä

                      Minulla on A6 2.5 tdi Q 180 hv -00 suomi auto, jossa ostaessa 250 tkm. Ostettuani huomattiin nokka-akselivika joka korjattiin sovussa autoliikkeen kanssa samalla vaihdettiin nokkahihna. Nyt olen ajanut autolla 52 tkm ilman pienintäkään vikaa ja aion ajaa vielä pitkään. Mitään loppumisen merkkejä ei havaittavissa. Alkuperäinen turbo ja ruiskupumppu ja auto toimii muutenkin kuin kuin junan vessa. Ehdottomasti paras auto ajaa mitä minulla on koskaan ollut, varsinkin talvella. Aiemmin ollut mm. saabeja, opel omegoita ja joitain japseja.

                      Comment


                        #12
                        Tällaisen läjän osia Tuomas minulta tilasi:
                        Koodi:
                        1   059109021BQ   nokka-akselit       
                        1   059109021BP           
                        1   059109022BD           
                        1   059109022BC           
                        24   059109521E   nostinkuppi       
                        2   059198025   tiivistesarja       
                        24   059109075E   paininlevy       
                        24   059109444   vipu       
                        2   026103085D   stefa       
                        1   078103113E   tulppa       
                        1   059198119A   nokkaremmikamat kiristäjillä       
                        1                ruiskupumpun remmikamat rullilla       
                        1   059105263A   alahihnapyörä       
                        1   059105229   pultti       
                        1   059121004C   vesipumppu       
                        1   078121113F   termari       
                        1   059260849B   moniurahihna       
                        1   059903341A   rulla       
                        1   059903341   rulla       
                        1   059145276   rulla       
                        1   059145284B   damper       
                        12   N  0138042   suuttimen o-rengas       
                        6   046130219A   suuttimen o-rengas       
                        1   059115562   öljyn suodatin
                        Yhteensä n. 2300e sis. rahdin perille.

                        Comment


                        • #13
                          Vaan 2300?.. Joskus nähnyt neljän tonnin hintaa pelkille osille, lieneekö suosio tuonut hintaa alaspäin. Ei sillä että se halvaksi vieläkään kävisi.

                          Comment


                            #14
                            Ei suosio vaan fakta, että Suomessa hinnat on riistohintoja. Aina saanu Saksasta tms muualta melkeen puoleen hintaan.

                            Mulla esim suuttimien tehdashinnat tiedossa. Boschin hinnoissa on paljon ilmaa.
                            Tässä on firma homma ollu jo muutaman vuoden suunnitteilla. Vielä saa helpommalla rahaa kun on toisen töissä :)

                            Comment


                            • #15
                              mittarissa 194tkm. Aamulla aukaisin venttiilikopat ja yllätys yllätys. Nokka-akseleissa suurimmat kulumat 0.5-1.0mm. Ja lisää yllätyksiä. kaksi ventiilin painajia oli tipahtanut pois paikoiltaan. Onneksi ei olleet minnekkään väliin menneet. Käyntiäänessä en ole huomannut mitään muutosta. ainoastaan triptronikki on toiminut omituisesti ja polttoainetta on mennyt enemmän. eikä ehkä vetoja ole yhtä paljon kuin ennen.

                              Onneksi en ollut kerennyt ruveta purkamaan s2:ni. Onpa kiva ajaa jälleen sillä. Taidan lähteäkin huristelemaan ihan huvikseni.

                              Comment


                              • #16
                                Myönteinen asenne ;) Jotakuta muuta olis saattanu ottaa jopa päähän.

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllähän tuo pikkuisen harmittaa. Mulla kun on sellainen tuuri että kaikki mitä ostan hajoaa. Olis tuolle 2300 eurolle ollu muutakin käyttöä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Älkää pelotelko poloista....
                                    Ostettaessa 187tkm nyt 225tkm ja fläktin visko sippasi viime viikolla. Ei taida edes uskaltaa avata venakoppia ja katsoa mitä siellä on tapahtunut/ei ole tapahtunut.

                                    Comment


                                      #19
                                      300 tkm ajettu -00 2.5TDI AKN. Nokkaremppa tehty, käyttölaitehihnan kiristimen pultti katkennut kerran, MAF vaihdettu ei muita vikoja.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuollasta tarjottiin nettiautossa vaihdossa Golffiin.. ja tietysti pitäs väliä maksaa:
                                        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1367088

                                        Moottori tyyppi on AKE ja kuulemma kesällä katottu, että nokissa ei ole kulumaa.

                                        Tietysti rvs litkut koneeseen suojaamaan... olen käyttäny jo neljässä autossa niitä.

                                        Olis ainakin oikea neliveto ;)

                                        edit: Lueskelin tuosta ruiskupumpun vikaherkkyydestä.. hmm ja hmm
                                        Viimeksi muokannut jaah; 17.11.2007, 09:56.

                                        Comment


                                        • #21
                                          ...ostettaessa profiilin mukasessa autossa oli mittarissa n. 360tkm. Yläkerta juuri uusittu, nokat yms, kaikki pumput, kannet yms. Olen itte ajellu tällä reilussa vuojessa n 50tkm ja nyt siis mittarissa 410tkm.

                                          Kilometrit ei tunnu. Joskin minulla nyt on aina ollu paljon ajettuja nämä käytettynä ostetut: päässä sellanen vika ittelläni että auto ei saa maksaa mishän nimessä yli 15teur. Ja tämä oli sen alle.

                                          Vaihteistokin toimii (Tiptronic) kohtuullisen hyvin, joskin ostaessa varauduin siihen, että jossain vaiheessa se mennee luultavasti vaihtoon/korjaukseen. Mutta vielä toiminu ihan jees, paitti että Volvoissa on ollu jouhevammin toimivia...
                                          Viimeksi muokannut toimeve; 15.2.2009, 17:06. Perustelu: krijotusvihreitä

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kestääkö nuo venttiilikopan tiivisteet miten hyvin jos kurkkaa nokkien kuntoa? Itse en ole uskaltanut avata jos menevät rikki kun tiivisteitä ei enää erikseen myydä..?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Niitä venttiilikopan ja venttiilikannen välisiä tiivisteitä SAA kyllä eikä maksa paljoo, tarvikkeinakin. Kopan ja sen läpi menevien polttoainesuutinten tiivisterenkaita ei saa erikseen.

                                              Tiiviste on hyvää kumia ja se ei mene miksikään irroituksesta. Asennettaessa tiiveys kannattaa varmistaa tiivisteliimasilikonilla (as per Audin suositus).

                                              Suutinten tiivistämiseen en ole keksinyt oikein fiksua keinoa (tahtoo huohottaa vähän siitä raosta...

                                              Comment


                                                #24
                                                Auto Saksasta itse tuotu keväällä 2007; moottoritunnus AKE ja mittarissa nyt 128 000 km, josta omaa ajoa 50 000 km. Ei mitään ongelmia, kop kop ;-)!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  A6 2.5 TDI -99 ja AFB-koneella. Mittarissa 360tkm. Saksasta tuotu -04, tuolloin ajettu ~150tkm. Ei mainintaa nokkaremontista. Vielä rullaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    mulla oli 300tkm ajettu -01, eikä koneelle ollut tehty mitään. myös laatikko, pumppu ja turbo olivat alkuperäisiä eikä niitä ollut korjailtu.
                                                    hyvin toimi eikä nokissa mitään sanomista. huollot oli tehty long-life ohjelman mukaisesti.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kerran vaihdettu @ 165tkm ja sitten heti perään @ 255tkm. Eivätpä nuo parannetut alkueräiset kovin vakuuttavasti kestäny. Nyt sit sisässä halvat saksasta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Just tuli 250tkm täyteen 02 AKE Avant Quattro. Nokkia tai VP44 ei oo vaihdettu vielä. Katotaan nyt milloin tarttee.

                                                        Uus MAF vaihdettiin hiljan ja 80-120 veto 4. vaihteella putos 5,6 s. -> 6,2 s. Mikälie?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onhan tämä tänne tullut aikaisemminkin laitettua, mutta 315tkm nyt taulussa. Nokat vaihdettiin 313tkm (turhaan vaihdettu kuitenkin, ei olleet kuluneet käytännössä yhtään) ja VP44 huristaa vielä alkuperäisenä. Tukivarsia ollaan sitten enempikin vaihdeltu, mutta seuraavaksi olisi tarkoitus ostaa se hyvä varsi, eikä se halpa. MAF on myös vaihdettu 160tkm, ja tuossa edelleen arvot ainakin VAG-COM mukaan ihan kunnossa.
                                                          Webasto nyt temppuilee mutta se onkin sitten jo ihan toinen juttu.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Joo mamman kulkineeseen A6 2,5 tdi avant quattro ,vaihdettu vp44 189tkm ja nyt nokat ja jakopää samalla kaikkine hilkkeineen 230tkm ja nokat oli aivan loppu. Huomion arvoinen vaihto minun mielestä 171tkm kohdalla ,kardaani merkkiliikkeen toimesta suomessa. Niin ja kotterolla ajettu 234tkm .. nyt. Edesmennyt vanhus 100 2.0d -85 ,sai kuitenkin mittariin 978tkm ja vielä hyvin liikkui.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X