511.111km mittarissa. Ollut omassa ajossa vasta 3000km. Eihän se nyt hiljaisesti käy, mutta kiertää ihan hyvin eikä syö kauhesti öljyäkään. Veikkaisin, että nokat on tehty jossain vaiheessa. Kone on AKN(?)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI V6 - paljonko mittarissa (ts. kokemuksia kestävyydestä)
Collapse
X
-
BDG -05 464tkm, omassa ajussa ollut nyt vasta 4000km. Pyörii tosi nätisti ja hiljaisesti. Ei syö mitään nesteitä eikä savuta, vaikka ohjelmoitu onkin. Kuittinipusta ei löytynyt tietoa koneen aukaisusta tai syöttöpumpun uusinnasta eli mahdollisesti alkuperäisillä mennään.
Comment
-
Käsitinkö oikein että Rullakeinu on parempi versio laahain nokalle ? Jos näin on, mistä tunnistaa katsomalla öljykorkista. Itsellä on myös AYM moottori ja a6 02 vuoden audi, 2.5TDI v6
EDIT: Kuva ei sano itselleni vielä oikein juuta eikä jaata
EDIT2: Alla oleva topikki on tuttu, mutta jäin miettimään onko omaan koneeseen voitu vaihtaa kestävämpi rullanokkakone jota myös edellinen postaaja pohti?
Comment
-
Tuosta nui;
Laahainnokkakoneet (huonommat)
AFB = 110kW/150PS
AKN = 110kW/150PS
AKE = 132kW/179PS
AYM = 114kW/155PS
BFC = 120kW/163PS
Rullanokkakoneet (paremmat)
BAU = 132kW/179PS
BDH = 132kW/179PS
BDG = 120kW/163PS
BCZ = 120kW/163PS
Ja tuolta^ lukee hän ystävällisesti lisää, kiitos nam.
jäin miettimään onko omaan koneeseen voitu vaihtaa kestävämpi rullanokkakone jota myös edellinen postaaja pohti?Viimeksi muokannut vV8m5; 18.4.2018, 23:19.
Comment
-
Nuo linkittämäsi keskustelut on tuttuja entuudestaan eivätkä selvennä tilannetta. Pointtihan oli se että täällä mainitaan AYM-koneen olevan laahainnokilla ja kuten linkittämästäni kuvasta voi päätellä, rullahan siellä on. Nyt siis tarvitaan paikka mistä löytyy moottorin tyyppikoodi niin voidaan oikaista ristiriitaisuudet tiedoissa.
Edit: lohkon tyypiksi on varmistunut AYMViimeksi muokannut evinrude; 21.4.2018, 20:37.
Comment
-
-
376 000 km ajettu vm 2002 AKE. Nyt pitää vaihtaa ruiskupumppu ja sen verran kalkattaa, että nenäkepitkin menee samalla vaihtoon.
Varaosa-autosta otin osat. Sillä on takana samat 370 000 km, mutta nokat näyttivät purkaessa olevan kunnossa. On jossain vaiheessa kertaalleen vaihdettu. Yksi vipu oli hypännyt paikoiltaan ja yksi venttiilin pään nappula oli ollut vinossa, joten yksi nokka oli kiillottunut toispuoleisesti.
Osia pestessä tuli ylläri...
Auton alkuperäiset nokat ovat valupintaiset. Muistaakseni nokkiin tuli päivitys 2001 syyskuussa tjms. Nämä ovat kesäkuulta 2001 ja ovat yhä kunnossa: Hytikat pitää vaihtaa, kun vuotavat. Samalla menee uudet vivut ja venttiileiden päähän ne liukupalat. Kolbenschmidtinä Tsekeistä vajaa 200€ + rahti.
Edit: Joissain nokissa oli jo selvästi kulumaa, kun takana oli 377 111 km. Heikoin linkki näytti olleen hytikat, joista muutamasta oli yläpään pallo kulunut toispuoleisesti. Varaosa-autossa oli samoja oireita. Jos olisi olisi vaihtanut nuo pikkuhilut aikaisemmin, niin ei olisi tarvinnut vaihtaa nyt nokkia. Noi kuluneimmat nokat olivat juuri viallisten hytikoiden kohdalla.
Viimeksi muokannut pta; 4.1.2023, 23:14.
Comment
Comment