Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
-02 ake 448tkm, alkuperäisillä Nokilla ja pumppu vaihdettu 280tkm kohdilla. Muutenkin vajaan 9 vuoden ja 350tkm aikana aika huoleton peli oli.
Vakuutusyhtiö lunasti omakseen.
Päivitetään välillä. Nyt 370tkm mittarissa ja perus huollolla menty eli kaks kertaa vuodessa öljyt ja muutenkin auton katsominen läpi. Laturi sanoi itsensä irti keväällä, mutta muuten kyllä toimii kuin kello.
-99 AFB Q ajettu 475tkm. Nokat uusittu 320tkm paikkeilla, samalla tulpattiin egr, turbo remontissa 400tkm. Olen itse ajellut jostain 200tkm asti.
Tilttas illalla mökiltä lähtiessä tien varteen, mitään varoitusvaloja / muuta erikoista ei kuulunut. Starttaa kyllä, veikkaan että syöttöpumppu meni. Täydestä tankista ajettu noin 100km. Pumppuvikaahan tässä jo odotettu kun ei ole minun tietämyksen mukaan vielä vaihdettu.
Missä kannattaa korjuuttaa pumppu / hommata uus pumppu jos siinä oli keskeytyksen syy?
-99 AFB Q ajettu 475tkm. Nokat uusittu 320tkm paikkeilla, samalla tulpattiin egr, turbo remontissa 400tkm. Olen itse ajellut jostain 200tkm asti.
Tilttas illalla mökiltä lähtiessä tien varteen, mitään varoitusvaloja / muuta erikoista ei kuulunut. Starttaa kyllä, veikkaan että syöttöpumppu meni. Täydestä tankista ajettu noin 100km. Pumppuvikaahan tässä jo odotettu kun ei ole minun tietämyksen mukaan vielä vaihdettu.
Missä kannattaa korjuuttaa pumppu / hommata uus pumppu jos siinä oli keskeytyksen syy?
Pumpun ohjain laitetta ja tiedonsiirtovirhettä oli vikamuistissa. Tankkipumppu oli kunnossa. Vaihtopumppu Turusta ja taas mennään...
Ei minusta pahat. Laaharit paikoillaan ja kuluman tuntee just ja just kynnellä, eli ei milliäkään.
Ihmettelisin jos tuon verran ajetussa ei olisikaan yhtään kulumaa... :)
Vähän päivitystä. AFB -99 nyt 423tkm ajettu tiptronic. Nokat vaihdettu n. 390tkm kohdalla. Syöttöpumpun aivot n. 2007. Keväällä meni siirtopumppu sököks. En ole jaksanu vaihtaa, auto toimii normaalisti kun pitää yli 1/2tankillista naftaa tankissa. Jännitteensäädin meni n. 5tkm sitten tai ainakin hiilet olivat jo aivan kuluneet oli alkuperäinen. Vittumainen oli vaihtaa! 10-15tkm välein on koneen öljyt vaihdettu. Laatikon öljynvaihdoista ei mitään tietoa. Itsellä ollut auto vuoden ja kilsoja tullut 23tkm.
AKN 450tkm nyt mittarissa, josta ite ajanut reilu 230tkm, joten semisti yhteisiä kilsoja tullut. Ja ei ole ollut niitä kevyempia kilsoja. Viimoiset 100tkm ollut päälle 300hp verran voimia. Kuluvia osia vaihdettu silloin tällöin, kuten laturi ja pari vuotta sitten tukivarret, sivussa myös jarruja päivitetty ja moottorin tuentoja (jotka kyl osottautui vähä huonoksi ameriikan osaksi). Keskimäärin vuodessa tulee se 35tkm, joten pidän ihan luotettavana tekniikkana kuitenkin...edelleenkin. :)
AKN manuaali B5 quattro 407tkm. Pumpusta eikö nokista mitään tietoo. Ohjausvaihteen ja öljyt suodattimineen vaihtanut. Egr tulpattu. Hyvin toimii ja roklattelee. Itse ajanut 12tkm.
Mulla on 526tkm ajettu AKE- A6 2.5tdi V6 quattro sedani. Vajaa 5tkm sitten vaihdettu uusi syöttöpumppu. Nähtävästi pitkillä väleillä vaihdettu ölppiä mutta nyt ei jatku. Nokat ei pidä meteliä ja jerkkua on. Todella mukava ja vankka auto.
Kuinka pitkään nämä normaalisti pyörittävät yläkertaa kuivana kylmäkäynnistyksen yhteydessä? Teboilin diamond dieselit koneessa ja ilman esilämmitystä näyttää muutaman sekunnin vievän, että alkaa öljyä virrata. Nopeasti virtaus lisääntyy, kun kone lämpiää.
03vm A6:nen Bau ja Fau tippi. 300400km mittarissa. Öljyjän entisen omistajan toimesta vaihdeltu 15tkm välein ja mie oon vaihdellu 6-8tkm välein. Ekat öljyt vaihdoin 2000tkm päästä jo. Sai vähän konetta puhdisteltua. Egr:rän tulppasin peltilätkällä ja imusarjan pesin. Vaikutti alavääntöön vähäsen, mutta ei inusarja kuitenkaan aivan hirveässä kunnossa ollut. Pumpun "aivot" vaihdettu joskus 250tkm kohdalla.
Jaahas se tulikin sitten nokkaremontti eteen näin yllättäen; kuskinpuolen kannessa alemman nokka-akselin toisiksi taaimmainen keinuvipu näyttäisi kuluneen ihan lovelle ja nokastakin (4.pukin oikealla puol.) hioutunut pinta rikki, kynnellä tuntee reunat joten ehkä reilu 1mm kulumaa. Muut nokat ja keinuvivut vielä niin hyvässä kunnossa kuin 130tkm ajettuna (n.220tkm tehty kannet) voi ollakaan, tuo yksi ainoa paskana. No selvisipä se kylmänaputuksen syy.
Pikakorjauksena melkein vaihtaisi tuon keinuvivun ja hioisi vähän nokkaa, kannattaneeko? Ja onkohan tuossa nyt venttiili jäänyt kantamaan vai nostin vain ollut jumissa seisonnasta?
Olihan tämä odotettavissa jollain aikataululla, mutta sattui nyt kyllä huonoon saumaan...
Minulla olisi aika hyväkuntoinen (käytetty orkkisnokkasatsi) joutavana. Tuosta saat edullisesti varaosa-akselin autoosi, jos kiinnostaa. Laita yv:tä, jos kiinnostaa.
Imusarjat ja kannen imukanavat oli ja on niin karstaiset, että ehkä siellä sitten on venttiili jäänyt kanittamaan vähän. Varsinkin kuskinpuolen imusarja ja kannen imukanavat oli kunnolla paskassa. Imusarjat sai puhdistettua, mutta kannen imukanavia varten pitää ostaa se Sonaxin imusarjan puhd.aine. Egr ollut tukittuna viimeiset 30tkm.
Loppusyksystä tein forte puhdistuksen koneelle, kun tuota naputusta oli välillä kuulunut, mutta eipä se poistanut sitä. Kylmänä tuo naputti selvästi ja hiljeni n.1min käytyä, nyt lämpimällä kelillä ei ole naputtanut. Arvelin äänen johtuvan alipainepumpusta, mutta tuo keinu se siis oli hakannut nokkaan.
Olihan siellä sitten muutama pahemmin kulunut keinuvipu ja nokka.
Tämä kuskinpuolen pakosarjan puoleinen akseli ja keinut (3kpl) siis pahimmassa kunnossa. Toisen puolen kannessa tosin näyttäisi olevan 1-3 lähes samanlaista tapausta, mutta näistä ei keinuvipuja saanut tarkistettua ilman purkua.
Toisaalta nokissa ei ole kuin kynnellä tuntuva kuluma (ehkä muutama kymmenesosa milli), keinut pahiten kuopalla. Lienee kuitenkin parasta alkaa purkamaa kannet vit...pois :/
Audi a6 2.5 tdi quattro 132kw vm02. Mittarissa 452tkm. Tosi hyvä auto, jos on varaa remontoija kalliisti. 100tkm sitten nokka laitettu. Jakopää laitettu 5tkm sitten. Tippiloota vaihdettu tuoreempaan (132tkm ajettuun) ja samalla turbiini huollettu. Nyt puukkas nesteet öljyjen sekaan.. Voitte vaan kuvitella tätä tunnetta
A6 V6 2.5TDI AKE vm 2000. Nokkaremontti tehty justiinsa. Mittariin tuli 330tkm. Nyt kehrää taas kuin tiikeri. 4 keinua oli irronnut ja rupes säksättämään. Nyt taas kovaa ajoa
A4 -00 AFB moottorilla 372tkm. Nokka satsi ja pumppu uusittu kertaalleen :) Ite kyllä tähän menneessä ollut tyytyväinen autoon. Kulutus mun ajolla on ollu 6-7l/100km.
AKE ja 352tkm mittarissa. Nokat laitettu ~90tkm takaperin laakkosella, öljykorkista ei havaittavaa kulumaa. Tippilaatikko rempattu kanssa ~20tkm takaperin. Saas nähä mitä seuraavana... :P
Alkuperäinen kirjoittaja MJF
420tkm kohilla meni sitten syöttöpumppu, ei tietoa millon aikasempaa olis vaihettu. Jotain merkintöjä siinä oli, epäillä saa että oli jo purkuautosta
505tkm ja ylimääräistä tavaraa öljypohjassa. Perkeleen perkele :D
Comment