Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä ehjä MAF antaa arvoksi VAG-COM:lla(1.9tdi AJM)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä ehjä MAF antaa arvoksi VAG-COM:lla(1.9tdi AJM)?

    Eli mielenkiinnosta tarkistelin tuota MAF:ia tuossa "ykköskulkineessa". Kulutustavaraa kuulemma ja kerran jo vaihdettu Pierpurgiin.

    Paljonko siis AJM 1.9tdi koneessa pitäisi olla täyskaasulla arvot? Nyt heittelee 900-999mg. Kun vaihtaa 4.lle niin hetkellisesti arvo käy 850:ssä.

    Spec on 850, mutta onko se vain "viitteellinen" arvo?

    Yritin tsuumata vanhoja viestejä, mutta en onnistunu löytämään tietoa. Pieni muistikuva, että jossain threadissa tuo on kyllä mainittu.

  • #2
    Kyllä nuo on varsin terveet arvot. 850 on odotusarvo 2.5 ACV-koneessa.

    Comment


    • #3
      Specified on mitä ilmaa pyydetään ja kunhan se actual pysyy vähintään samassa kuin specified, niin kunnossa on.
      Eli toi sun ainakin on Petri ok.

      Edit: Kato, se olikin "jo" yli kuukauden vanha kyssäri. Lipsahtanu kokonaan ohi silmien...

      Comment


        #4
        Ei sen väliä, Edelleen arvuuteltiin. Oletin olevan kunnossa, mutta jotkut saa uudella mittarilla ilmeisesti yli 1000 arvoja. Liekö sillä merkitystä sitten oikeasti.

        Comment


        • #5
          Joo, olen kanssa paljon lukenut juttuja että yli tonnia tulee joillakin.
          En tiedä mistä johtuu mutta niin kauan sillä ei ole väliä kunhan pyynti toteutuu.
          Itsellä ne kaksi AHUa antoi aina lukemiksi hyvin lähelle pyyntiä. Koskaan ei käynyt lähelläkään 900 edes lukemat. Autot oli kunnossa kuitenkin, mikäli GPS:llä mitattuihin suorituskykymittauksiin oli uskomista. Eikä ne kyllä laiskoiltakaan tuntuneet.

          Comment


          • #6
            Mitäpä pitäisi AFN koneelle arvoja tulla?

            Vag com sai logiin seuraavaa:

            2520 530 500
            2646 850 765
            2814 850 710
            3003 850 745
            3150 850 725
            3297 850 725
            3465 850 710
            3612 850 710
            3738 850 670
            3864 850 690
            3969 850 685
            4074 850 645

            Onko MAF jo vähän rikki, kun ei anna enempää? Ei siis saavuta tuota pyydettyä 850 mitenkään.

            Kulkupuoli tuntuu olevan hukassa. Alavääntöä ei ole, ja kone rynkyttää 900 kierroksen tietämillä.

            Comment


            • #7
              MAF selkeästi rikki. Vaihtoon. Terve maffi antaa täyskaasu kiihdytyksissä lähemmäs tai yli 1000 lukemia. Tuo että jää noin paljon pyydetyn alle, vaikuttaa varmasti menohaluihin.

              Comment


              • #8
                Ok. Onko mitään väliä sillä, millä vaihteella nuo arvot on logattu?

                Vedin 3. Vaihteella. Ross Tech:in sivusto neuvoo 4/5 vaihteella.

                Kaasupohjassa kuitenkin tuo on vedetty.

                Comment


                  #9
                  En teidä onko AFN verrannollinen 1Z:aan vai AJM koneeseen, mutta aina kun jää alle pyynnin niin on jotain vikaa.
                  MAF taitaa olla edullisin vaihdettava ja tarkistettava. Nappaa johto irti ja kato mitä vaikuttaa.

                  Edit: AFN:stä on ollut juttua ennenkin, joten haeskelin hetken asiasta tietoa ja yli 1000 pitäs MAF lukemien olla vaikka max pyynti onkin 850.
                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 18.3.2011, 12:31.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt en ole ihan varma missä tämä MAF on?
                    Tarvitaanko työkaluja?

                    Comment


                    • #11
                      Ilmanputsari kotelon ja ahtimen välissä. Kiinni ilmanputsarissa, sellainen putkilo jonka päällä liitin. Googlen kuvahaku

                      Työkaluja tarvinnee ristipää ruuvimeisselin.

                      Comment


                      • #12
                        Naftapumpun päältä menevässä välijäähyltä tulevassa letkussa oli reikä. Pumpussa olevan letkun klemmari oli painanut reiän letkuun.
                        Pistin teippiä reiän päälle kokeilumielessä, ja autohan piristyi.

                        MAF arvot laahaavat silti alle 800.

                        Tarviketorilta tarjosivat kangasvahvisteista silikoniletkua.
                        Merkkiliikkeestä letkunpätkä 190€.

                        Kumpi kannattaa?

                        Comment


                        • #13
                          Mikä on paras tapa ottaa irti tuollainen Torx Plus Security, 5-kulmainen ruuvi, jossa tappi keskellä?
                          Ei taho löytyä työkalua kaupasta yksityiselle.

                          Ajattelin nimittäin kokeilla putsata sitä MAF:fia CRC:n aineella.

                          Comment


                          • #14
                            Itsellä on Bilteman setti, jossa myös tuollaisten avaamiseen löytyy oikea kärki. Muistaakseni olen joskus tosin ihan sopivan kokoisella talttapäälläkin availlut..

                            Comment


                            • #15
                              Onko todella? Huhun mukaan bilteman luettelossa ei tällaista ole?

                              Enkä minäkään selaamalla löytänyt.

                              Kyseessä siis 5 sakarainen työkalu - ei normaali 6 sakarainen torx.
                              Viimeksi muokannut elfuego; 21.3.2011, 22:09.

                              Comment


                              • #16
                                talttapäällä kikkailee, tai vetää rälläkällä koko ruuvin kannasta poikki ja korvaa tavallisella (vai katkaisinkohan liitoskohdasta, en muista)

                                Comment


                                • #17
                                  Bosch antaa vanhasta MAF:sta 20 euroa vaihdossa uuteen (tehdaskorjattuun). Tämä vain jos nuo turvaruuvit on koskemattomat ja kiinnostaa kierrättää vanha. Merkkitiskiltäkin saa kai jonkun vaihtohinnan, mutta itse hain ihan Bosch osia myyvästä huollosta uuden MAF:in. Uudessa tulee koko putken pätkä matkassa, joten noita erikoisruuveja ei ole tarkoitettu avattavaksi.

                                  Jokatapauksessa MAFin putsaukseen on oma aine CRC:ltä, mutta oman kokemuksen perusteella air sensor cleaneri on ihan perus elektroniikkaputsaus ainetta, mitä löytyy biltemastakin. Putsaus onnistunee anturia putkesta irroittamattakin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja elfuego Näytä viesti
                                    Onko todella? Huhun mukaan bilteman luettelossa ei tällaista ole?

                                    Enkä minäkään selaamalla löytänyt.

                                    Kyseessä siis 5 sakarainen työkalu - ei normaali 6 sakarainen torx.

                                    Pakko oli käydä tarkistamassa ja eipä ollutkaan tuollainen 5 kulmainen, vaan tuo ihan normaali 6, jossa reikä.. Eli on sitten hyvinkin mahdollista, ettei löydy ainakaan tuolta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Miksi sitä anturiosaa pitää saada irti? Ne mitä olen ite vaihdellu niin on saanu ihan vain putken väliin vaihtaa koko roskan. Ja CRC:täkin saa ruikittua langalle vaikka ilman purkamista.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Perusteelliseen puhdistukseen oisin irrottanu tuon anturin, mutta mikäli onnistuu ruikkimaan runko paikallaan, niin sen parempi.

                                        Comment


                                          #21
                                          Minä oon ostellu tollasia "euron" kärkisarjoja ja joissain mun mielestä oli noita securetorxejakin mukana.
                                          Kattelin tuossa ton Caddyn Bosch MAF:ia ja kyllä siitä täytys ottaa toi anturiosa irti että sais sen kunnolla putsattua. Eli ymmärrän nyt tuskasi :)
                                          Viimeksi muokannut Puuhapete; 22.3.2011, 12:20.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Millä blockilla niitä maf-arvoja vag-comilla näkee? Siellä kun on aika monia vaihtoehtoja mistä näkee eri arvoja mistä ei ymmärrä mitään. Miten sen login saa näkymään ymmärrettävässä muodossa jos haluaa arvoja nauhoittaa?
                                            A4 b6 avf

                                            Comment


                                            • #23
                                              http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

                                              Excelillä saa graafiseen muotoon siis, jos ei halua pelkkiä lukuja katsella.

                                              Tietenkin Vag-scope -moodissa voi apukuski samalla katsoa arvoja kuskin kiihdytellessä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ahtoletku ja MAF laitettu, auto piristyi näilläkin, mutta suurin syyllinen tehohäviöön oli tukkeutunut katalysaattori.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X