Vaihdoin 2,5 tdi AKE hihnat. Ajoitin akselit ja ruiskupumpun Autodatan ohjeiden mukaan eli lukitsin ne ja kiristin nokka-akseleiden hihnapyörät. Nyt ei auto kuitenkaan käynnisty. Startatessa se yrittää käydä, mutta ei jaksa ja savuttaa aika reilusti. Onko vika ajoituksissa vai voisiko olla ilmaa polttoainepuolella. Miten polttoainejärjestelmä ilmataan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2,5 tdi ei käynnisty
Collapse
X
-
Pumpun ajoitus pielessä.
Ajoitus pitää säätää aina heittokellolla ainakin tuo oma AEL 2.5TDI ei lähde käyntiin jos ajoitus on vähänkin pielessä.
Pelkällä pyörien lukituksella ei tahdo saada ajoitusta tarpeeksi lähelle.
Omassa homma menee niin, että heittokellolla saa pumpun sen verran lähelle että lähtee käyntiin ja tyhjäkäynnillä sitten vag-commin avulla loput.
-
Lukitsin akselit ja ruiskupumpun uudelleen Autodatan ohjeiden mukaan ja nyt auto käy. Olen hankkimassa laitetta Vag-comin käyttöä varten ja pari kysymystä aiheesta. Miten 2.5 tdi, V6, AKE moottorin ruiskupumpun säätö tapahtuu Vag-comilla kun säätö on nokka-akselin päässä olevaa hihnapyörää kääntämällä, ainakin moottorin käydessä se tuntuu mahdottomalta. Mikä laite kannattaa hankkia Vag-comin käyttöä varten, itse olen löytänyt Elekma.comista ELM 323 ja ELM 327 laitteet, onko kokemuksia.
Comment
-
Säätö tapahtuu kokeile ja korjaa -menetelmällä kun vauhdissa ei tosiaankaan voi ratasta kääntää.
VAG-comilla ryhmä 4 basic settingillä boksin säätäessä ajoituksen myöhäiselle (vaihteleva sykli late-early n.5 sek välein) ja ennakonsäädin solenoidin siis ollessa 100%, on ajoituksen spesifikaatio 2ast jykk plusmiinus 2 astetta. Kone luonnollisesti käyntilämmin (min.85 astetta).
Comment
Comment