Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lastu vai PSI?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Okei...no mulla on maksimit ahtomittarin mukaan nelosella ja vitosella 1,5bar.Mitäs muilla?

    Comment


    • #92
      Olisko tuossa 3bar map kiinni... Jos on vakio map, niin on kyllä niin hilkulla, että saattaa joskus mennä vikatilaankin.

      Itsellä vakio ja maksimit käy siellä 1,2:ssa vag-comin mukaan.

      Comment


        #93
        Täälläkin 1,5bar, piikittää aluksi ylikin, siltikään en ole saanut tuota vikatilaan. Vakio 2,5bar MAP.

        Comment


        • #94
          Mites 2.5 TDi:ssä, mikä MAP vakiona kiinni? Minkä vois iskee tilalle?

          Törmäsin tässä tämmösiin bokseihin: http://dieseltuning.fi/index.html

          Tuossa ilmeisesti on joku prosessori sisällä joka laskee optimaalisen polttoaineen syötön ja ajoituksen, mutta ahtopaineisiin ei kosketa.

          Hinnat olisivat ainakin lastutukseen verrattuna melko ok tasoa. Onko kukaan kokeillut?
          Viimeksi muokannut valtsu; 6.9.2008, 13:02.

          Comment


          • #95
            Taitaa esim. voimaa.comin lastut olla luokkaa 550-650eur, joten jos "tehoboksi" maksaa jo 300-400eur niin itse veisin auton optimiointiin ja maksaisin pienen lisähinnan kuin itseni kipeäksi boksista, joka ei kuitenkaan vastaa optimointia/lastua.

            Comment


            • #96
              Harisella 690e penkityksineen päivineen...

              Comment


              • #97
                Väkästelin tollasen savunsäätöyksikön.
                Klik ja klak.

                Kytkimen otin vanhasta pöytälampusta, potikan antoi työkaveri rojuvarastostaan ja asennuslevy on jonkun IKH:n työkalun paketista.
                Kustannus kai jossain 0-1e välimaastossa ja toimii paremmin kuin PSI:t tai muut boksit.

                Comment


                • #98
                  Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                  Väkästelin tollasen savunsäätöyksikön.
                  Klik ja klak.

                  Kytkimen otin vanhasta pöytälampusta, potikan antoi työkaveri rojuvarastostaan ja asennuslevy on jonkun IKH:n työkalun paketista.
                  Kustannus kai jossain 0-1e välimaastossa ja toimii paremmin kuin PSI:t tai muut boksit.
                  Jaa millä perusteella paremmin?

                  Comment


                  • #99
                    Se kulkee paremmin, sitähän noilla bokseilla tavoitellaan.

                    Comment


                    • No nythän on niin, että olis kysymys aiheesta. Yleensähä näillä bokseilla pyritään lisämään syöttöä huijaamalla jotain tietoja. Mulla olisi tavoitteena vähentää syöttöä, kun ehkä meinaa olla liikaa tyhjäkäynnil. :) Eiks se nyt periaattees olisi mahdollista huijata myös toiseen suuntaa vai olenko ihan hukassa? Mihin väliin toi boksi vp44 laitteissa laitetaan ja mitä se huijaa? Apua!? : )

                      Comment


                      • Jos omistat vag-comin, niin helpoin tapa syöttöä säätää pienemmäksi IQ lukemaa suurentamalla.

                        Comment


                        • Hitto kun ei tullut aikaisemmin mieleen. :D
                          Kerrotko miten tuo tapahtuu tähän v6:een? ;)

                          Comment


                          • Näillä ohjeilla säädin joskus omasta jakapumpullisesta 1.9 TDI. Voi olla että toimii myös 2.5 TDI :)

                            Login 12233
                            Adaptation -> Group 1
                            Luvun 32768 tilalle esim. 32668 -> TEST -> IQ lukema suurenee -> syötöt tippuu. Toimii tietenkin myös päinvastoin;)
                            SAVE, OK

                            Comment


                            • Kun vielä löytäis oikean loginin sit jostain...

                              Comment


                              • Yksihän vaihtoehto olisi, naputella syöttöpumpun kantta..

                                Comment


                                • Enmä nyt rupee pumppua tuhoamaan tälläisen takia. :D

                                  Comment


                                  • Tuo VP44 toimii "pikkusen" eritavalla.

                                    Comment


                                    • Tyhjäkäynnillä ruiskutusmäärän säätäminen onnistuu myös ecun kautta, kun tiedetään mitä tehdään... ;)

                                      Comment


                                      • Täällä ei ilmeisesti tiedetä :)

                                        Comment


                                        • Audimiehet on tunnetusti kädettömiä ;) Kyllä varmaan jostain netin syövereistä voisi löytyä tietoa, miten kyseinen homma tehdään.

                                          Comment


                                          • Nostellaas vuoden vanhaa topikkia.

                                            Ostamastani autosta (Passat AKN) löytyi tuollainen PSI-boksi. Vikakoodien luvussa pomppasi koodit ruiskupumpun ajoituksesta ja imusarjan paine-erosta. Onkohan tuolla boksilla myötävaikutusta noihin koodeihin vai ovatko muuten vaan hengailemassa tuolla peltiaivossa. Autohan on nokkavaurioinen tällä hetkellä joten sekin jotain häröä saattaa aiheuttaa.

                                            Ensi alkuun ajattelin että pois moinen purkkaviritys mutta mitä tämän ketun lukaisin läpi niin ilmeisesti tuo on toimivimpia noista purkka vireistä. Saanee siis jäädä paikoilleen jos ei ole noiden vikakoodien aiheuttaja? 380tkm ajettu kytkin tosin saattaa tykätä huonoa nousseesta väännöstä eli täytyy sitä hieman varoa.

                                            Comment


                                            • Ainakaan omissa vehkeissä PSI:t eivät ole antaneet koodeja, pilipali-evryt kylläkin. Kannattaa ensin laittaa nokat kuntoon ja palata sitten asiaan.

                                              Comment


                                              • Mulla on joku tehonlisäysboxi kiinni. En huomannut sitä kun auton hommasin, kuitenkin menee paremmin ku edellinen, samanlainen pirssi.
                                                Onko mitään keinoa, mistä pystyisin jäljittämään, mitä se boxi tekee, niitä kun tuntuu olevan erilaisia.
                                                Tarvis jostain valmistaja jäljittää. Boxi on metallinpunainen alumiiniloota, ei mitään tekstejä.

                                                Comment


                                                  Eiköhän se ole evry-viritys verhoiltuna komeaan laatikkoon. Eli antureita huijataan.

                                                  Comment


                                                  • psi boksissa on vaan hieno viive, että startissa ei anna vikakoodia liian isosta vastuksesta. :) Mut selkeesti markkinarakoa on noillekin.

                                                    Comment


                                                    • Boksi huijaa duraatiokarttaa ja pumpun syöttöjännitettä. Duraatio ei nouse vain korkeammilla kierrosluvuilla/IQ määrillä, vaan jokisella kierrosluvulla/IQ määrällä. Näinhän evrykin tekee.

                                                      Syöttöjännitteen nostolla saadaan sporttisempi kaasun
                                                      vaste. Jännite nousee boksilla myös taas niilläkin alueilla, joilla ei todellakaan tarvitsisi.

                                                      Duraatiolla taas saadaan aikaan sauhua ja pakosarjassa asti palava diesel taas hyvät pakolämmöt.

                                                      Comment


                                                      • eipä ainakaan perus 1,9 pd savutellu yhtään psi boksilla. toimi hienosti.

                                                        Comment


                                                        • 1.9TDIq Avant, 81kW AFN, jakajapumpullinen.

                                                          Kaipaisin autoon pirteyttä. Kannattaako laittaa PSI:n boksi? Sain potkut just pari viikkoa sitten, joten muut piristeet on tavallaan pois laskuista... VCDS löytyy.

                                                          -KV-

                                                          Comment


                                                          • http://www.osatuontiracingshop.fi/pr...0/psi-powerbox

                                                            Mulla on tuollainen, ainakin toimii. Eihän tuo halpa ole mutta kuulemma hyvä.

                                                            Uh, 695€ näyttää hinnaksi http://www.turbohuolto.fi/pdf/PSI%20Powerbox%202005.pdf

                                                            Comment


                                                            • no tuolla hintaa saa jo vaikka minkälaisen ohjelmoinnin teetätettyä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X