Vantaan audicenterillä maksoi about 680€. Ei kyllä auttanut rakennukseen yhtään...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
4F 3.0 TDI rapina startatessa
Collapse
X
-
Liekköhän ees vaihtoivat tuota kiristäjää, tai sitten tuli joku maanantai kappale. Ketju korahtaa jo parin minuutin seisomisen jälkeen. Tuon kiristimen rakennetta sen paremmin tuntematta; onko siinä joku 0-kohta, mihin se palautuu kun öljynpaine laskee? Vai pitäisikö sen jäädä siihen kohtaan, missä se oli paineistettuna?
Comment
-
Itsellä vaihdettiin koko jakopään hilut uusiksi + lootan öljyt ja muuta pientä kivaa. Yht 5000 eskoa. Onneksi meni takuun piikkiin. Tästä jo tosin 2v aikaa. Autolla tällöin mittarissa 130tkm
Comment
-
No miten se on tuon rallatuksen kanssa? Pitkääkö alkaa tekemään asialle jotain? Jos auto seisoo yön yli niin minusta kylmäkäynnistyksen yhteydessä ei kuulu tuota rallatusta ja ei sitä kuulu silloinkaan jos auto on seisonut vain vähän aikaa ajon jälkeen esim. vaikka 0.5-1h. Sitten kun auto seisoo ajon jälkeen vaikka n.2h ja starttaa niin kuuluu tuo ruma rallatus hetken aikaa. Öljyjen vaihto olis ainakin nyt edessä kun öljyillä alkaa olemaan kohta 27tkm ajettu. Öljyinä tuossa on aina käytetty Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 ja vaihtoväli ollut 30tkm. Huoltovälin aikana ei ole koskaan tarttenut lisäillä öljyä koneeseen. Autolla on ajettu nyt 298tkm.
Mulla on jotenkin alkanut hirvittmään tuo ruma rallattava ääni starttauksen jälkeen. Voiko se siis rikkoa koneesta jotain vai onko tuo ääni ns. haitaton eli ei riko konetta kuitenkaan? Saa nähdä miten sitten ääni muuttuu kun vaihdan ensiviikolla öljyt tuohon.
Samalla kun vaihdan nyt öljyt niin huoltoväli muuttuu minulla 15 tonniin. Öljy merkin meinaan kuitenkin pitää samana.
EDIT.
Kävin ihan asiasta eteen juuri äsken testaamassa että rallattaako se kylmäkäynnistyksessä. Autolla ajettu siis päivällä viimeksi ja nyt auto seisonut n.7h eli rehellinen kylmäkäynnistys kyseessä. Starttaus ja ei minkäänlaista rallatusta. Ainoastaan kun lämmin kone on seisonut toista tuntia niin tulee tuo ruma rallatus starttauksen jälkeen. Lueskelin täältä foorumilta että jollakin oli ollut sama ongelmaa, mutta öljyt kun vaihtoi niin taas tilanne rauhottui. Huomenna vaihtuu öljyt tuohon kulkineeseen.Viimeksi muokannut korbimotors; 23.11.2014, 22:31.
Comment
-
Vieras
Vaihda öljyt ensin, katso sitten rallattaako. Jos ja kun rallattaa, ensimmäisenä vaihtoon oikean puoleinen kiristin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiVaihda öljyt ensin, katso sitten rallattaako. Jos ja kun rallattaa, ensimmäisenä vaihtoon oikean puoleinen kiristin.
Comment
-
Vieras
Oikea puoli kulkusuuntaan katsoen ( kuten aina kun autosta puhutaan), eli apumiehen puoli.
Kiristin Audilta tiivisteineen reilu ~300e.
Saa muualtakin, halvemmalla.
Comment
-
Vieras
Ja Villen auton vasemman nokan ajoitusta kun laitettiin kohdilleen marmorin jäljiltä, niin todettiin että oikea varmaan vaihtuu välistä, mutta on pirusti hankalampi.
Comment
-
Omalla ASB motillisella A6 4F:llä omistusta takana vasta muutama viikko ja omia ajoja parituhatta kilometriä. Kilsoja autolla takana 176tkm. Korvaani ei mielestäni kuulu rapinaa, kuuntelin tarkaan ko. ominaisuutta eri A6:sia katsellessa. Mielessäni juurikin nämä jakoketjuun liittyvät ongelmat. Nyt kahtena aamuna normaalin startin jälkeen on käynti parin ensi sekunnin ajan hieman epätasaista / ravistavaa. Laahaavaa metallista ääntä ei mielestäni kuulu... Mistäköhän lähtisin ko. ominaisuutta selvittelemään? Hehkut? Suuttimet? Muuta mitä? Koodeja ei ole luettu. Nyt ihan ensiksi ajattelin kipata Fortea pullollisen tankkiin ja seurata tilannetta.
Comment
-
Vastaten viestiini #70, että pian kirjoittamani jälkeen auto oli koodien luvussa ja kaikki suuttimet olivat ok. Myöskään mitään muita vikakoodeja ei löytynyt.
Hehkuista tosin puolet olivat lopussa joten kaikki hehkut uusittiin. Tämän jälkeen käyntiinlähtö ja käyntiääni starttauksen jälkeen on ollut täysin normaalia.
Comment
-
Täälläkin oli aamuisten käynnistysten yhteydessä sekunnin mittaista rapinaa 210tkm ajetussa BMK:ssa. Vaihdoin öljyt Mobileihin, ja kas 3tkm jälkeen rapinat on hävinnyt. Kannattaisikohan tuossa nyt vaihtaa öljyt jokusen kerran 10tkm välein puhdistusmielessä, vai löisikö fortet suoraan koneeseen.
Comment
-
Oma BKN-moottori on raplattanut kylmänä ja vihdoin ja viimein tänään tuli oikeanpuoleinen kiristin vaihdatettua.
Osalista oli seuraava Laakkosen ohjehinnoin. Noista sai jonkun verran alennuksia.
057109218K – kiristin 243,00
059109092A – tiiviste 14,60
D176501A1 – tiiviste 30,80
Vähän on hinnat nousseet tuosta 2007 tilanteesta.
Työtä meni 310 euron edestä. Laakkosen arvio töille taisi olla 420 euroa, mutta tosiaan muualla teetätin. Mobilin ESP Formulat 5W-30 on nyt itselläkin moottorissa ja 15 tkm välillä mennään.
Comment
-
Itse ihmettelin tuota samaa ääntä omassa autossa mikä tossa mikan videossa kuuluu. Samanlainen räklätys kuului aina kun moottori oli lämmin ja käynnisti, ei koskaan kylmänä. No eilen vika tuli ulos kun ilmastoinnin kompura leikkasi kiinni. Eli omassa tapauksessa mystinen ääni starttauksen jälkeen johtui siitä.
Comment
-
Mulla ei rapinat loppunut siihen kiristimen vaihtoon tuossa keväällä. Aavistuksen se vaimeni ehkä muutaman startin verran, mutta liekö sitten johtunut uusista öljyistä jne. Mitä luulette kannattaisiko se vasen kiristin myös vaihtaa vai onko syytä pistää kättä todella syvälle taskuun ja varustautua isompaan remppaan? Uudet Castrolit meni justiinsa koneeseen ja nätistihhän se kyllä pyörii.
Äänihän on sama kuin juuri tuossa ylläolevalla videolla. Ilmastoinnin kompressori minulla on uusittu tänäkeväänä ja siitä sen ei pitäisi lähteä. Kylmänä yleensä ääntää. Muualla veikattiin starttiakin, mutta kun ei millään viitsisi satasien osia turhaan vaihdella..Viimeksi muokannut juuhok; 26.8.2015, 16:04.
Comment
-
Vieras
Äkkisältään voisi laittaa sen vasemman kiristimen, onhan se monta rahaa halvempi kokeilu kuin suoraan ketjuremppa. Toisaalta jos autoa meinaa pitää vähäänkään pidempään, niin ketjuremppa puolustaa hintaansa hyvin.
Comment
-
Se on juuri näin. Mahdollisuuksia on monia. Voi olla, että kestää rallatellen vielä 150tkm tai voi olla, että ei kestä.
Väki on paljon kysellyt minulta tuosta jakorempasta ja vähän tuoksuu siltä, että 220-250tkm kohdalla alkaa tulemaan noita jakopään ongelmia.
Mahdotonta yhdistää johonkin tiettyyn kiristäjään tai ketjuun, mutta onko noissa alkupään v6 koneissa sitten tuo konstruktio vaan semmoinen, että noi kilometrit vaan alkaa olemaan se jakopään ikä?
Comment
-
Vieras
Me ollaan hiljennetty useampi noilla kiristimillä. Sen kesto on toki aina vähän kysymysmerkki. Omaani laitettiin kaikki uusiksi, kun laatikko piti muutenkin irroittaa. 240tkm mittarissa ja ehti pitää ääntä noin 10 kertaa. Historiassa ei tietoa aiemmista vaihdoista, täysi merkkihuollon historia löytyy, LL-vaihtovälillä euroopasta. Kai se ikä tulee vastaan ennen 300tkm paalua.
Comment
Comment