Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nykii kiihdytyksissä, päästöarvot sekaisin, A6 2,5tdi -94

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nykii kiihdytyksissä, päästöarvot sekaisin, A6 2,5tdi -94

    Elikkä auto rupee nykimään nopeissa kiihdytyksissä ja joskus normaalissa ajossa. Pakokaasumittauksista ei saanu hyväksyttyjä arvoja muuten kun piti painaa kaasu hitaasti pohjaan. Auto pölläyttää mustaa aina kun nykii.
    Auto on vm.-94 2.5tdi A6 103kw

    mode: nykii ei ole otsikko.
    Viimeksi muokannut jasso; 8.7.2007, 13:48.

    #2
    Ahtoletku rikki ?
    Ilmamassa mittain ?
    VAG-com kiinni ja koodit lukuun .

    Comment


      #3
      kävin luetuttamassa vika koodit kun ei VIELÄ ole VAG-comia. ainoan vika koodin anto lämpötilanmittaus häiriö/katkos. Ei pitäs kuulemma vaikuttaa mitenkään. Häiriö tulee varmaa siitä ku olen tehny ohituksen ovikytkimellä(painonappi konsolissa) siihe anturii et se hehkuttaa taskulämpimänäkin. Ja ko. nykiminen ilmaantu enne napin asennusta... Eli ei voi johtua siitäkää.

      Comment


      • #4
        Epäilisin myös ahtovuotoa. Itsellä teki ihan samaa kun oli cooler:in ja imusarjan välisessä letkussa repeämä.

        Comment


        • #5
          Onkohan kyseessä terävät perättäiset tai yksittäiset nyinnät tai jopa voisi kutsua pätkimiseksi? Kilometrejäkin hyvänmatkaa takana? Jos kuulostaa tutulle, niin todennäköisesti suuttimen neulaliikeanturi. Tuon korjatakseen vaihdattaa koko kys. suuttimen uuteen, samalla voikin uusia muista suuttimista kärjet ja/tai säädättää avautumispaineet.

          Comment


            #6
            Terve kone lähtee käyntiin ilman hehkutuksen painonappivirityksiä. Ekana kannattaisi tarkistaa pumpun ajoitus. Toisaalta tuollaiset nykimisongelmat puhuvat sen puolesta, että pumpun puolella on jotain muuta ongelmaa. Suuttimet (ja etenkin neulaliikeanturi) tulee mieleen kuten Samillakin. Ne voivat vaikeuttaa käynnistystäkin.

            Comment


              #7
              Joo,kilometrejä on takana...alle 400tkm. Ongelma ilmenee aina sen jälkeen kun on ajanut matka-ajoa enemmän. Kun nykiminen alkaa ja tarjoaa autolle kenkää niin ongelma häviää.Eli se on kytköksissä isolla vaihteella ajettuun matka-ajoon. Karstottaako se jotenkin konetta vai miten. Eli suutin vika todennäkösesti? K.O neulaliikeanturi on suuttimessa? Miten sen tietää mistä suuttimesta se on mennyt.Onko muuta toimen piteitä kun koko suuttimen vaihto(ovat muistaakseni aika arvokkaita).Miten auvautumis paineet säädetään? Pumpun ajotus säädetty vuosi sitten ja nykiminen ei hävinnyt.Lähti kyllä paremmin käyntiin jonkun aikaa...

              Comment


              • #8
                Neulanliikeanturille kuulostaa (toki 100 varma en voi olla). Anturi löytyy vain yhden sylinterin suuttimesta. Tuon verran ajetussa tuo alkaa olla jo tyypillisiä vikoja ja suuttimet muutenkin huollon tarpeessa.
                Uusiksi siis menee tuo anturillinen suutin runkoineen sekä uudet kärjet muihin suutinrunkoihin. Diesel-paja säätää toki avautumispaineetkin oikeiksi, itse tätä ei voi tehdä ellei satu suutinpenkkiä sekä tietotaitoa olemaan työkalulaatikossa.
                Kysele tarjouksia paikallisesta D-putkasta tai tarvittaessa löytyy em. tarvittavat välineistöt Savon seudulta.

                Comment


                  #9
                  Ilmamassa mittari ei aina anna vikakoodia. Isoilla kierroksillahan se "nykii" kun ei saa rikastusta. Mutta tiedä sitten.

                  Comment


                  • #10
                    Säädöt ei kohdallaan pumpulla, säädetään pumpun kannella/mittarilla.
                    Viimeksi muokannut audi-a6; 8.10.2007, 11:16.

                    Comment


                      #11
                      Joo,toi edellinen vika oli melkovarmasti hajallinen ahtoputki. Nykimistä ei vielä ainakaa oo ilmenny. tein hätä paikkauksen,paikkasin putken vulkanointi teipillä. Mut pari päivää sitte tehot hävis johonki, ajattelin et se putki on uudestaa hajonnu ja tarkistin asian mut ehjältä se näytti.Pitäs saaha nyt ajon aikana ahtopaineet selville et johtuuko se ahtojen karkaamisesta vai mistä. Polkimen ku painaa lattiaa ni mustaa alkaa työntää putkesta mut mitää ei tapahdu. Onkohan ilmamassa mittari menny?Vai missä vika vois olla

                      Comment


                        #12
                        Jos tehot karkasi äkillisesti, kysymys on tod.näk. ahtopaineongelmasta. MAF harvoin hajoaa ihan yht'äkkiä. Jos olet jo joutunut letkuja paikkaamaan, on liene syytä tsekata loputkin ja toivoa, että vika löytyy sieltä, eikä porsineesta turbosta.
                        Tai no, joillekin sekin voi olla pieni ilon aihe. Onhan se risa pakko vaihtaa (isompaan).
                        Viimeksi muokannut arto s; 16.7.2008, 14:05.

                        Comment

                        Working...
                        X