Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lastutuksen jälkeen lähes ennallaan-> ilmamäärämittarissa vikaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lastutuksen jälkeen lähes ennallaan-> ilmamäärämittarissa vikaa?

    Onkos kellään tällaista (aloittelijan) kokemusta, että lastun (uusi softa) jälkeen, ei tunnu juurikaan muutosta aiempaan. Perstuntuma on, että jotain on tapahtunut, mutta ei nyt ihan vastaa käsitystä siitä mitä pitäsi olla.
    Voisko olla että ilmamäärämittarissa on vikaa? Tuntuu nääs että olis sanottavaa, mutta ei lähde ikäänkuin ääntä..tukkoisen oloinen. Auto oli 2kk sitten huollossa jolloin vaihdettiin suodattimia ym.
    Tehoja pitäis olla kuitenkin n. 40hp ja vääntöä 50Nm enemmän, kai se jossain tuntuis..??

  • #2
    VAG-COMilla maffin loggaus, niin sillähän se selviää.
    Voi olla hyvinkin mahdollinen vika.

    Comment


      #3
      Eihän olisi vaan ollut niin että siellä oli jo ollut lastu?

      Comment


      • #4
        Ei ollut lastua aiemmin, se olisi selvinnyt softaa tehtäessä..
        J

        Comment


          #5
          Ei varmaan penkitetty?

          Väännön kasvun huomaa varmasti kun ekan kerran painaa kakkosella kaasua

          Comment


          • #6
            No kyllä jotain on tapahtunut, koska esim kierrokset 3vaihteella ja 50km/h on pienemmät kuin ennen. Mutta tuosta lähtemisestä tiiä, kakkosellakaan. Antaako ilmamäärämittari jonkun vikakoodin, eli onko siinä joku anturi joka näkee toimiiko se kunnolla? Jos ei anna, niin kannattako sitä hupia vaihdattaa, ihan vaan toivossa että jotain tapahtuis? Autola on muuten ajettu jo +200k km

            Comment


            • #7
              vois taas kerran todeta että ota ilmamäärämittarin piuha irti ja kokeile toimiiko paremmin, auto menee ns. varatilaan/hätätilaan

              Comment


                #8
                Siis toi on tomaatti?

                Vag comilla loggaamalla näkee maffin kunnon

                Comment


                • #9
                  missä lukee että auto on automaatti???

                  Comment


                  • #10
                    Ei ole tomaatti, mutta ... Kävin vähän moottoritiellä huudattamassa konetta. Taisi olla vaan nokinen mylly, sillä yhtäkkiä alkoi toimimaan. Nyt tuntuu siltä mitä ajattelinkin olevan lastulla. Voisko olla että oli paljosta matka-ajosta nokeentunut tai jotain? No kuitenkin kun vähän aikaa oli kierrokset korkeella, niin homma lähti pelittään. Vai asettuiko joku muu juttu kohdalleen.. no anyway, nyt on parempi mieli ;-)

                    Comment


                    • #11
                      missä lukee että auto on automaatti???
                      Sehän lukee tossa...
                      koska esim kierrokset 3vaihteella ja 50km/h on pienemmät kuin ennen.

                      Comment


                      • #12
                        Joo-o, tuosta voisi kyllä päätellä olevan automaatti jos olis lastutuksen yhteydessä laatikon ohjelmaa muutettu kanssa?

                        Mutta Juckat, toi on ihan mahdoton juttu manuaalivaihteisen kanssa, että kierrokset muuttuisivat tietyssä nopeudessa tietyllä vaihteella erilaiseksi kuin ennen ;)
                        Ellei sulla ole luistava kytkin vaihdettu uuteen samalla...

                        Comment


                          #13
                          Minä jo luulin että tipuin kärryiltä jossain vaiheessa , mutta pääsimpä takaisin , just ennenkuin tipahdin...
                          Viitaten Akin viimeiseen kommenttiin, jossa olen samaa mieltä.

                          Comment


                            #14
                            Turbon siivet jumittaa? EGR Jumittaa? Katti tukossa?
                            N75 jumittaa?

                            Siinä muutama jotka voi aiheuttaa ongelmia. Samoin ilmavuoto. Maffi ei itsestää tule varmaan kuntoon.

                            Ja ei tosiaan kyllä manuaalissa tipahda kierrokset jos nopeus on edelleen sama, ellei esim rengaskoot ole vaihtunu samalla :)
                            Automaatissa kyllä.

                            Comment


                              #15
                              Epäilisin, että ahtimen johdinsiivet olleet noessa, ja puhdistuivat ja alkoivat taas liikkumaan kun antoi kenkää. Minusta tuntuu, että siivet nokeentuvat jo muutaman päivän hissutteluilla, kerran viikossa kun antaa reilusti kenkää niin ei nokeennu. Tuntee joka kerta eron jäähdyttelyn jälkeen, kulku paranee.

                              Petrillä hyviä vinkkejä, mitä kannattaa tarkistaa vastaavassa tapauksessa.

                              Comment


                                #16
                                Jotenkin sama fiilis, että nuo siivet on vanhemmiten hieman herkkempiä jumittelevaan vaikka toimisivatkin. Kutsutaanhan noita turboja jumittavasiipisiksi.
                                Kun taas ajelee esim Helsingin reissun reipasta motarivauhtia niin kulutuskin tuntuu pienenevän.
                                Katit molemmista kulkineistä kyllä pitää tyhjätä jossain vaiheessa ihan vain harrastuksen vuoksi. Samoin tuo passatin turbo pitäis putsata (Samalla kyllä vois vaihtaa sinne pd150:n oman ja laittaa vanha Golffiin..)

                                Comment

                                Working...
                                X