Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5TDI (AFB) täristää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5TDI (AFB) täristää

    Terse, eli runkoon johtuu kumma tärinä kun moottori käy n.1500rpm. Tärinä tuntuu samankaltaiselta kuin olisi renkaitten tasapainotus hanurillaan, selvimmin täryytys tuntuu moottorijarrutuksessa 4 tai 5 vaihteella, vedossa ja paikallaan käyttäessä lievemmin. Mistä tollasen jytinän aiheuttajaa on fiksuinta hakea? tyynyistä tms.? Tärinää on siis havaittavissa muillakin kierrosluvuilla mutta selvimmin tuntuu siis tuossa 1500rpm kohdilla.

    #2
    Oliskohan pakoputki ollut irti tai jotain tai sen joku kannake rikki. A6:nkin pakoputki pitää kiristää lämpimänä tietyssä (en muista missä) järjestyksessä.

    Voihan siinä tietty olla jotain sanomista hihnan tai suuttimien ajoituksissa, paha sanoa noilla oireilla vielä. Sitten on tietysti ne iänikuiset viat...

    Paljonko kilometrejä ?

    Comment


    • #3
      kilometrejä on reipas 180 000, toi täryytys katoaa välittömästi kun polkaset kytkimen pohjaan, ja tosiaan paikallaankin kun pitää kiekkoja sopivassa kohtaa, se tuntuu hennosti kapealla kierrosalueella. Mut toi moottorijarrutus ja jossain määrin vedätyskin on se missä sitä tärinää ei voi olla huomaamatta, se on sellasta matalaa kumua, kuten aiemmin sanoin, kuin ois joku rengas kantilla tai tasapainotus perseellään. Mut toi pakoputki voi olla yks syy.. Molemmissa etupöntöissä tuntuu olevan hilut irti, niin mikseipä se voisi olla löyhälläkin.

      Comment


        #4
        Ahah. Tämä on siis manuaali. Voisiko tulla kytkimestä. En ole varma onko tuossa se kuuluisa kaksoismassavauhtipyörä.

        Comment


        • #5
          Yks mahdollinen vika löyty, nimittäin mottorintuennan magneettiventtiilistä on
          jäänyt vikamuistiin merkintä. Nopean testailun jälkeen itse johto vaikuttaisi olevan ehjä , mutta ohjainlaite ei anna maata syystä tai toisesta. Tuo venttilihän säätää mottorintuennan tyynyjen kovuutta? ja tällä hetkellä venttiili ei taida säätää yhtään mitään, joten epäilen että tuossa olisi sellainen syy/seuraus suhde.

          Comment


            #6
            Siis onko tuollainenkin olemassa? Enpä ole törmänny koskaan ennen että moottorin kumituet olisi säädettävät. Öljytäytteisiä kyllä ovat, mutta että miten niitä säädetään.

            Itse olisin ehdottanut ilmavuotoa polttoaine puolella.

            Lähteekö hyvin käyntiin aina? Savutteleeko?

            Comment


            • #7
              Lähtee kerrasta ja käy kuin kello, huomioitavaa savuutusta en ole huomannut kylmänä, kuumana enkä kenkää tarjotessa. Mullekkin tollanen venttiili oli uus tuttavuus, tänään sitä miehissä ihmeteltiin rasvamontulla. Siellä se killotti repsikan puolella tyynyn kupeessa.

              Comment

              Working...
              X