Terse, eli runkoon johtuu kumma tärinä kun moottori käy n.1500rpm. Tärinä tuntuu samankaltaiselta kuin olisi renkaitten tasapainotus hanurillaan, selvimmin täryytys tuntuu moottorijarrutuksessa 4 tai 5 vaihteella, vedossa ja paikallaan käyttäessä lievemmin. Mistä tollasen jytinän aiheuttajaa on fiksuinta hakea? tyynyistä tms.? Tärinää on siis havaittavissa muillakin kierrosluvuilla mutta selvimmin tuntuu siis tuossa 1500rpm kohdilla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2.5TDI (AFB) täristää
Collapse
X
-
Oliskohan pakoputki ollut irti tai jotain tai sen joku kannake rikki. A6:nkin pakoputki pitää kiristää lämpimänä tietyssä (en muista missä) järjestyksessä.
Voihan siinä tietty olla jotain sanomista hihnan tai suuttimien ajoituksissa, paha sanoa noilla oireilla vielä. Sitten on tietysti ne iänikuiset viat...
Paljonko kilometrejä ?
-
kilometrejä on reipas 180 000, toi täryytys katoaa välittömästi kun polkaset kytkimen pohjaan, ja tosiaan paikallaankin kun pitää kiekkoja sopivassa kohtaa, se tuntuu hennosti kapealla kierrosalueella. Mut toi moottorijarrutus ja jossain määrin vedätyskin on se missä sitä tärinää ei voi olla huomaamatta, se on sellasta matalaa kumua, kuten aiemmin sanoin, kuin ois joku rengas kantilla tai tasapainotus perseellään. Mut toi pakoputki voi olla yks syy.. Molemmissa etupöntöissä tuntuu olevan hilut irti, niin mikseipä se voisi olla löyhälläkin.
Comment
-
Yks mahdollinen vika löyty, nimittäin mottorintuennan magneettiventtiilistä on
jäänyt vikamuistiin merkintä. Nopean testailun jälkeen itse johto vaikuttaisi olevan ehjä , mutta ohjainlaite ei anna maata syystä tai toisesta. Tuo venttilihän säätää mottorintuennan tyynyjen kovuutta? ja tällä hetkellä venttiili ei taida säätää yhtään mitään, joten epäilen että tuossa olisi sellainen syy/seuraus suhde.
Comment
Comment